
Kako prenosi Tanjug, serijska proizvodnja automobila "500L" za američko tržište počeće u martu, a prodaja u drugoj polovini ove godine.
Prema rečima direktora fabrike "Fiat automobili Srbija" u Kragujevcu Antonia Ferare, američkom tržištu biće ponuđene dve verzije "500L" sa pet sedišta, kao i dve verzije tog automobila sa sedam sedišta.

Naglašavajući da će cena "500L" sa sedam sedišta biti obelodanjena tek u junu, zbog konkurencije, Ferara je rekao da je zadovoljan proizvodnjom, ali i prodajom na evropskom tržištu.

"Proizvodnja i sama prodaja za sada idu dobro. U januaru smo prodali 600 vozila više nego što se očekivalo, a zbog velike potražnje, zaposleni rade prekovremeno", istakao je Ferara.
Prema njegovim rečima, planom za ovu godinu tačno je predviđeno u kom mesecu će početi serijska proizvodnja novih verzija "500L".

"U ovoj godini planiramo proizvodnju, od 110.000 do 180.000, svih verzija ''500L''. Ako se potražnja za automobilom nastavi ovakvim tempom kao što je sada, iskreno se nadamo da ćemo uspeti. Videćemo kako će to izgledati u naredna tri meseca, posle čega će biti preciznije poznata ukupna godišnja proizvodnja", rekao je Ferara.

Naglašavajući da je fabrika instalirala dodatne mašine, Ferara je rekao, da ako tržište bude zahtevalo, biće i zapošljavanja novih radnika, koji će raditi upravo na tim mašinama, a sve zbog brzine u isporuci vozila.
Početkom ovog meseca, iz "Fiat automobili Srbija" je saopšteno da je fabrika do tada na evropskom tržuštu dobila 34.000 narudžbina, od čega je više od polovine izvan Italije
U 2012. godini, kako je, takođe, tada saopšteno, "500L" najviše su kupovali Italijani, zatim Francuzi, Španci i Nemci.
Trenutno sa montažnih traka "silazi" 500 automobila "500L", a prema ranijim najavama taj automobil biće plasiran na tržišta više od 100 zemalja, uključujući Sjedinjene Američke Države, gde se očekuja trećina ukupne prodaje.
Prema navodima specijalizovanih automobilskih časopisa, američka verzija "500L" se od evropske razlikuje po stilskim detaljima, kao što su, da će branik, bočna ukrasna lajsna i odbojnik na zadnjem braniku biti u boji karoserije, zatim grafika farova je drugačija, a imaće i 1.4 litarski četvorocilindrični benzinski MultiAir motor.
Snaga tog automobila, za američko tržište, prenosi se na točkove putem šestostepenog ručnog menjača ili pomoću menjača sa duplim kvačilom. Biće opremljen i multimedijalnim sistemom sa petoinčnim ekranom osetljivim na dodir, kao i sa 6,5 inčnim tač-skrinom i integrisanom navigacijom.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Hoćemo li mi moći da kupimo taj Američki model 500L po američkoj ceni (u $)? Ne može biti tamo jeftinije nego kod nas gde se proizvodi, zar ne? To bi bio damping?
Veerovatno kao što smo "mogli" i juga za američko tržište da dobijemo za 4.000$
@Miki
svi modeli su jeftiniji u Americi, otprilike koliko tamo u dolarimo toliko ovde u eurima...
vidio sam nekoliko test modela ovde u michigen-u. Imam i nekoliko slika, sasvim solidno auto.
@carobnjak,
jeftiniji su jedino ako ces pretvarati evre u dolare. ali vi u evropi niste placeni u dolarima (pod ovo "vi" ne mislim samo na vas iz srbije vec iz cele evrope), tako da na kraju isto prodjes.
amerikanac koji radi za $2,000 mesecno i vozi auto od $20,000 nije nista bolje/losije prosao od svabe koji radi za 2,000 evra mesecno i vozi auto od 20,000 evra
@mile antena
upravo to sam i rekao, nisi me razumeo!
Auto koji kod vas kosta 20 hiljada dolara kod nas je isto 20 hiljada ali eura, okvirno...
Čekaj bre, ako ga FIAT automobili iz Kragujevca daje Ameru za recimo $18000, zašto ga ne bi dao meni za $18000? Pa u Ameriku ga još i transport košta, a verovatno i neka minimalna uvozna carina/porez, sve zajedno verovatno oko 20-tak %, a kod nas PDV od 20%. Dakle zašto je gadljiv na mojih $18000 a nije na njihovih $18000, pare su pare?
I zar ne postoji neki zakon o dampingovanju cena? Tj, da ovde nama (koji imamo manje para) prodaje skuplje kako bi nadomestio da tamo može da prodaje jeftinije (ljudima koji imaju više para)! Ko koga tu za*eb*va?
Kako bi neko nedvosmišljeno dokazao da se "damping" dešava?
Govorilo se za "leksus ls 400" početkom devedesetih ... govorilo se za "prijus" početkom milenijuma ... a verovatno je bio bar neki faktor u oba slučaja.
Oboje je trebalo probiti u novim segmentima.
Govorilo se za japanska kola uopštenu (i to u kongresu), kada se njihove cene jedno vreme nisu menjale u odnosu na jačeg "jena".
... i ... ništa od toga.
Primer debata, iz 1988. godine -
http://www.nytimes.com/1988/03/31/business/japan-dumping-of-trucks-charged.html
Ističem -
"To win a dumping action, a complaining company must prove both that imports were sold below their fair-market value and that the domestic industry was damaged as a result".
Naravno da ce tamo biti jeftiniji, isto kao sto je 500l jeftiniji u Sloveniji nego u Srbiji... Ko sisa logiku