
13. septembar je izuzetno važan datum za istoriju električnih automobila sa gorivim ćelijama (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEV). Četiri svetska proizvođača automobila će udružiti snage kako bi pokazali da vozila sa pogonom na vodonik nisu tehnologija budućnosti, već sadašnjosti. Mercedes-Benz, Honda, Hyundai i Toyota će dovesti ukupno sedam FCEV automobila na Evropsku turu vozila sa pogonom na vodonik.
• Događaji u devet gradova: Hamburg, Hanover, Bolcano, Pariz, Kardif, Bristol,
Svindon, London i Kopenhagen.
• Automobili dostupni za širu javnost, političare i medije.
• Učestvovaće automobili proizvođača Toyota, Mercedes-Benz, Hyundai i Honda.
• Punjenje na prenosivim i postojećim pumpama duž rute.
Tura će trajati mesec dana, a održaće se i specijalni događaji u devet evropskih gradova, gde će zainteresovana publika imati priliku da isproba prednosti ovog alternativnog pogona. U sedam gradova, javnost će se prvi put susresti sa ovakvim vozilima, čija je jedina emisija voda.
Ovaj događaj ima za cilj da animira političare, industrijske lidere, medije i javnost, kako bi se povećala svest o ovoj vrsti pogona i prenela jasna poruka o njegovim prednostima. Iako danas već postoji tehnologija vozila sa pogonom na vodonik, postoji realna potreba za poboljšanjem infrastrukture za distribuciju vodonika. Ova događaj je takođe najveća promocija FCEV u Evropi ove godine.
Tura će krenuti 13. septembra iz Hamburga, a modeli četiri proizvođača će voziti kroz Hanover, Bolcano, Pariz, Kardif, Bristol, Svindon, London i Kopenhagen. U svakom gradu će biti organizovane lokalne promocije. „H2 Logic Denmark“ će obezbediti mobilne stanice za punjenje u nekim gradovima.
Ovogodišnja Evropska tura vozila sa pogonom na vodonik je deo „H2moves Scandinavia“ projekta. Ovaj projekat je prvi evropski projekat za smanjenje efekta staklene bašte pomoću vozila sa pogonom na vodonik, finansiran od strane Evropskog programa za gorive ćelije i Zajedničkog programa za vodonik, koje je osnovala Evropska komisija i evropski industrijalci. Projekat se fokusira na komercijalno prihvatanje vozila sa vodoničnim pogonom i pripremu tržišta za tehnologiju vodoničnih gorivih ćelija. Iskustvo iz Osla i Kopenhagena, gde se koristi 19 ovakvih vozila i odgovarajuća infrastruktura za punjenje, govori da je tehnologija veoma pouzdana, čak i u uslovima oštrih skandinavskih zima.
Michel Gardel, potpredsednik komunikacija, spoljnih poslova i zaštite životne
sredine u Toyoti Motor Europe je danas rekao: „Toyota je poslednjih 20 godina razvijala tehnologiju gorivih ćelija i radimo na tome da do 2015. komercijalizujemo našu novu generaciju automobila sa gorivim ćelijama. Evropska tura vozila sa pogonom na vodonik je sjajna prilika za našu kompaniju i partnere da pokažemo kako je ova tehnologija spremna za evropske kupce“:
Dr. Christian Mohrdieck, direktor za razvoj sistema gorivih ćelija u Daimler AG, je istakao važnost ove tehnologije: „Na našem putu ka nultim emisijama, električni automobili sa gorivim ćelijama – velikog dometa i kratkog vremena punjenja – će imati centralno mesto u budućnosti. Ipak, uspeh ove tehnologije u velikoj meri zavisi od određenih uslova, kao što je široko dostupna mreža pumpi za punjenje vodonika.“
Thomas Brachmann, automobilski razvojni inženjer, Honda R&D Europe GmbH (Hondin evropski centar za istraživanje i razvoj sa sedištem u Nemačkoj) je napomenuo da „Honda veruje da su električna vozila sa gorivim ćelijama savršeno rešenje za mobilnost, jer nude praktičan, čist i gotovo bešuman odgovor na pitanje transporta. Evropska tura vozila sa pogonom na vodonik je sjajna prilika da se javnost, mediji i državni zvaničnici na licu mesta upoznaju sa ovom tehnologijom.“
Allan Rushforth, stariji potpredsednik i glavni izvršni direktor Hyundai Motor Europe opisuje svoje razloge za priključivanje ovoj turi: „Hyundai je veoma ponosan što učestvuje na ovom događaju. Hyundai ix35 FCEV jasno pokazuje koliko smo posvećeni razvoju električnih vozila sa vodoničnim gorivim ćelijama, ali i prednosti ovakve tehnologije. Kako se dostupnost i performanse poboljšavaju, nadamo se da će FCEV omogućiti održivu mobilnost za buduće generacije i dramatično smanjiti klimatske promene.“
O električnim vozilima sa gorivim ćelijama

Goriva ćelija efikasno pretvara vodonikovu hemijsku energiju u elektricitet i toplotu. Jedina emisija je čista voda. U kombinaciji sa elektromotorom, može da se koristi za pokretanje vozila, a pruža mnogo veći domet i brže punjenje od električnih vozila sa baterijama. Električna vozila sa gorivim ćelijama daju performanse uporedive sa današnjim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali bez emisija i gotovo bez buke tokom vožnje.
O „H2moves Scandinavia“
Cilj projekta „H2moves Scandinavia“ je prihvatanje električnih vozila sa gorivim ćelijama od strane kupaca. Korišćenjem nekoliko ovakvih vozila u Skandinaviji i izgradnjom jedne pumpe za vodonik u Oslu, šira javnost je upoznata sa tehnologijom, spremnom za komercijalnu upotrebu.
PR Toyota