
Kako prenosi B92, udružeje nemačkih proizvođača automobila odlučilo je da se pobuni protiv novih EU normi o emisiji izduvnih gasova koje na snagu treba da stupe 2020. godine.
Udruženje "VDA" zahteva od Kancelarke Angele Merkel da ne prihvati najnovije standarde EU koji podrazumevaju spuštanje prosečne emisije izduvnih gasova sa 135 na 95 grama po pređenom kilometru. Nemački proizvođači protive se ovim normama jer smatraju da će one u velikoj meri naneti štetu industriji.
Ovo udruženje navodi da su nemački proizvođači do sada uložili veliki trud kako bi smanjili emisije izduvnih gasova svojih modela, ali najnoviji standardi predstavljaju preveliku prepreku.
U saopštenju se navodi da će ovakve mere EU uništiti čitav premium segment modela visokih performansi, po kojima je nemačka idustrija poznata širom sveta.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche
Prvo ih nateraju da smanje zapreminu u ccm^3...
Pa su primorani da ugrade turbo...
A turbo povećava i obrtaje, samim tim i broj ciklusa ubrizgavanja (sagorevana)...
A onda kako se to smanji zagađenje, ako se kroz više ciklusa, sagori i više goriva?
Aj sad ti budi pametan!
@Ludak kao ja
Turbo motor ima mnogo manje ciklusa za isti put od atmo motora. Pročiaj malo, nešto, pa tek onda kreni da daješ komentare!
Ako ne mogu da se prilagode neka ugase fabrike... nikome ne trebaju zderaci od 3+ litara, nemaju svrhu u javnom saobracaju i s obzirom na rigorozne zakone i sve veci broj vozila u saobracaju... neka naprave male, izdrzljive i potentne motore, zatim tu je vodonik kao gorivo, elektricne modele sa vecim dometom, full-hibride... oni hibrid-i od 80, 90, 100+ hiljada eura su samar u lice ljudima - ako imas pare vozices se jeftino... neka naprave vozilo koje ce da trosi vrlo malo i koje ce da ima razumnu pa i istu cenu - to je poenta svih ovih regulativa.
Masinac nisam, ali ako ste ikada, a priznacete jeste, citali ili gledali testove multiair i ecoboost agregata kazu:
,,Obrtni moment od *** Nm se postize na 5.000 o/min, a potrosnja na tim obrtajima je cak duplo veca nego ona deklarisana od strane proizvodjaca!''
E to sam hteo da kazem!!!
Cemu onda downsizing i smanjenje broja cilindara? A svi ti sklopovi kostaju
Citam da je nova Panamera hybrid pokazala fantasticne rezultate. Ima resenja, ali su dionicari gladni velike zarade.
Cisto sumnjam da Angelu Merkel i ostale moccnike nesto preterna interesuju automobili...
@Autor Orlo 26 Maj 2013, 22:31
3.6 V6 je zakon konfiguracija a motor traje (ako ga ne przis i ako ga odrzavas) kao trajanje vozacke dozvole, nepoderiv.
veca kubikaza-dugotrajniji motori. GOLF 2 dizel 1.9D se jos kotrlja a o mercedesima 123 da i ne divanim, za njima ide japanska bratija predvodjena Nisanom i Tojotom....
Ne volim "nemce" ali ako si u dilemi (pouzdanost i ekonomska opravdanost ti je prioritet) koja kola da kupis, pogledaj sta najvise voze nemacki taxisti i eto odgovora. ;-)
@ChedomirADELAIDE
Stoji da su oni manje optereceni, ali opet je to veliki i tezak motor, veliki potrosac i po meni tako nesto jedino ima svrhu u pikap-ovima i lakim komercijalnim vozilima/kombi vozila (mada i tu je diskutabilno s obzirom da su manji turbo dizel motori u Evropi dominantni - veliki obrtni moment i snaga - performanse nebitne) ili u nekom vecem putnickom vozilu od 2+ tone i mozda u sportskom modelu ali u javnom saobracaju njegove performanse su irelevantne. Osim toga tehnologija je napredovala a i vec su u primeni dugo da se zna o njima dovoljno da moze da se napravi dugotrajan motor - cist primer common-rail dizel motori.