home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tradicionalni materijali i tehnologije za proizvodnju auto pneumatika koji postoje izuzetno dugo ne dozvoljavju potrošačima i proizvođačima automobila podjednak izbor jeftinih guma, verovatno zato što treba da ustupe mesto ekološkim gumama sa niskim otporom kotrljanja koje, takođe, mogu biti jeftine.

"Izgleda paradoksalno, ali jeftini pneumatici napravljeni samo od konvencionalnih vrsta gume postali su preskupi zbog velikih troškova za ekološki svesnog potrošača", izjavio je Dr. Joachim Grub iz nemačke hemijske kompanije Lanxess.

Studija sprovedena za Lanxess, takođe pionirsku kompaniju za proizvodnju sintetičkog kaučuka, zaključuje da proizvođači automobila, proizvođači pneumatika i proizvođači  sintetičke gume moraju hitno organizovati sastanak na najvišem nivou, kako bi pronašli načine za borbu protiv rastućih finansijskih i ekoloških troškova kod upotrebe tradicionalnih materijala koji se koriste u proizvodnju auto pneumatika.

Poboljšanje performansi auto pneumatika dozvoljava upotreba granulastog stiren-butadien kaučuka (SSBR) uglavnom za zelena (ekološka) jedinjenja gazeće površine pneumatika, zajedno sa neodimijum-butadein kaučukom poboljšanih performansi (Nd-PBR) koji se koristi za gazeće površine i bočne ivice pneumatika, što je od suštinskog značaja za postizanje potrebnog rešenja. SSBR smanjuje otpor kotrljanja i poboljšava kvalitet pneumatika po mokrom, dok Nd-PBR smanjuje abraziju (habanje) pneumatika što će pomoći da pneumatici postanu sigurniji i trajniji.

Ova studija navodi da će se u sledećih pet godina udvostručiti upotreba SSBR-a koji će se koristiti u proizvodnji pneumatika kao sada konvencionalna stiren-butadien kaučuk emulzija (ESBR), posebno za pneumatike visokih performansi.

Pokretačka snaga iza potrebnih promena je uvođenje obaveznog obeležavanja auto pneumatika u Evropi od novembra prošle godine. Označavanje auto pneumatika oznakama od A do G, zasnovano je na efikasnosti potrošnje goriva, moći prijanjanja i buke kotrljanja pneumatika. Ovaj sistem obeležavanja pneumatika planiraju da uvedu Japan i Južna Koreja, kao i druge države koje mogu da ga prihvate i sprovedu.

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) u SAD, zadužena je za kreiranje sličnog načina obeležavanja koji će uključiti i aspekt otpora kotrljanja pneumatika. Međutim, NHTSA do danas nije u potpunosti implementirala ovakav sistem ocenjivanja pneumatika. Rezultati istraživanja su pokazali da 85 % od 32. ispitane kompanije za proizvodnju auto pneumatika u ovom istraživanju, uskoro očekuje nove propise EU koji će značajno uticati na njihovo svakodnevno poslovanje.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1969



Komentari

@auto
Uz dužno poštovanje za trud koji uobičajeno ulažete, ali ne razumem šta treba da nam govori ova „vest“ ( „saopštenje“ ) koje ste nam preneli ( uz navodjenje „izvora“ )?
Ako se već pominju EU „propisi“ sa standardima za gume „od A do G“ ( u tri kategorije ), koje „propise“ će možda i drugi „jednom“ da primene, možda bi za sve „posetioce“ ove lokacije bilo korisnije da ste našli ( i preneli ) „vest“ sa tim „propisima“, pa da svako ovde zna šta koje „slovo“ znači u kojoj „oblasti“. I da onda u slobodno vreme svako „izračuna“, ako bi se, primera radi, pri kočenju sa 60 km/h na mokrom, a sa gumom sa standardom A, zastavio tačno ispred pešaka ( pa ga ne bi ni „takao“ ) , sa kojom brzinom bi ga udario ako je na kolima imao gumu sa oznakom B, C ili neko drugo slovo i da unapred zna da li bi ga samo „malo povredio“ ili bi ga „života lišio“ ( i neke u crno zavio ).
A sve to zbog „dva-tri slova“ na gumi na koja nije obratio pažnju pri kupovini guma zato što uopšte nije znao kakvu razliku „u naravi“ uopšte nose ta „slova“

Autor Moron 21 Jan 2013, 16:05

@Moron
samo treba voznju prilagoditi uslovima puta i eto srece... :)))

Autor carobnjak 21 Jan 2013, 16:12

@moron
to je vec nekoliko puta pisalo u nekoliko medija u Srbiji a mislim da je bilo i ovde!!!

Autor Maxb 21 Jan 2013, 21:09