
Od svih sedan modela visokih performansi, proizvedenih u Evropi u poslednjih par decenija, izdvojićemo jedan, a to je Mercedes-Benz 500E, pravljen od 1990. do 1995. godine. Usled ograničenog broja proizvedenih primeraka, danas nije lako naći ovaj četvorotočkaš, pa je model sa svega 16.000 pređenih primeraka napravljen 1992, koji se nudi na sajtu "i-bej", prava poslastica za sve kolekcionara.
500E, često nazivan "vukom u jagnjećoj koži", na prvi pogled se ne razlikuje od 200E modela, dok se razlike naročito vide u unutrašnjosti, u kojoj se nalate sportska, Recaro sedišta i upravljač manjeg prečnika.

Ipak, ono što 500E čini posebnim je činjenica da je razvijen u saradnji sa Porscheom, kao i da je ručno napravljen u fabrici u Štutgartu, gde su Porscheovi inžinjeri napravili određene promene na šasiji (od ogibljenja pa sve do kočnica), uz 5,0-litarski V8 sa 322 KS i 480 Nm obrtnog momenta.
Za ubrzanje do "stotke" mu je potrebno 5,5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 260 km/h, čime je egal sa BMW-om M5 tog vremena.
Licitacija za 500E (koji je 1994. promenio ime E500) je još uvek u toku, a trenutna cena iznosi 38.000 evra.
Izvor: Autoportal.rs
Nisam znao da se Porsche bavio tjuningom drugih marki.
Ovi taksisti pokusali sa Porscheom, pa shvatili da im treba nesto na duze staze, te kupili 1999. malu radionicu AMG, i otada u ponudi imaju modele sa tvrdjim ogibljenjem i chipovanim motorom:D
Velika je steta sto Mecka nije kupila Porse kada se za to ukazala prilika.
Pazite enterijer, luksuzniji i udobniji od sedmice a drao je na auto putu i M5 i sve redom. To moze samo Mercedes. :))))
@Sony
To ne moze Mercedes,je l vidis sa kime su ga radili? ;)
@nsx
Pa '90-tih Porse nije bio u losem stanju.Pocetkom '80-tih jeste bio u problemima,ali se izvukli.
Kruna svega je,kupite Mercedes,napravili smo ga u saradnji sa PORSEOM! :))
Ovo je Mercedes za duku. :)
"500E egal sa M5", a nije ni AMG. :)
AMG hammer je malo tvrdi orah. :)
On se već tukao sa mnogo jačima.
Inače 500E mi se svidjaju iz filma Taxi, crvene. :)
http://www.ulozto.net/live/xGM8jUo/mercedes-w124-500e-scenes-from-taxi-movie-mp4
@Pitbull
Nije AMG,ali napravljen u saradnji sa Porseom,a AMG nije ni za prici gigantu zvanom Porse :)))
dusan
I nije, AMG je bolji.
http://www.topspeed.com/cars/mercedes/1986-amg-hammer-ar107373.html
Pitke, ne shvatas poentu. Dusan je upravo hteo da ti kaze to da Mercedesu uvek neko treba da pomaze da bi oni napravili extra brz serijski auto. U ovo spada period posle 300SLR, od '60-ih pa na ovamo, tako da ne racunam eksperimentalne modele poput C111 i C112. Znaci, u novije vreme, bez AMG-a, Brabusa, Carlssona, McLarena i, u ovom slucaju, Porschea, imamo Mercedes-Penz. I jos nesto, MB je motore za F1 takmicenje radio u saradnji sa svajcarskom firmom Ilmor. Razumem da svako favorizuje nekog ili neke proizvodjace-brendove, ali ti i Toma ga preteraste sa natezanjem MB-BMW. Cim se pojavi neka vest o MB, ti u transu, kad se pomene BMW, eto ga i Tomas! Drugari, Cecea i Rajthofera zabole ona stvar sto se vas dvojica lozite, njima su automobili gomila limova i srafova, samo im je bitna lova! Pozz
@Optimus Prime
Bravo, to je to! Poslednja recenica ti je ovde kljucna.
U ovom slucaju ne odnosi se to samo na Cecea i Rajthofera nego na sve nas ovde na blogu jer mi te gluposti ovde i citamo, dok oni zadovoljno broje pare.
@Optimus Prime
ja da li se przim na vesti o BMW-u ili ne to je pitanje. Uglavnom odgovorim na lazi i neistine, i to je to, prenesem po neku vest sa stranih foruma. Na 90% vesti o Mercedesu ili Audiju se uopste i ne pojavim, kao ni na 50% vesti o BMW-u. Zna se ko se przi na svaku vest o Mercu i BMW-u. A ako neko misli da su neciji postovi glupost a opet ih cita, onda to govori o njemu, zar ne?
Ja npr. preskacem postove koje vidim da su potpisali pojedinci, i uopste ih ne citam, dakle nemam pojma da li neko nateze ili ne.