home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: B92.net

Iako je dekomponovanje grupe "Zastava" počelo još daleke 2001. godine, od nekadašnjih 55 preduzeća u okviru ovog holdinga danas posluje 14 privrednih društava.
Čekajući da se iduće godine okonča proces restrukturiranja, neki od njih se nalaze na spiskovima najvećih poreskih dužnika. Ipak, u ovim preduzećima tvrde da posla ima, ali i da dugove vraćaju iz svoje imovine, te da osim državi, nikome više ništa ne duguju.

Krajem 2008. poslednji "jugo" sišao je sa trake, a dve godine kasnije bez posla ostalo gotovo 1.500 radnika.

Ipak, preduzeće "Zastava automobili" i dalje postoji, a među firmama u restrukturiranju na prvom je mestu po poreskom dugu sa gotovo pet milijardi dinara. U ovoj firmi kažu da su do 2015. godine u obavezi da tržište snabdevaju rezervnim delovima za "Zastavin" program. Sa 17 zaposlenih ovu firmu vodi direktor Radomir Petrović koji kaže da ni sam nema ugovor o radu

"Zastava automobili posluje sada tako što postoji jedan ogranak u grupi Zastava vozila, ogranak Motorna vozila u kome ima 54 radnika i koji rade na ovim tekućim pitanjima o kojima sam sada govorio", kaže Radomir Petrović, direktor "Zastava automobili".

Na začelju spiska deset najvećih dužnika u restrukturiranju su "Zastava kamioni" koji za porez duguju nešto više od milijardu i po dinara. Direktor Đorđe Nestorović tvrdi da se nalaze u nezahvalnom položaju jer zbog minusa na računu imaju problema sa učešćem na tenderima, a subvencija države za proizvodnju privrednih vozila više nema. S druge strane, i dalje čekaju strateškog partnera, iako italijanski "Iveko" ima 33 odsto vlasništva. Tvrdi da je ova godina najteža, ali ne pitanje koliko država daje za plate za 718 zaposlenih ne želi da da odgovora.

"Ne daje nam baš za sve plate, ni za cele neto plate, nešto moramo da dodajemo, ali ne bih o tim podacima. Nekad to nije ni uredno, nekad jeste",
kaže Đorđe Nestorović, direktor "Zastava kamioni".

Ni u holdingu koji obuhvata 14 preduzeća i 1800 zaposlenih o novcu koji dobijaju od države ne žele da govore. Generalni direktor Dragan Srejović tvrdi da i dalje ima poslova za preduzeća iz ovog sistema, poput "Specijalnih vozila" iz Sombora koja su se nekada bavila proizvodnjom pik-apova. Dok se za ova preduzeća traži kupac, grupu "Vozila" kada se završi proces restrukturiranja čeka - stečaj.

"Holding neće niko da kupi, mislim, vrlo jasno. Ono imovine što preostane u holdingu to će biti kroz postupak stečaja za namirenje poverilaca. Hipoteke nemamo, kredite nemamo. "Zastava" nije nikog uvlačila ni u kredite niti u hipotekarne obaveze, nego to što ostane od imovine biće za namirenje poverilaca a nama je ključni poverilac država", kaže Dragan Srejović, generalni direktor "Zastava vozila"

U međuvremenu, iz kragujevačkog Gradskog veća saopšteno je da je Ministarstvo finansija u budžet grada uplatilo sredstva za 696 bivših "Zastavinih" radnika koji su prošli prekvalifikaciju. Po drugi put oni će primiti po 17.900 dinara, a kako je planirano radnicima koji su još uvek na birou biće uplaćeno još po dve istovetne rate u narednim mesecima.

Foto: arhiva Autoblog.rs / Zastava



čitanja : 3213



Komentari

Sto direktori ne kazu kolike su plate u tim firmama, nego na to se ne zale?
Elem, sve sami paraziti a najveci je Zastava Kamioni. Vec 20 god. prave gubitke, a plate su, verovali ili ne, vrlo pristojne.
Pricao sam s jednim radnikom, prima skoro 40.000, redovno, a posla skoro da nema. Kaze nema ni racuna da napusta kad mu ide plata za nerad. Da primaju minimalac pa da i razumem, ovako sve je to krivica drzave.

Autor B.M. 27 Maj 2013, 06:58

ауто
Ево шта раде произвођачи Југа, специјал за Чаробњака :)
http://www.telegraf.rs/vesti/720629-skandal-izgrebano-31-vozilo-fijat-500-l-u-fabrici-u-kragujevcu

Autor Гагиба 27 Maj 2013, 11:43

Samo citanjem ovog teksta lako se moze shvatiti zasto je Zastava stigla tamo gde jeste...

@Гагиба
ako je samo zbog cigare, svaka im cast, bolji razlog nisu mogli naci...

Autor carobnjak 27 Maj 2013, 13:13