
Benzinski automobili doživljavaju pravi povratak na tržište polovnih automobila, zato jer su kupci shvatili da ne prelaze dovoljnu kilometražu kako bi opravdali veće troškove i veću cenu goriva kod dizel automobila, objavili su analitičari iz kompanije Autorola.
Naročito u urbanim sredinama gde vozači verovatno prelaze manje udaljenosti i imaju manju kilometražu, benzinski automobili uključujući modele Peugeot 107, Peugeot 308, Toyota Aygo i Toyota Yaris su ponovo postali popularni. Manji automobili proizvođača Ford, Kia, Mazda, Toyota i Suzuki su takođe u velikoj potražnji, prema izveštajima prodavaca polovnih vozila.
"Manji automobili poput modela Peugeot 207 i Toyota Aygo su se uvek dobro prodavali u benzinskim verzijama, ali je nedavno povećana kupovina većih modela sa benzinskim motorima. Potražnja za dizel modelima je i dalje velika, ali kako ekonomska kriza nastavlja da raste, tražnja za benzinskim modelima će verovatno rasti i dalje.", izjavio je Neil Frost, direktor kompanije Autorola.
Trenutno, tipičan tri-četiri godine star benzinski model sa petoro vrata košta oko 5.500 evra, što je za 1000 evra manje od ekvivalentnog dizelaša. Dok će vozači benzinaca platiti oko 150 evra više kroz troškove goriva za putovanje dugačko 9.000 kilometara samo zato što su dizel automobili mnogo ekonomičniji, mnogo viša maloprodajna cena dizel automobila znači da vozači ovih automobila neće nadoknaditi svoje početne izdatke. To znači da će vozači uštedeti oko 1000 evra u svojoj prvoj godini vlasništva benzinskog automobila u odnosu na protivvrednosti kod dizel modela, bez uzimanja u obzir troškova osiguranja i poreske stope. "Ako domaćinstvo može uštedeti novac na porodičnom saobraćajnom budžetu, onda će ono razmotriti benzinsku varijantu. Mnogo potrošača je uvučeno u priču o dizelašima i dok se ovo polako menja, dizel automobili još uvek dobro obavljaju svoj posao i u velikoj su potražnji na tržištu polovnih vozila.", rekao je Frost.
Benzinski automobil može takođe imati smisla iz perspektive zaštite životne sredine sa nižim nivoima azotnih gasova i praškastih materija, nego što to imaju dizel automobili. Dizel automobili su u poslednjih nekoliko godina uspostavili svoj tržišni udeo, promovisan od strane državnih i poreskih organa koji imaju nalog samo za kontrolu emisije ugljenikovih izduvnih gasova, uz ignorisanje drugih štetnih emisija izduvnih gasova i opasnih materija.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
@ bk
Ja obožavam da vozim mog dizelaša (2.0 HDI), ume da drnda, da trese, ali zato odlično vuče i ako na vreme ne prebacim stepen niže, ima odličan obrtni moment, zato prednost dajem dizelašima.
S druge strane, ima grub glas dok se ne zagreje.
S treće strane, održavanje dizela je 30-50% skuplje
Ja najviše volim male dizele.
Ovaj 1.2 HTP iz Fabije je odličan po gradu, ali ne trpi vožnju kreni-stani na uzbrdici.