home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Francuskoj je prošle godine proizvedeno 2,3 miliona automobila, daleko manje nego rekordnih 3,57 miliona iz 2004. godine, objavio je pariski list “Puan”.

Pad proizvodnje je doveo do smanjenja broja radne snage, hiljade radnika u tom sektoru su dobrovoljno napustile radna mesta, a danas su retke fabrike automobila koje rade u tri smene, izuzev Tojotinog pogona u Valensijenu na severu Francuske.

Najveći francuski automobilski proizvođač PSA Pežo Sitroen je smanjio proizvodne kapacitete ukidajući pojedine montažne pogone, što odgovorni iz te kompanije objašnjavaju padom prodaje novih vozila.

Ekonomska kriza iz 2008 – 2009. godine nepovoljno je uticala na prodaju francuskih automobila, a odgovorni iz tog sektora se nadaju da će 2020. godine prodaja biti vraćena na nivo iz 2007. godine.

Ekonomski analitičari smatraju da su teškoće u francuskom automobilskom sektoru podstaknute i usmerenošću industrije u toj zemlji na proizvodnju malih vozila koja je u međuvremenu dobila jaku konkurenciju japanskih i južnokorejskih fabrika.

“Rentabilnost proizvodnje malih automobila je slaba, treba se preusmeriti na velika vozila kako bi zarada bila veća”, objasnio je francuski analitičar Žan Lakroa.

Istovremeno, francuski proizvođači malih automobila izmestili su delimično proizvodnju u Republiku Češku i u Slovačku, Sloveniju i Tursku.

Francuska nije jedina evropska zemlja koja se suočava sa padom prodaje automobila, budući da slični problemi postoje takođe u Italiji, Španiji i Velikoj Britaniji.

Nemačka predstavlja izuzetak jer je 2011. godine iz njenih fabrika izašlo 6,3 miliona automobila, dok je pre 10 godina ta cifra bila 5,7 miliona.

Autor: Tanjug.rs / Capital.ba

Foto: Peugeot



čitanja : 1080



Komentari

ja sam cuo da je gm najveci krivac za ovo, jer cim su oni usli u saradnju sa peugeotom, francuska auto industrija ulazi u probleme. eh ti ameri, bas sve upropaste.

Autor mile antena 14 Jul 2012, 20:15

Pa kada prave sve grđe i grđe automobile. Ova nakaza iznad je pravi primer kako ne treba i kako se sigurno propada.

Autor Predrag 14 Jul 2012, 21:15

@Predrag

Da im je jedan model kao sto je bio 206,ehhh.....

Autor milan 14 Jul 2012, 21:40

@mile antena
Brzo ce ovo da se zaboravi - da je kriza bila velika, pa u nekoj blizoj buducnosti kada se budu "rastavili", GM ce biti kriv za ovakvo stanje, tipa oni su ih do ovde doveli do dna i bla bla... ;)

Autor Orlo 14 Jul 2012, 22:02

@milan
Nikada ga nisam voleo, ali tržište je reklo drugačije. Ova nakaza gore u osnovi više liči na 206 nego na 207, i izgledala bi pristojno kada bi se sa nje otresao višak detalja i ispravile brojne suvišne krivine ;)

Autor Predrag 14 Jul 2012, 22:09

Ne mislim da je dizajn razlog njihove slabije prodaje ( niti da je dizajn presudan većini kupaca, a većina je samo bitna ), niti da će oni da se "oporave" bez državnih subvencija ( koje i drugi koriste ). Da li su im cene "jake" ili "slabe", to je stvar slobodne procene. Činjenica je da se mogu naći daleko "bolji" odnosi cena i onoga što se za te pare nudi ( i tu Koreanci ubijaju bez milosti ), ali je i svako tržište specifično za sebe. U HR, recimo, u prvih 6 meseci pežo je 2. mesto po prodajnim rezultatima ( VW je, naravno, prvi ), a modeli C4 ( posebno on ) i 308 su imali bolju prodaju nego golf ( octavia je imala jedva polovinu prodaje odnosu na 308, a nešto više od trećine u odnosu na C4 ). Kod nas je to, naravno, sve drugačije, jer su "naše" ( tj. "Veranove" )cene pežoa daleko veće nego u HR ( što je van zdravog razuma, jer su kod nas ista kola drugih marki u pravilu jeftinija ).
Tek, mislim da je na tržištu koje PSA tradicionalno pokriva baš velika kriza ( zato i panično traže "izalaz iz mraka" u Kini i Rusiji kao i ostali, a sada i taj "brak" sa Amerima ) i da će mnoge stvari tek da odu u 3PM ...

Autor Moron 14 Jul 2012, 23:24

@ Predrag
Sve čudniji i sve skuplji, kad pogledaš skuplji i od nekih nemaca, a čude se. Bolje da spuste cene i prodaju zalihe

Autor Dejan L 15 Jul 2012, 00:11

Ne mogu da spuste cene jer Francuz nece da radi za 250e kao Srbin, vec trazi 2500e.

Autor STrider 15 Jul 2012, 00:34

Kinezi su na jeftinoj radnoj snazi izgradili imperiju. Ali su pravili devizne rezerve i ulagali u razvoj. A Francuska ima među najvećim platama u EU. No, prošli su lepi dani u Alabami.

Autor B. M. 16 Jul 2012, 13:10