
Volvo Car grupacija (Volvo automobili) je objavila podatak o globalnoj prodaji 35.660 automobila u maju ove godine, dok je u prvih pet meseci zabeležen pad prodaje od 6,2 posto.
Na tri najveća tržišta (SAD, Švedska, Kina) u maju je zabeležen rast u odnosu na isti mesec prošle godine. Sjedinjene Američke Države su bile najveće Volvo tržište sa 6.318 isporučenih vozila, što predstavlja rast od 1,3 posto.
Prodaja u matičnoj Švedskoj je porasla za 1,8 posto na 4.664 vozila.
Snažan rast prodaje se nastavlja i u Kini, pa je u maju prodato 24,4 posto više vozila, odnosno ukupno 4.415 primeraka, prvenstveno zahvaljujući potražnji za modelima serije 60, kao i modelom V40.
Dobra potražnja za modelom V40 se beleži i na nekoliko evropskih tržišta, iako ukupna prodaja u regionu i dalje pati zbog loše ekonomske klime.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volvo
Mislim da su im cene za nijansu više nego što bi trebalo. Iako ih svi hvale, retki su oni koji će izabrati novi Volvo umesto nekog nemačkog premiuma. Možete to nazvati pomodarstvom, neznanjem ili kako god, ali čini mi se da komercijalni uspeh zato izostaje.
Volvo se cenovno gura u klasu premijum trojke, s razlogom ili ne? Pa materijali od kojih je napravljen su kvalitetniji nego kod nemačke trojke, pogotovo čelik. Takođe i enterijer u Volvou nikada ne pokaže znake habanja
Te priče o kvalitetu čelika itd... Ja prosto ne znam kako se to ocenjuje i procenjuje i ko to radi? Što se tiče habanja unutrašnjosti, mislim da su tu negde.
Međutim, ono što je sigurno je da ne može tako lako da se kaže da su i "čelik" i unutrašnjost kvalitetniji od te famozne nemačke premium trojke. Za to je prost razlog - prodaja. Volvo je umalo propao dok ga Kinezi nisu preuzeli, a sada iako daleko bolje stoji, opet je daleko od premium segmenta po broju prodatih vozila.
@ Nino
U pitanju su legure, otpornost na deformaciju i uvijanje, na uzdužne i poprečne sile. Lagan, a čvrst čelik. I sve to košta. A pošto košta, cene moraju da budu visoke poput nemačkih premijuma. Obogaćivanje čelika određenim legurama i drugim ne/metalima. Karoserija jednog Volvo-a se sastoji od 14 različitih vrsta legura čelika. Dok drugi kombinuju čelik i aluminijum, Volvo razvija materijale budućnosti. Međutim u poslednje vreme svi počinju da kombinuju razne vrste čelika
@ .,.,.,.,.,.,
Pravo da ti kažem, mislim da podatak koji si upravo izneo zna možda 1-5% ljudi koji prati i kupuje automobile. S druge strane, mislim da još u procentima gledano, način kombinovanja čelika utiče još manje na vozne osobine ili bezbednost vozila. U suprotnom, Volvo bi bio daleko ispred nemačkih proizvođača sa kojima je u cenovnom rangu na NCAP testovima. Isto tako, i na stazi ili u testovima. Opet kažem, to je moje teorijsko nagađanje, ali prodajni rezultati, koji su proverljivi, su tu gde jesu.
Ovoliko se uopšte bavim ovom temom, jer mi je Volvo u poslednje vreme jako zanimljiv, ali me odbijaju dve stvari:
Upravo ta cena, jer mi kada vidim recimo cenu XC60, svi pitaju, a jel si razmišljao o X3 ili Q5, ili kada sam gledao S60, svi pitaju jel si video novu trojku.
Takođe, tu je i pitanje generalnog zastupnika kod nas, za kog sam čuo da je katastrofa.
@ Nino
Pa to je to, jaka cena Volvo-a odbija kupce, ČAK iako znaju ove podatke koje navodim. Znam, sve znam i ja bih da imam novca uzeo upravo najnoviji S60 redizajn ili XC40, ali kad kupiš Volvo kod nas, gledaju te kao tele u šarena vrata. A tu su i performanse nemačkih premijuma, a pošto su ovde svi opterećeni time, opet zaobilaze Volvo.
Jao ne. A klasa ima losiju leguru celika. Pfff.
Parkiraj V40 pored A klase, i svi ce izabrati A.
Izgled prodaje.
Kvalitet se vidi tek kod drugog, treceg vlasnika, a posot oni pokusavaju da prodaju nove automobile, to retko ko gleda.
60 karavan je sjajan, 40 je daaaalekooo privlacniji od A3, ali ne i od A klase, tako da, cena mora dole.
I istog razloga je i Saab propao, gurali su cenu kao da je sve u redu, a skorojevici vole kich.
Umrenost prolazi samo kad postoji izbor, a oba au imali 3 modela.