
90 godina legendarne deteline, oznake QV (Quadrifoglio Verde) koja označava najbrže modele Alfa Romea svečano je obeleženo u matičnoj Italiji.
Iako ljubiteljima atraktivnih automobila ne treba posebno predstavljati diskretan znak koji pravi razliku, sportski amblem je zaista ostavio poseban trag u istoriji automobilizma. Sve je počelo 1923. godine, a da je detelina sa četiri lista donela sreću fabrici Alfa Romeo postalo je jasno nakon dominacije i mnogobrojnih pobeda na najzahtevnijim stazama sveta. Vožnja kroz istoriju podseća da je poseban period za oznaku QV bio između 1960. i 1980. godine kada je iz Alfine fabrike put kupaca krenuo niz serijskih modela koji su vlasnicima približili sportsko, a neretko i trkčko iskustvo u svakodnevnim situacijama. Danas, iako aktuelni trendovi i ekonomska kriza ne stavljaju u prvi plan perfromanse, Alfa Romeo kroz „djulijetu“ i „mito“ nastavlja tradiciju modela sa zelenom detelinom, i na savremen način spaja vrhunsku dinamiku i ubrzanja dostojna slavne istorije.
Izvor: Topspeed.rs
Foto: Alfa Romeo
Sramota je što bar za jubilej nisu izbacili neki primerak performansama dostojan tog znaka. Gore pomenuti mito i đulijeta ne zaslužuju ni oznaku "TI."
Uzas. Alfa lagano, ali sigurno propada.
Da ih je VW preuzeo, danas bi na ovoj slici stajale mrcine od po 500 KS sa najmodernijom tehnologijom ispod fino oblikovanog aluminijuma i karbon fibera.
aj što ste svi zlonamjerni..
nsx
VW i alfa ne ide to skupa..to što reče je po meni nebulozno,da bi ispred nas stajale mrcine od 500 ks..da li je alfa romeo ikada pravila takve automobile od 500 ks..
Alfa romeo je pravio sportske automobile i u putničkoj varijanti..
model 4 c je odličan sportsku automobil ,ima 230 KS, manje od 1000 kg,širinu 2 m, i dužinu manju od 3 m..to voziti je zabavnije nego mrcinu od 500 ks..i takav model sada nema niko..nemojte molimo vas srati više po alfa romeu..
ako ste vozili Giulletu ,onda pričajte kakva je..
ali u moru komercijalizacije svega, i štancanja prosječnih modela, alfa je morala napraviti neki kompromis, jednostavno previše ulaganja u neke modele nije donosilo zaradu ( tu spadaju i brera, i gtv,i 166 v6 itd)
nsx
i kada kažete ,VW bi najmodernijom tehnologijom opremio modele alfa romea, onda nam stručno pojasnite kakvu to tehnologiju posjeduje Vw a ne posjeduje FIAT grupacija u koju spada i Ferarri i Maserati..da li VW ima atmosferski motor V12 sa 740 KS ..
Ilija
Ala si lupio:
"model 4 c je odličan sportsku automobil ,ima 230 KS, manje od 1000 kg,širinu 2 m, i dužinu manju od 3 m.."
Duzinu manju od 3 metra???
Skoro pa "kvadratna baza"...
Kad se već pominje Alfa 4C, slike iz fabrike:
http://www.sicurauto.it/viewphoto/alfa-romeo-4c-produzione-in-fabbrica/9700.html
@Ilija
Da li Fiat poseduje motor kao sto ima Bugati?
Otisao sam mozda daleko, ali i ti si.
Alfa i sada koristi za ove Djulijete i MiTo sve Fiatovo i to ne smeta, ali bi smetalo VW-ovo.
Dušan
Fiat nema motor kao bugati,
no bugati je samo brz auto ne i sportski ,,fiat grupacija pravi sportske aute,,sada imaju hibrid v12 + kers oko 950-960 ks cca U LA FERRARI..i meni je to odlično, a i sa inžinjerske strane bez turbine je vrhunski, ako na to dodas turbo ili ako se ne varam kod bugatija ima 2 ili vise onda sa 740 ks v12 možeš doći daleko peko 1000 KS..ITD ITD
@Damko
Ja rijetko lupam ,ali se pokuašavm informisati što preporučujem i drugima
evo podataka od 4c:
Manufacturer Alfa Romeo
Production 2013-
Assembly Modena, Italy (Maserati Factory Plant)
Class Concept car
Sports car
Body style 2-door Coupe
Layout Rear mid-engine, rear-wheel drive
Engine 1,742 cc I4 Turbo[1]
Transmission 6-speed Dual Dry Clutch Transmission FPT C635
Wheelbase 2,380 mm (93.7 in)[2]
Length 3,989 mm (157.0 in)[2]
Width 2,090 mm (82.3 in)[2]
Height 1,183 mm (46.6 in)[2]
Curb weight 895 kg (1,973 lb) (dry)[3]
Designer(s) Lorenzo Ramaciotti at Alfa Romeo Centro Stile[4]
prevedi sebi ..
dužina je 3898 mm širina 2090 mm...
@damko
Izvinjavam se mislio sam dužinu manju od 4 m...(jesam pogriješio )
a težina je 895 kg, a snaga 240 ks
poz
Dusan
Pa to su dva motora iz Pasata spojena,dva V8. Sta je tu posebno ?
hvala redakciji za slike iz fabrike..fantastične su..4c ima oko vozača zaštitnu kapsulu ( kao i ferrari) ja je zovem kapsula a to je dio šasije i napravljena je od karbonskih vlakana..bezbednost vrhunska..
potpuno sam uvjrene da VW nikada ne bi razviosličan model da je vlasnik alfa romea
@Ilija
To da li je bezbednost vrhunska verovatno necemo znati, nego cemo samo slusati pricice zasnovane na pretpostavkama, jer ce 4C zbog maloserijskog karaktera mimoici ENCAP koji zapravo odredjuje koliko je ko bezbedan... a sto se tice VW-a pa on je pojam u svemu za Fiat - od moderne tehnologije kod motora preko bezbednosnih sistema...
@Ilija
Ti pricas o Ferariju, ne o Fiatu!To sto ima taj LaFerrari, nema Fiat niti je to Fiat radio!
Na Vejronu su radili strucnjaci direktno iz VW-a!
To je kao kada bih sad ja rekao, pogledaj lambroghini aventador ili porse 918 Spyder, i da bukvalno kazem da je VW to napravio, a ne oni sami.
@Pitbull
Bugati je, osporavao ti ili ne vrhunac auto-industrije.
dusan
Ako ti nije poznato, Ferrari je pod Fiatom. A ti imas filozofiju da pod kim je, ti ga prave. Pa budi dosledan. A slozice se svi, LaFerrari je svakako vece dostignuce od Veyrona.
Bugati ima najvecu konacnu brzinu i dobro ubrzava, to je sve. Ima 2 tone i nikakav je sportista. Shiju ga na stazi mnogo slabiji. To je to. A koliki je vrhunac govori i to sto se kolje sa manufakturom Kenigseg.
@Pitbull
Jeste Ferrari u vlasnistvu Fiat-a, ali Fiat ne pravi 6.0 motore, vec pravi 1.1 motore.Tu su dobri, ali da neko kaze da strucnjaci iz Fiat-a pomazu ovima u Ferrari-ju, onda bolje neka se pokrije nekim jorganom.
Nije to moja filozofija, niti VW radi RS modele Audiju, niti VW radi Bentley Mulsanne, e Audi strucnjaci su malo umesani u Lamborghini, ali sta je tu je.
Imaj na umu kada je izasao taj Bugatti Veyron, a kada taj Kenigseg.
Mislis da je ta konacna brzina tek nesto prosto?Zasto ih ne sustizu svi?Tek tako jednostavno je napraviti auto koji juri 430, ubrzava do 200 za manje od 7 sekundi, za manje od 15 sekundi je vec na 300,a opet pored svega se vozis u totalnom luksuzu...
dusan
Ostali ne jure to, a koliko je problem to napraviti, pokazuje Kenigseg.
Koji je čovek koji se iznervirao što Ferrari nije hteo da mu proda Enca , pa napravio to što je napravio.
Ostali se fokusiraju na esenciju ss iliti hiperauta, u tome je razlika.
@Pitbull
Pa ni Kenigseg nije ni blizu te maximalne brzine Bugatija.Nema veze sto se covek iznervirao zbog toga pa ODJEDNOM napravio mocan auto, radilo se pre nego sto je stigla Agera R, imao dobre strucnjake, nisu samo odjednom dosli i napravili auto.
Mada Agera R je jedini auto koji moze po brzini uopste da parira Vejronu.Svaka im cast na tome ;)