
Ne, po sredi nije kupovina Hyundaija od strane neke evropske kompanije, već činjenica da će se uskoro 90 odsto modela koji se prodaju na evropskom tržištu, proizvoditi upravo na Starom kontinentu.
Hyundai će krajem godine predstaviti novi gradski automobil, i10, a proizvodnju svog najmanjeg modela će iz Indije preseliti u Tursku.

Jedina tržišta za čije potrebe se automobili neće proizvoditi u Evropi jesu Velika Britanija i Republika Irska, a modeli namenjeni tamošnjim kupcima će se i dalje sklapati u Indiji, kao i ostalom svi modeli za zemlje gde se upravljači nalaze na desnoj strani.
Dolaskom novog i10, 90 odsto automobila koje Hyundai prodaje na kontinentu, odnosno 70 odsto modela prodatih u Evropskoj Uniji, će biti proizvođeno u Evropi. Kako saopštavaju u kompaniji, tek svaki deseti automobil koji je prodaje na našem kontinentu je proizveden u Južnoj Koreji.

Većina "evropskih" Hyundaija se proizvodi u Češkoj, u Nošovicama, vrlo blizu Kijinoj fabrici koja se nalazi preko puta granice, u Slovačkoj Žilini. Fabrika u Nošovicama proizvodi menjače za oba brenda, dok se u Žilini proizvode motori. U Nošovicama se proizvodi linija i30, ix35 krosovera i ix20, dok kapacitet fabrike iznosi 300.000 automobila godišnje.
Izvor: Autoportal.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai
Pa to je super za ekonomiju evropskih država i mnogo bolje nego da se ta kola uvoze iz Koreje. Nešto kao naš fiat 500L