home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Škoda je 8.7.2013. godine  proizvela 11-to milioniti motor u svojoj istoriji – 1,4 TSI agregat serije EA211. Agregati se u Mladoj Boleslav proizvode od 1899. godine – najpre za motocikle, a od 1905. godine i za automobile. Trenutno u matičnoj fabrici marke ŠKODA s trake silaze moderne 1,2l i 1,4l varijante serija motora EA211 i EA111. Gotovo 3.600 zaposlenih dnevno proizvodi čak 4.400 jedinica. Svoje znanje u oblasti razvoja i proizvodnje motora češki proizvođač automobila širiće i dalje.

„Škoda je jedan od dizajnera i proizvođača motora s najdužom tradicijom u automobilskoj industriji“, kaže Winfried Vahland predsednik uprave marke Škoda. „Broj od jedanaest miliona proizvedenih agregata od 1899. godine rezultat je 114-godišnjeg češkog inženjerskog umeća u oblasti razvoja i proizvodnje motora. Ovo znanje nastavićemo da širimo u sklopu Škoda strategije rasta“, kaže Vahland.

Jubilarni motor je 1,4 TSI agregat serije EA211. Od kraja 2012. godine češki proizvođač proizvodi moderne 1,2 i 1,4 TSI varijante ove serije motora koja se koristi u koncernu Volkswagen. Moderni benzinski motori s direktnim ubrizgavanjem namenjeni su modelima marki Škoda, Audi, Seat i VW. „Proizvodnja motora iz serije EA211 jača našu proizvodnu bazu u Češkoj i naglašava važnu ulogu proizvodnje marke Škoda unutar koncerna Volkswagen“, kaže Michael Oeljeklaus, član uprave marke Škoda zadužen za proizvodnju i logistiku. TSI motori s četiri ventila po svakom od četiri cilindra postavljaju nove standarde po pitanju energetske efikasnosti, lake konstrukcije i snage. Osim toga Česi trenutno proizvode i motore serije EA111.

U okviru Škoda strategije rasta proizvođač želi dodatno da poveća svoju kompetenciju u oblasti motora. U tu svrhu je planirana izgradnja novog Powertrain centra u Škoda razvojnom centru u Česani, u blizini glavnog sedišta kompanije u Mladoj Boleslav. U ovaj poduhvat uloženo je preko 34 miliona evra – što je trenutno najveća investicija u Češkoj Republici u oblasti razvoja. Novi centar će u osnovi raspolagati s preko 15 postolja za ispitivanje motora snage od 250 do 400 kW. U pogledu sve većih zahteva kod globalne primene motora ovde će moći da se razvijaju agregati za najrazličitija svetska tržišta.

Početak proizvodnje motora kod češkog proizvođača automobila bio je 1899. godine, kada su osnivači Václav Laurin i Václav Klement četiri godine nakon osnivanja svoje kompanije, koja se najpre bavila proizvodnjom bicikala, po prvi put bicikl opremili pomoćnim motorom: takozvani Motocyclette. Za pogon vozila na dva točkča koristili su se alternativno jednocilindarski motori s 1,25 i 1,75 KS. Vozilo je razvijalo maksimalnu brzinu od preko 50 km/h. To je bio početak proizvodnje automobilskih motora u sedištu kompanije u Mladoj Boleslav.

Početak motorizacije činio je temelj za jednu od automobilskih kompanija s najvećom tradicijom na svetu. Laurin i Klement su 1905. godine pod imenom ‚Voiturette A‘ (francuski: autić, mali automobil) razvili prvi automobil – njegov pogon omogućio je vodom hlađeni dvocilindarski motor sa 7 KS i zapreminom od 1.100 cm3. Zavisno od verzije snaga motora se na zadnje točkove prenosila pomoću lanca ili kardanskog vratila. Još jedna prekretnica vezana za motore u početnim godinama dogodila se 1908. godine, kada je proizveden jedan od prvih osmocilindarskih motora na svetu. Kod Laurina i Klementa 1924. godine su s trake sišli čak i avionski motori.

I nakon spajanja s fabrikama marke Škoda 1925. godine, razvoj motora je i dalje imao veliku ulogu. U 1930-im godinama Škoda je između ostalog bila zapažena i zahvaljujući snažnim trkačkim automobilima. Nakon Drugog svjetskog rata, 1964. godine najveći iskorak u razvoju predstavljao je prvi motor postavljen pozadi. Povratak motoru smeštenom napred usledio je 1987. godine. Glavni okidač za modernu proizvodnju agregata bilo je spajanje s koncernom Volkswagen 1991. godine.

Prekretnice u proizvodnji motora marke Škoda:

1899.

Laurin & Klement predstavljaju bicikl s pomoćnim motorom, takozvani Motocyclette. Motocikl razvija maksimalnu brzinu od preko 50 km/h.

1905.

Pod imenom‚ Voiturette A‘ (francuski: autić, mali automobil) L&K predstavlja prvi automobil kompanije. Korist se vodom hlađeni dvocilindarski motor sa 7 KS i zapreminom od 1.100 cm3. Zavisno od verzije snaga motora se na zadnje točkove prenosila pomoću lanca ili kardanskog vratila. Nastavlja se i uspešna proizvodnja motocikala. Iz fabrike izlazi 19 različitih tipova s jedno- i dvocilindarskim motorima i jedna četverocilindarska varijanta CCCC 5HP. Vozač trka fabrike L&K Václav Vondøch pobeđuje s dvocilindarskom trkačkom verzijom na prvoj zvaničnoj trci‚ Coupe International‘ u Dourdanu u Francuskoj, koja se smatrala svetskim šampionatom za motocikle.

1908.

Motor FF, sastavljen od dva četverocilindarska motora modela F, predstavlja jedan od prvih osamcilindarskih motora na svetu. Njegova zapremena iznosi 4.900 cm3.

1924.

Na zahtev tadašnje čehoslovačke vlade L&K počinje proizvodnju motora za avione. Licenca za dvanaestocilindarski motor 12 CC dobijena je od francuskog proizvođača Lorraine-Dietrich.

1925.

Spajanje s fabrikama Škoda, tada najveće češke kompanije u Pilsenu.

1931.

Modelom 633 Škoda proizvodi jedan od najboljih malih šestocilindarskih motora tog vremena.

1933.

Motorsport: tri trkačka automobila marke Škoda sa šestcilindarskim motorima startaju na češkoj trci „Mille Miglia“. Impresivni su pouzdanost i brzina motora.

1936.

Modelom Popular Sport ‚ Monte Carlo‘ Škoda zauzima drugo mesto na reliju u Monte Carlu.

1964.

Premijera za motor postavljen pozadi: jednolitarski motor koristi se u Škodi 1000 MB i predstavlja najmoderniji agregat u svojoj klasi. Motor se proizvodi patentiranim postupkom livenja aluminijuma pod pritiskom.

1987.

Kraj ere motora postavljenih pozadi kod marke Škoda: novi model Škoda Favorit je moderan kompaktni automobil s motorom postavljenim napred.

1991.

Spajanje s koncernom Volkswagen.

1997.

Škoda isporučuje prvi motor koncernu Volkswagen: benzinski motor 1,0 l od 37 kW.

2001.

Početak proizvodnje motora 1,2 HTP (EA111)

2009.

Početak proizvodnje agregata 1,2 TSI (EA111)

2012.

Početak izgradnje novog centra za testiranje agregata u Česani. Početak proizvodnje novih agregata 1,2 TSI i 1,4 TSI (generacija motora EA211).

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1939



Komentari

To se zove marka sa tradicijom. Kad VW nije ni postojao, Škoda je pravila mašine.

Autor Roomster 16 Jul 2013, 12:55

@Roomster
Pa sta ?
Da nije Vw-a Skoda ne bi postojala.

Autor dusan 16 Jul 2013, 15:16

A sad pravi VW-ove motore... :)

Autor carobnjak 16 Jul 2013, 15:48

dusan 16 Jul 2013, 15:16

Postojala bi, samo bi pravila nesto drugo.

Autor hh 16 Jul 2013, 16:16

Škoda je nastala i bila moderna i savremena i pre VW-a, uništio ju je komunizam.
VW je kupio Škodu zbog platforme modela Favorit i zbog Menjača.
Mašine za obradu metala u prvm VW fabrikama su bile ŠKODA i GOŠA.
Mečka, Pežo i Škoda, pa ostali.
Znači bio sam jasan!
Sama se osnovala, za razliku od Seata koji je sklapao Fiat 500 i za razliu od Dačije koja je sklapala Reno 12 i sklapala ga 40 i kusur godina.

Autor Roomster 16 Jul 2013, 16:51

Imace kupci ovih high tech motora svo vreme ovoga sveta da se lagano kaju za taj svoj jednostavno mudar izbor. Jedno je kada kupiš peglu ili veš mašinu za koju se vremenom ispostavi da je konstrukcijski promašaj, ali kada se izuješ nekih 15-20.000 i dobiješ "bingo", tada nesreća poprima sasvim drugačiju dimenziju. Tu ni grupna terapija ne može da pomogne

Autor 100jko 16 Jul 2013, 17:32

Škoda je nastala i bila moderna i savremena i pre VW-a, uništio ju je komunizam.
VW je kupio Škodu zbog platforme modela Favorit i zbog Menjača.
Mašine za obradu metala u prvm VW fabrikama su bile ŠKODA i GOŠA.
Mečka, Pežo i Škoda, pa ostali.
Znači bio sam jasan!
Sama se osnovala, za razliku od Seata koji je sklapao Fiat 500 i za razliu od Dačije koja je sklapala Reno 12 i sklapala ga 40 i kusur godina.

Autor Roomster 16 Jul 2013, 16:51

I nakon toga svi modeli VW grupe nastaše na Favoritovoj platformi , hahaha.

Uglavnom , da ne bi VW-a , završila bi kao i većina proizvođača iza gvozdene zavjese , bez obzira na istoriju prije 2. svj. rata...

Autor Đorđe 16 Jul 2013, 18:30

Hvala administraciji AutoBloga što je objavila ovu vest. Godinama pričam da Škoda proizvodi i delom razvija motore za VW grupu, ali nekima ne vredi ni ponavljati kao papagaj. Ova vest im je tako dobro zapušila usta da je svaki dalji komentar suvišan.

Autor Predrag® 16 Jul 2013, 21:11

@predrag slažem se sa tobom u potpunosti!

Autor montenegro 16 Jul 2013, 21:51

Bas mi je simpaticno sto neko ne razume sta je to VW-koncern i da je Skoda u njemu samo sluga, kao i da ce to uvek biti...

Autor carobnjak 17 Jul 2013, 00:21