
23. maj 2013 - Brod sa prvih 3.000 automobila FIAT 500L za severnoameričko tržište uplovio je danas u luku u Baltimoru u Sjedinjenim Američkim Državama, a nakon istovara prvog dela kontigenta, nastaviće put ka luci u Halifaksu (Kanada) gde treba da stigne sa preostalim vozilima - 26. maja.
Kontigent od 3.000 vozila je prvo vozom stigao iz kragujevačke fabrike u Srbiji do luke u Baru u Crnoj Gori, gde je utovaren na brod 10. maja, spreman za put do obala Amerike. Masovna proizvodnja modela 500L za severnoameričko tržište počela je u martu u Kragujevcu, u najvećoj fabrici automobila u jugoistočnoj Evropi.

Elegantan, inovativan i ekološki, FIAT 500L je predodređen za uspeh. Kompaktne spoljašnosti, prostran iznutra, izuzetno raznovrstan i sa kompletnom zaštitom, dobio je 5 zvezdica na prestižnom EuroNCAP testu. Jedini je model u svom segmentu sa konstantnim porastom prodaje u Evropi, uprkos nepovoljnoj ekonomskoj situaciji. Do sada je pristiglo oko 43.000 porudžbina ovih automobil sa evropskog tržišta.
Ovi podaci potvrđuju ogroman potencijal modela 500L. FIATov “City Lounge” model savršeno kombinuje osobine koje obično ne idu zajedno: kompaktne spoljašnje dimenzije tipične za B segment sa performansama, prostranim enterijerom i bogatom opremom tipičnim za C segment. I sve to po povoljnoj ceni za gradski automobil uz dodatnu vrednost koja se ne može naći na drugom mestu: izražen karakter modela FIAT 500, istinske ikone italijanskog dizajna.
Model 500L se ističe smanjenom emisijom izduvnih gasova i potrošnjom goriva, širokim izborom konfiguracije prostora za putnike i izuzetnom fleksibilnošću rešenja prostora za prtljag. Odlikuje se najboljim indeksom prostora za putnike u svojoj klasi a panoramski prozori garantuju najbolju vidljivost u ovom segmentu. I po troškovima održavanja i performansama je najbolji u svojoj klasi. Ponuda je nedavno proširena sa dve nove opcije motora: 1,6 MultiJet II od 105 KS i 0,9 TwinAir Turbo od 105 KS.
Planiranih 3.000 automobila FIAT 500L sa Severnu Ameriku opremljeni su potpuno novim motorom 1,4 MultiAir Turbo od 160 KS. Ovaj motor je posebno dizajniran za severnoameričko tržište i odlikuje se najvećom specifičnom snagom, najvećom apsolutnom snagom (160 KS) i najvećim obrtnim momentom (250 Nm) u svojoj klasi. Dostupan je sa manuelnim, šestostepenim menjačem ili šestostepenom transmisijom sa duplim kvačilom – po čemu je jedinstven u ovoj klasi motora – za izuzetne performanse i uživanje u vožnji.
Novi model FIAT 500L Trekking u junu
U junu će u Evropi biti predstavljen i model FIAT 500L Trekking, sportska verzija za ljubitelje aktivnosti na otvorenom. Ova nova verzija naglašenog off-road izgleda ima izdignuto vešanje za vožnju po neravnom terenu, kao i “Traction+”, FIAT-ov inovativni i inteligentni sistem za kontrolu prednje vuče. M+S gume kao standardna oprema takođe olakšavaju kontrolu pri vožnji po klizavim površinama. Sve ovo je postignuto bez pravljenja kompromisa u odnosu na prostor i funkcionalnost osnovnog modela 500L, FIAT-ovog “City Lounge” automobila koji je dizajniran da pruža mala životna zadovoljstva i emocije vezane za decu, prijatelje, putovanja, muziku i zajednicu.
FIAT Automobili Srbija (FAS) planira da proizvede između 110.000 i 150.000 vozila u 2013. godini kako bi zadovoljio potražnju na više od 100 tržišta širom sveta, uključujući Severnu Ameriku, Aziju i region Pacifika, gde će model FIAT 500L biti predstavljen. Zbog povećane proizvodnje i ambicioznih izvoznih planova za FIAT 500L, fabrika u Srbiji je angažovala dodatnih 600 radnika. Trenutno zapošljava preko 3.000 ljudi, kao i dodatnih 1.200 u kompanijama dobavljačima.
U februaru 2012, FIAT je osvojio prestižnu nagradu za najbolju kompaniju koju dodeljuje Autobest, organizacija automobilske industrije na evropskim tržištima u razvoju, za investiciju u rekonstrukciju fabrike u Srbiji, koja je sada jedna od najmodernijih u Evropi.
PR Fiat Automobili Srbija
Ambasador Srbije u SAD: Fiat 500L će u Americi biti uspešniji od "juga"
Kako prenosi Beta, prvi kontigent od 3.200 automobila Fijat 500L, koji će se prodavati na američkom tržištu stigao je u luku u Baltimor, odakle će biti prevezeni u lokalne prodavnice širom Sjedinjenih Američkih Država. Svečanosti u baltimorškoj luci prisustvovali su ambasador Srbije u Vašingtonu Vladimir Petrović, nekadašnja američka kongresmenka Helen Delić Bentli, predstavnici Fijata, kao i rukovodstvo luke.
Italijanski brod kompanije "Grimaldi Lines", nastaviće nakon istovara automobila plovidbu ka luci Halifaks u Kanadi, gde će sutra stići sa preostalim vozilima.
Kontigent novih Fijatovih automobila, prvo je vozom stigao iz kragujevačke fabrike do luke u Baru u Crnoj Gori, gde je utovaren na brod 10. maja.
Ambasador Petrović se na svečanosti obratio novinarima, rekavši da je izuzetno zadovoljan zbog dolaska prvih Fijatovih automobila u SAD, što može biti zamajac za izvoz i drugih srpskih proizvoda u Ameriku.
- Srećan što smo danas u Baltimoru, u luci koja nosi ime kongresmenke Helen Delić Bentli, koja je srpskog porekla. U SAD je stigla prva isporuka Fijata 500L koji se proizvodi u Kragujevcu, odakle sam ja, i ovo je lep dan za srpski izvoz - kazao je ambasador Srbije.
On je izrazio nadu da će ovaj projekat biti uspešniji od izvoza "juga" u Ameriku pre 23 godine.
- Iz razgovora sa predstavnicima Fijata i prodajnih kuća ovde u SAD, znamo da već postoje liste čekanja za kupovinu novog automobila. Nadam se da će izvoz Fijata pomoći dalji izvoz srpskih proizvoda u Ameriku - zaključio je ambasador.
Kongresmenka Helen Delić Bentli kratko je rekla dopisniku Tanjuga da je zadovoljna zbog velikog izvoznog angažmana Srbije.
- Ovo je dokaz da se stvari popravljaju i to me čini srećnom - izjavila je devedesetogodišnja kongresmenka koja je na svečanost u luci došla i pored poodmaklih godina i veoma hladnog vremena u Baltimoru.
U Ameriku stiže 35.000 "fijata 500L"
Kontigenti sa po tri hiljade vozila dolaziće na svake dve nedelje u Ameriku do kraja ove godine, pa je planirano da bude izvezeno više od 35 hiljada vozila.
Da bi novinarima pokazao da Fijat 500L nije mali automobil, pošto je Amerika simbol velikih kola, ambasador Petrović se sa još jednim krupnijim predstavnikom lučkog sindikata slikao u automobilu u koji su obojica bez problema ušli.
Dok su novinari uzimali izjave i razgledali tri Fijatova vozila koja su bila izložena u crvenoj, beloj i crnoj boji, radnici u luci su pojedinačno izvozili sa broda svaki od preko tri hiljade automobila.
Autor: Beta.rs
A jesu ovi obučeni (pokriveni) Treking?
Pošto je njihova promocija tek u Junu mesecu, a?
A cena, sa sve transportom i osiguranjem do Amerike samo 14.700€ ( a pritom ima extra opremu ). I materijale visokog kvaliteta u odnosu na evropski model.
Carobnjak
Vidi ovi za usa trziste imaju fabricki ove zabranjene farove. : )
Pročitajte na USA sajtovima kako ocenjuju 500L.
Nemaju pojma o životu, kažu: ,,Preskup, ženski auto za mame, loša motorizacija, dečije boje''
A hvale beli krov, ozvučenje i felne.
A šta bi tek rekli za EU verziju od 95 KS sa istom cenom?
Lako je kititi se tudjim perjem.
500L je stigao u SAD a drzava jos autoput do Batocine nije zavrsila, pruga nije modernizovana, a obilaznicu oko Kragujevca niko vise ne pominje. Jedino grad sto im je izasao u susret i prosirio neke ulice, a sad modernizuje pruzne prelaze.
Verovao ili ne, 500L za Evropu je mnogo kvalitetniji i bolji auto od onog za USA. Euro norme i standardi su daleko zahtevniji od americkih. Pogotovo sto se tice motora i zagadjenja. Taj 1,4 MultiAir Turbo od 160 KS, takav, kakav se ugradjuje u americki 500L, bez dodatnih modifikacija, koje kostaju jako puno, ne moze da zadovolji ni euro5 normu. Zato ce zbog dodatnih sklopova koji na taj motor moraju da se ugrade, 500L sa takvim motorom u EU kostati daleko vise nego u Americi.
To je jedan od razloga, zasto je Auto u USA jeftiniji od istog takvog za EU.
@ Simbad
A taj ekološki sklop je skuplji od transporta do USA i skuplji od osiguranja usled potapanja broda? Ne sviraj, bole me uši
A kako ce 500L da ode do Svedske? Oduva ga vetar onako gratis bez troskova? Skuplje je bre gorivo, putarine, i vece je osiguranje za 3000 auta prevezenih sleperima do na primer Portugalije, nego da ti auti odu brodom u Ameriku. I mane boli uvo od stog sviranja.
Da im se ne isplati prevoz pravili bi ga i u Meksiku. Ovo je za dilere. Za ovu i iducu godinu plasman je obezbedjen a 2015e nadamo se jos jednom modelu.
Amerika je uvijek bila privilegovano tržište , pa tako je i u ovom slučaju , znači za Ameriku cijene se dampiraju prema dole , marža minimalna , jer su u pitanju velike količine a i nije sve samo u prodanom autu , tek u postprodaji na velikim količinama se ostvaruje profit.
Jer kako objasniti da jedan Mercedes napravljen u Štutgartu , u Americi bude i do 30% jeftiniji nego isti takav u istom tom Štutgartu?!
Ovi obuceni u belo nisu drugi modeli, nego zasticeni zavisno od toga gde idu, odnosno uslova na putu.
Svaki auto ima svoj broj, dilera gde ide, cak i mesto na brodu.
U SAD je velika konkurencija.
Nije to samo kod automobila, i Zastava Oruzje prodaje oruzje SAD po smesnim cenama. Ali prodaja u SAD je najbolja preporuka za druga trzista, ako te nema u SAD, kao i da ne postojis u globalnom smislu.
A u EU nema konkurencije?! Automobili za Ameriku su jeftiniji zato sto su drugaciji od onih koji se prave za EU, a ne zbog trzista i ne zna ti ja cega. Americki automobili su sinonim za lose uradjene gomile gvozdja. Ford Fokus za Ameriku i za EU je dupe i oko. Pitajte ljude koji rade u FAS-u gde je sve i koliko ustinuto na americkom modelu. Za pocetak, model za ameriku ne mora da ima 5 NCap zvezdica, jer ameri ni ne znaju ni sta je to, pa prodaja ne zavisi od broja NCap zvezdica.
@Sinbad
Pa kakve veze ima EURO NCap ili bilo kakva evropska norma sa vozilima za američko tržište?!
Niđe veze , za to je nadležna NHTSA...
Američko tržište je cijenovno privilegovano tržište , i kao što kaže B.M , ako si u Americi uspiješ , uspio si svuda , više , dođe kao dokazivačko tržište , a na drugima se uzima lova...
A što se tiče sigurnosti i kvaliteta, lupaš gluposti , pa gdje su masovno krenuli vazdušni jastuci...
Evo npr. kod mene u gradu ima W124 Mercedes (87g.p)koji ima vazdušni jastuk za vozača , klimu , kožna el. pomična grijana sijedišta , el. prozore , retrovizore i šiber...
Ja ni jednu evropsku verziju tog godišta nisam vidio sa takvom opremom , a posebno vazdušni jastuk nikad nisam vidio u 124-orki sa uskom lajsnom, toliko o sigurnosti USA verzija...
Sinbad nemoj da lupas gluposti, prvo Ameri imaju svoj sistem ocenjivanja sigurnosti (NHTSA) koji je vrlo slican evropskom, a u nekim stvarima i strozi, za sigurnost pri prevrtanju ako se dobro secam.
Drugo neki standardi za kolicinu zagadjenja su cak i strozi u Americi nego u Evropi, posebno kad su u pitanju dizel motori.
Slazem se, SAD su ispred EU po mnogo cemu pa sumnjam da bi dopustili da im bezbednost vozila ne bude na nivou.
A u vezi cene,slicno je bilo i sa Yugom. Jeftiniji je bio u SAD, ali cim je krenuo izvoz za SAD pocele su narodzbe i iz drugih zemalja, gde se ranije Yugo nije prodavao.
deco... automobili (i sve ostalo) su u americi, pored ostalog (kokurencija, kolicina, trgovacka marza...) jeftiniji pre svega zato, jer tamo ne treba "na svakih 100 kilometara" uzdrzavat po jedan kompletan drzavni aparat ;).
a najzahtevnije svetsko automobilsko trziste, po mom mislenju, je ipak europa! americko jeste veliko i u mnogocemu najnaprednije ali i u mnogocemu specificno i mislim, da europski kupac ipak trazi najsofisticiranije i najkompleksnije proizvode...
@drugmirko
Bas tako, evropsko trziste jeste najzahtevnije, dok na americkom se dobija najvise opreme i sigurno vise nego dovoljno sigurnosne opreme za najmanje pare. A cena goriva u USA jos uvek dozvoljava masovno koriscenje velikih motora sa velikom potrosnjom u vozilima masovno, sto u Evropi nije slucaj.
Naklapate neke bezveze price napamet. Pa da je tako kao sto pricate, ne bi Fijatu trebali godinu dana da prilagodi 500L za USA trziste.
Znam ljude u FAS-u i znam o cemu pricam. Kupite u Americi novi Ford F150 koji je najprodavaniji u USA, i probajte tu americku verziju da ga uvezete u Nemacku na primer... Moze ali malo morgen, sto bi rekao Svaba! Ne odgovara EU standardima. Vazi i obrnuto. Auto pravljen za EU, ne moze tek tako na USA trziste, jer su propisi drugaciji. A propisi se razlikuju toliko da su 500L za USA i 500L za EU trziste, skroz razliciti automobili. Razlikuje se preko cetvrtine sklopova, ne racunajuci motor.
@Sinbad
Kao sto sam vec rekao ne lupaj gluposti. Izvoli link.
http://suchen.mobile.de/auto/ford-f-150.html?isSearchRequest=true&lang=de&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=16&ambitCountry=
@ DusanS
Aha, 387g/km ? Jako ekološki.
@ mile antena
Strožije norme o izduvnim gasovima u Americi?
E mile, mile, u laži su kratke noge.
@ DusanS
I uporedi cenu! Kao sto vidis daleko je skuplji u Nemackoj nego ista verzija u USA. Prevoz preko okeana je oko 1500€
Taj auto je homologizovan u EU i uradjene prepravke su podigle cenu.
Moj prijatelj je tako uvezao americki BMW 330i 2006.g., koji mu je cale poklonio. Od Radulovica nije mogao da dobije potvrdu da je taj auto ispunjava euro3 norme i nije ga mogao ocariniti u Srbiji, nego je morao da ga prvo uvozi u Nemacku, da ga tamo preradi i homologira, i tek onda je od Nemaca dobio E1 papir.