
Prema istraživanju Međunarodnog odbora za čisti transport (ICCT), proizvođači u proseku prijavljuju 25 posto povoljnije rezultate od realnih. A razlika između deklarisanih i stvarnih rezultata sada je deset posto gora nego što je bila pre samo deset godina.
Izveštaj zasnovan na rezultatima više od pola miliona privatnih i službenih automobila je pokazao da BMW-ova vozila "muči" najveća razlika od čak 30 posto između deklarisanih i postignutih rezultata.

Bavarce u stopu prati još jedna bavarska kompanija - Audi - sa 28 posto razlike, a na trećem mestu našao se Mercedes sa 26 posto.

Najverodostojnije podatke o potrošnji su prikazali japanski proizvođači, pa tako Toyotini odstupaju svega 15 posto, a pohvaliti treba i Francuze jer su Renault, Peugeot i Citroen zabeležili odstupanje od samo 16 posto.
I dok se Nemci pravdaju time da se zbog kompatibilnosti testovi potrošnje izvode u laboratorijama, a ne u realnim okolnostima, pa se od njih ne može očekivati da budu u potpunosti reprezentativni, Greg Archer iz ICCT-a je optužio BMW, Audi, Mercedes i Opel da najviše lobiraju za to da se uvođenje zahtevnije test procedure Evropskog parlamenta odloži sa 2017. na 2020.
Autor/izvor: SEEbiz / T-Portal
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW / Audi / Mercedes
Predstavnici premijum trojki na ovom blogu, sta imate da izjavite povodom ovoga?
Hvalite svoje konje (mnogi ih u stvari ni nemaju) a odjednom se pojavi ova cudesna vest.
Ma, ne lazu oni. Taman posla da trose toliko vise. Trose i vise, nego sto je 26, 28 ili 30%.
bas me zaboli koliko trosi..samo da ga ja imam..pa ako mogu sipacu ako ne..necu..
volim svoju bembaru i uvek ću je voleti makar trošila i 32%više od deklarisane
Na ove proseke kod BMW-a, Audija i Mercedesa, je najvise uticalo to sto oni jedini imaju veliki broj modela u ponudi sa jako velikim i jakim motorima. Kod takvih motora se vrlo lako ode daleko od deklarisanih vrednosti. Podaci za npr. M5 od ispod 10 litara, ili za S500 od oko 9 litara su smesni.
Skoro su AMS ili AB imali test realne potrosnje i koliko odstupa. Cini mi se da je za npr. 320d po fabrickim podacima bilo 4.6, a na testu su izmerili 5.4L.
Po nekoj mojoj logici odsupanja ce uvek biti mnogo veca kod vecih i jacih motora, nego kod manjih.
Osim toga, kupci ne bi trebali da se bune mnogo. Potrosnja je tolika, kolika je. Ali zato u nekim zemljama takse su mnogo manje na automobile sa manjom deklarisanom potrosnjom. Bila je onomad prica da je M5 u Holandiji 20.000 evra jeftiniji od starog, zbog dosta manje deklarisane potrosnje, tako da...
Gagiba, sjecas se kad sam pisao o ovome. :) I rekao sam da bendzo najvise laze. :D
I tako dolazimo do "trosi za 5 odsto manje u ovoj generaciji" i slicne gluposti. Zapravo promene brojku. Genijalno.
Posto vidim da Skoda nije pomenuta u ovoj "studiji" ja bih da je pohvalim da ona ne laze tj. ne navodi manju potrosnju od realne nego cak i vecu!
Blago onima koji je voze i sanjaju, ustedece i na gorivu...
Сону
Јеси помињао. :)
Ал и Пит неки дан окачи његову потрошњу од 4,5 киле. Лагано по гасу и све је достижно...е кад запнеш крени стани на семафору, ту нема границе!
Smešno. Ja bi reko i da je jače od 30%.
Pogotovo kod jačih benzinaca, tu poduplaš odma. :)
Što reče toma, kad imaju jake modele. I sigurno je najveće odstupanje upravo kod takvih modela.
Gagiba
Ima i kontra od te 4,5. ;)
A to je 39, na SL65 AMG. ;)
Doduše, oni te fabričke podatke mere u laboratoriji a ne u saobraćaju kako sam čuo.
U svakom slučaju, oni tu voze trudeći se da bude što manja potrošnja.
A realno je grad, pa uvek ispadne dosta više od deklarisane.
Prosečna potrošnja za skoro 80 000km, kolko je auto prešao, je 9 lit.
Kolko je i neki prosek u gradu.
Kreće se izmedju 8 ( ako nije gužva ) pa 9 do 10. I jače ako je jaka gužva, stani kreni, semafori itd. Doduše, ne troši preterano kad se gazi, nekih 12 - 12,5 u proseku.
A verujem da fabrički deklarišu nekih 5 - 5,5lit pretpostavljam.
320d, star nesto vise od pola godine i predjenih 15.000, po Novom Beogradu manje od 7, centar grada 8, auto put pri 2.500 obrtaja ide 145km/h i tada je potrosnja tacno 5.
A Kinezima zabranjen uvoz zbog potrosnje i zagadjenja, bas lepo
Ma ništa,Nemci su stare varalice i spremni na svaku marketinšku podvalu,..Zato mali Japanci pošteno rade i rade i samo rade..
Sve su to marketinski trikovi da bi se privukli kupci. Niko ne napominje da se testiranja obavljaju u laboratorijama, i mislim da prema nekim stadardima test traje 180 sekundi, u tri rezima rada, pa se iz dobijenih podataka izracuna prosecna potrosnja. Podaci se dalje obrade uz pomoc "Stelerovih i Stimerovih dijagrama", pa velike masine premijum trojke trose samo 1 litar vise od onih skoro tri puta manje zapremine! Narocito su smesni neki novinari kad kazu, na primer: "Mercedes C250 CDI ubrzava od 0 do stotke za 7 sekundi, postize maksimalnu brzinu od 250 km/h, a pri tome trosi samo 5,2 litre dizela!" Realno, ali samo pri spustanju niz Begaljicu! :))