Test sigurnosti pri čeonom sudaru sa takozvanim malim prepustom, koji je nedavno uveo američki Insititut za bezbednost na putevima, postao je prava noćna mora za proizvođače automobila. Na njemu su pala mnoga velika imena auto-industrije, a poslednji u nizu je novi RAV4.
Od sredine 2012. godine američki Institut za bezbednost na putevima (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS) sprovodi novu vrstu frontalnih test-sudara, koja je otkrila konstruktivne nedostatke kod većine modela mnogih poznatih proizvođača automobila.
Da podsetimo, reč je o testu u kom automobil čeono udara u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h. Kontaktna površina iznosi samo 25 odsto površine prednjeg dela vozila, na vozačevoj strani, za razliku od ranijih testova kod kojih je iznosila 40 %.
Rezultati testa svrstavaju automobile u tri kategorije - one koji su zadovoljili, zatim one čiji je rezultat bio prihvatiljvi i, na kraju, one čije su se bezbednosne karakteristike pokazale kao loše.
IIHS je testu malog preklapanja nedavno podvrgao i novi RAV4. Rezultati nije bio zadovoljavajući, pa je nova generacija Toyotinog SUV automobila ocenjena od strane IIHS-a kao "loša".
Kompletan članak na sajtu B92.net