
Jaguar je objavio dodatne tehničke podatke vezane za svoj novi supersportski model C-X75 koji bi na tržište trebalo da stigne za otprilike tri godine, a čiji se razvoj približio fazi tzv. radnog prototipa. Podsećanja radi, koncept je predstavljen sada već pre skoro dve godine na tadašnjem Salonu automobila u Parizu.
Iz Jagaura je sada stigla zvanična potvrda da će ovaj model pokretati novi centralno smešteni 1,6 litarski četvorocilindrični motor koji će uz pomoć kompresora (do 5000 o/min) i turbo punjača (iznad 5000 o/min) te činjenice da će se "zavrteti" do 10.000 o/min razvijati snagu od preko 500KS. Motor dakle dolazi umesto turbina koje su bile ugrađene u koncept iz 2010. godine.


Ovom pogonskom agregatu će se pridružiti i dva električna motora, jedan napred
i jedan pozadi, a tu su i 200 kg teške litijum-jonske baterije koje će
automobilu omogućiti električnu autonomiju od oko 60 km. Inače, korišćenjem samo
električnog pogona ovaj automobil će biti u stanju da ubrza do 100 km/h za oko
6 sekundi, ali uz rad celog plug-in hibridnog pogonskog sklopa u Jaguaru su uvereni
da će postizati brzine veće od 320 km/h i ubrzavati do 100 km/h za manje od 3
sekunde, a svemu će pripomoći i automatski 7-stepeni prenos.
Snaga i moment benzinskog motora se prenose na zadnje točkove. Pored
pokretanja automobila benzinski motor putem električnog na zadnjoj osovini se
može koristiti i za punjenje baterija, dok prednji služi samo za pokretanje
vozila. Isti je celo vreme u funkciji pa je C-X75 u stvari automobil sa
pogonom na sva četiri točka.

Masa je svakako važna stavka pa treba reći da će se produkcijski C-X75 takođe bazirati na monocoque šasiji proizvedenoj od ugljeničnih vlakana, od čega je izrađena i većina karoserije na čijem je razvoju radio i Williams F1 tim. Motor je, iako će Formula 1 uskoro preći na motore zapremine 1,6 litara, navodno u potpunosti Jaguarov proizvod.

Dizajn bi navodno u velikoj mjeri trebalo da bude preuzet sa koncepta, a automobil će biti opremljen i sistemom aktivne aerodinamike. Jaguar je potvrdio i da namerava da proizvede oko 200 primeraka, a za svaki će biti potrebno izdvojiti između 900.000 i 1.150.000 evra. Konkurenciju novom Jaguaru će činiti modeli poput Ferrarija Enzo F150, McLarena P12 i Porscheovog 918 Spydera.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Jaguar
Neverovatan dizajn. Šamar italijanima i nadobudnim švabama. Konačno auto za 21 vek.
Мотор 1.6 који развија 500+ коњића и врти се на 10 хиљада?! Хмммм....ај нек буде. У Формули 1 је тако нешто прихватљиво јер се мотор мења испод 1000 км али за цивилни саобраћај ми делује лечка преамбициозно. Ал опет ко зна, за милион еура може да се не шкртари на материјалима. Видећемо...
Meni se ovo dopada!
@Damko
Uz jeftinu registraciju obavezno i ugradnja pli... pardon, reervoara za pogon na tecni naftni gas :)