home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

90 godina legendarne deteline, oznake QV (Quadrifoglio Verde) koja označava najbrže modele Alfa Romea svečano je obeleženo u matičnoj Italiji.

Iako ljubiteljima atraktivnih automobila ne treba posebno predstavljati diskretan znak koji pravi razliku, sportski amblem je zaista ostavio poseban trag u istoriji automobilizma. Sve je počelo 1923. godine, a da je detelina sa četiri lista donela sreću fabrici Alfa Romeo postalo je jasno nakon dominacije i mnogobrojnih pobeda na najzahtevnijim stazama sveta. Vožnja kroz istoriju podseća da je poseban period za oznaku QV bio između 1960. i 1980. godine kada je iz Alfine fabrike put kupaca krenuo niz serijskih modela koji su vlasnicima približili sportsko, a neretko i trkčko iskustvo u svakodnevnim situacijama. Danas, iako aktuelni trendovi i ekonomska kriza ne stavljaju u prvi plan perfromanse, Alfa Romeo kroz „djulijetu“ i „mito“ nastavlja tradiciju modela sa zelenom detelinom, i na savremen način spaja vrhunsku dinamiku i ubrzanja dostojna slavne istorije.

Izvor: Topspeed.rs

Foto: Alfa Romeo



čitanja : 1520



Komentari

Sramota je što bar za jubilej nisu izbacili neki primerak performansama dostojan tog znaka. Gore pomenuti mito i đulijeta ne zaslužuju ni oznaku "TI."

Autor ZLA831AB 10 Jun 2013, 17:57

Cetiri automobila od devet na slici nikako ne zasluzuju detelinu.

Autor Bati 10 Jun 2013, 18:03

Pa zasto nisu upotrebili 4C za ovaj jubilej? Idioti...

Autor Uroš Cuore Sportivo 10 Jun 2013, 18:09

Uzas. Alfa lagano, ali sigurno propada.

Da ih je VW preuzeo, danas bi na ovoj slici stajale mrcine od po 500 KS sa najmodernijom tehnologijom ispod fino oblikovanog aluminijuma i karbon fibera.

Autor nsx 10 Jun 2013, 19:35

Alfa je sada samo bleda senka nekad slavne fabrike. Tuga.

Autor MV 10 Jun 2013, 20:42

aj što ste svi zlonamjerni..

nsx
VW i alfa ne ide to skupa..to što reče je po meni nebulozno,da bi ispred nas stajale mrcine od 500 ks..da li je alfa romeo ikada pravila takve automobile od 500 ks..
Alfa romeo je pravio sportske automobile i u putničkoj varijanti..
model 4 c je odličan sportsku automobil ,ima 230 KS, manje od 1000 kg,širinu 2 m, i dužinu manju od 3 m..to voziti je zabavnije nego mrcinu od 500 ks..i takav model sada nema niko..nemojte molimo vas srati više po alfa romeu..
ako ste vozili Giulletu ,onda pričajte kakva je..
ali u moru komercijalizacije svega, i štancanja prosječnih modela, alfa je morala napraviti neki kompromis, jednostavno previše ulaganja u neke modele nije donosilo zaradu ( tu spadaju i brera, i gtv,i 166 v6 itd)

Autor Ilija 11 Jun 2013, 11:10

nsx
i kada kažete ,VW bi najmodernijom tehnologijom opremio modele alfa romea, onda nam stručno pojasnite kakvu to tehnologiju posjeduje Vw a ne posjeduje FIAT grupacija u koju spada i Ferarri i Maserati..da li VW ima atmosferski motor V12 sa 740 KS ..

Autor Ilija 11 Jun 2013, 11:16

Ilija

Ala si lupio:

"model 4 c je odličan sportsku automobil ,ima 230 KS, manje od 1000 kg,širinu 2 m, i dužinu manju od 3 m.."

Duzinu manju od 3 metra???
Skoro pa "kvadratna baza"...

Autor Damko 11 Jun 2013, 11:42

Kad se već pominje Alfa 4C, slike iz fabrike:

http://www.sicurauto.it/viewphoto/alfa-romeo-4c-produzione-in-fabbrica/9700.html

Autor auto 11 Jun 2013, 12:23

@Ilija
Da li Fiat poseduje motor kao sto ima Bugati?
Otisao sam mozda daleko, ali i ti si.
Alfa i sada koristi za ove Djulijete i MiTo sve Fiatovo i to ne smeta, ali bi smetalo VW-ovo.

Autor dusan 11 Jun 2013, 12:32

Dušan
Fiat nema motor kao bugati,
no bugati je samo brz auto ne i sportski ,,fiat grupacija pravi sportske aute,,sada imaju hibrid v12 + kers oko 950-960 ks cca U LA FERRARI..i meni je to odlično, a i sa inžinjerske strane bez turbine je vrhunski, ako na to dodas turbo ili ako se ne varam kod bugatija ima 2 ili vise onda sa 740 ks v12 možeš doći daleko peko 1000 KS..ITD ITD

Autor Ilija 11 Jun 2013, 13:17

@Damko

Ja rijetko lupam ,ali se pokuašavm informisati što preporučujem i drugima
evo podataka od 4c:


Manufacturer Alfa Romeo
Production 2013-
Assembly Modena, Italy (Maserati Factory Plant)
Class Concept car
Sports car
Body style 2-door Coupe
Layout Rear mid-engine, rear-wheel drive
Engine 1,742 cc I4 Turbo[1]
Transmission 6-speed Dual Dry Clutch Transmission FPT C635
Wheelbase 2,380 mm (93.7 in)[2]
Length 3,989 mm (157.0 in)[2]
Width 2,090 mm (82.3 in)[2]
Height 1,183 mm (46.6 in)[2]
Curb weight 895 kg (1,973 lb) (dry)[3]
Designer(s) Lorenzo Ramaciotti at Alfa Romeo Centro Stile[4]

prevedi sebi ..
dužina je 3898 mm širina 2090 mm...

Autor Ilija 11 Jun 2013, 13:20

@damko
Izvinjavam se mislio sam dužinu manju od 4 m...(jesam pogriješio )

a težina je 895 kg, a snaga 240 ks
poz

Autor Ilija 11 Jun 2013, 13:22

Dusan
Pa to su dva motora iz Pasata spojena,dva V8. Sta je tu posebno ?

Autor Pitbull 11 Jun 2013, 13:47

hvala redakciji za slike iz fabrike..fantastične su..4c ima oko vozača zaštitnu kapsulu ( kao i ferrari) ja je zovem kapsula a to je dio šasije i napravljena je od karbonskih vlakana..bezbednost vrhunska..

Autor Ilija 11 Jun 2013, 15:29

potpuno sam uvjrene da VW nikada ne bi razviosličan model da je vlasnik alfa romea

Autor Ilija 11 Jun 2013, 15:30

@Ilija
To da li je bezbednost vrhunska verovatno necemo znati, nego cemo samo slusati pricice zasnovane na pretpostavkama, jer ce 4C zbog maloserijskog karaktera mimoici ENCAP koji zapravo odredjuje koliko je ko bezbedan... a sto se tice VW-a pa on je pojam u svemu za Fiat - od moderne tehnologije kod motora preko bezbednosnih sistema...

Autor Orlo 11 Jun 2013, 22:48

@Ilija
Ti pricas o Ferariju, ne o Fiatu!To sto ima taj LaFerrari, nema Fiat niti je to Fiat radio!
Na Vejronu su radili strucnjaci direktno iz VW-a!
To je kao kada bih sad ja rekao, pogledaj lambroghini aventador ili porse 918 Spyder, i da bukvalno kazem da je VW to napravio, a ne oni sami.
@Pitbull
Bugati je, osporavao ti ili ne vrhunac auto-industrije.

Autor dusan 12 Jun 2013, 01:01

dusan
Ako ti nije poznato, Ferrari je pod Fiatom. A ti imas filozofiju da pod kim je, ti ga prave. Pa budi dosledan. A slozice se svi, LaFerrari je svakako vece dostignuce od Veyrona.
Bugati ima najvecu konacnu brzinu i dobro ubrzava, to je sve. Ima 2 tone i nikakav je sportista. Shiju ga na stazi mnogo slabiji. To je to. A koliki je vrhunac govori i to sto se kolje sa manufakturom Kenigseg.

Autor Pitbull 12 Jun 2013, 01:38

@Pitbull
Jeste Ferrari u vlasnistvu Fiat-a, ali Fiat ne pravi 6.0 motore, vec pravi 1.1 motore.Tu su dobri, ali da neko kaze da strucnjaci iz Fiat-a pomazu ovima u Ferrari-ju, onda bolje neka se pokrije nekim jorganom.
Nije to moja filozofija, niti VW radi RS modele Audiju, niti VW radi Bentley Mulsanne, e Audi strucnjaci su malo umesani u Lamborghini, ali sta je tu je.
Imaj na umu kada je izasao taj Bugatti Veyron, a kada taj Kenigseg.
Mislis da je ta konacna brzina tek nesto prosto?Zasto ih ne sustizu svi?Tek tako jednostavno je napraviti auto koji juri 430, ubrzava do 200 za manje od 7 sekundi, za manje od 15 sekundi je vec na 300,a opet pored svega se vozis u totalnom luksuzu...

Autor dusan 12 Jun 2013, 03:34

dusan
Ostali ne jure to, a koliko je problem to napraviti, pokazuje Kenigseg.
Koji je čovek koji se iznervirao što Ferrari nije hteo da mu proda Enca , pa napravio to što je napravio.
Ostali se fokusiraju na esenciju ss iliti hiperauta, u tome je razlika.

Autor Pitbull 12 Jun 2013, 03:44

@Pitbull
Pa ni Kenigseg nije ni blizu te maximalne brzine Bugatija.Nema veze sto se covek iznervirao zbog toga pa ODJEDNOM napravio mocan auto, radilo se pre nego sto je stigla Agera R, imao dobre strucnjake, nisu samo odjednom dosli i napravili auto.
Mada Agera R je jedini auto koji moze po brzini uopste da parira Vejronu.Svaka im cast na tome ;)

Autor dusan 12 Jun 2013, 12:09

dusan
Kako nije ?
Tu su u koji kilometar.

Autor Pitbull 12 Jun 2013, 12:21