
Bez obzira na to što će GM i PSA značajno produbiti saradnju, i Fiat će i dalje ostati jedan od najvažnijih strateških partnera francuske kompanije. Naime, Fiat i PSA već godinama neguju saradnju u proizvodnji komercijalnih vozila, posebno teretnih kombija kao što su Citroen Jumpy, Peugeot Boxer i Fiat Ducato.
Zanimljivo je to što ni Fiat ni grupa PSA nisu potvrdili produženje ugovora nakon isteka 2015. godine, ali sudeći prema dolasku novih modela kao što su Citroen Nemo, Peugeot Beeper, kao i Fiat Fiorino, prilično smo uvereni u to da će se saradnja nastaviti.
Upravo komercijalni program donosi najviše novca vlasnicima. Procenjeno je da samo ovakva vozila donose operativni profit veći od 400 miliona evra. Takođe, proizvođači ovakvih vozila više zarađuju na svakom prodatom primerku nego na bilo kom drugom putničkom automobilu. Zapravo, procenjeno je da samo premijumski automobili i automobili više klase donose sličnu zaradu.
Pored toga, komercijalni program u Evropi je jedan od najznačajnijih za celu privredu kontinenta, tako da je prilično izvesno da će Fiat i PSA čak dodatno proširiti saradnju, bez obzira na to što PSA sada ima snažnije veze sa GM-om.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat