
Chevrolet Agile, Nissan Tsuru, Renault Clio Mio i Suzuki Alto osvojili nula zvezdica za bezbednost
Automobili koji su napravljeni po konceptu modela prethodnih generacija ne ispunjavaju ni minimum bezbednosnih standarda - izjavio je Max Mosley, bivši šef FIA-a. Njegovi saradnici su bez ustezanja izjavili da se radi o 'mrtvačkim sanducima' na točkovima.

Testu bezbednosti Latin NCAP su podvrgnuti modeli, koji se po strategiji poznatoj i kod nas, proizvode na tehnološkoj osnovi iz 90-ih. Chevrolet Agile, Nissan Tsuru, Renault Clio Mio i Suzuki Alto osvojili su nula bodova za bezbednost!

Za nas je najzanimljiviji Clio Mio, jer se radi o verziji Renault Clia druge generacije, koji je predstavljen početkom 1998., a kao Clio Storia prodavao se donedavno. Nissan Tsuru je u stvari model Sunny sa početka 90-ih. Uh, bolje je ne gledati...
Izvor: Autoportal.hr
Ovaj Clio Mio je baš zanimljiv :)
Nema ni jedan vazdušni jastuk, lakši je od varijante koja se pravila za Evropu za oko 100kg!
To sve govori o standardima i kvalitetu.
Ali sve jedno, oni se voze kao i mi. Nekada je i Jugo bio dobar, a sad nam Dacija nije dobra, kojaje generaciju iznad ovoga Clia.
stranac 29 Jul 2013, 21:23
I nekada si se bio najsrecniji covjek na svijetu kad ti neko kupi cokoladicu, a sad...
A pracovek je bio srecan kad je otkrio tocak. Idi u korak sa vremenom.
Mozda da se vratimo iz Karpata, ipak tradicija valaj da se postuje? :D
I eto danas u vreme 5 zvezdica NCAP testa, padne autobus u italiji i 40 ljudi nema.
Za vikend 6 ljudi nastradalo u saobraćajkama u Beogradu. U Španiji najsavremeniji voz izleteo i na desetine poginulih. Danas ponovo ista stvar u Bernu.
Mnogo čitate šuplje priče, a nećete ni pojas da vežete. Ako ko prati tehmiku, taj sam, radim po tom pitanju i od toga uglavnom i živim, ali zaista ovo više nema mere.
Ono što sam ja vozio za života i osećao se sigurno, je full rol bar i pojas u 5 tačaka i kaciga. Kakvi jastuci i bakrači. Da je to eksta, imala bi ga i F1 i WEC vozila. Ljudski faktor je zanemaren, što je dovelo do katastrofe.
Ne zamerite, otreznite se, posebno vi vozači "moćnih" mašina BMW-jaca, Mercova, i Audija. Eno, pune su vas novine po crnim hronikama.
@stranac
Potpis ko kuća , džaba 24 zvijezdice i 138 jastuka usijanoj glavi...
Sinbad
Lepo sam naveo da ovaj Clio nije kao Evropski. U svakom slučaju Clio 2 je značajno bezbedniji od Punta 2 ili Clasica, samo da te obavestim, pošto si ljubitelj istoga.
carobnjak
Pogledaj malo bolje rezultate, a ne samo broj zvezdica. Pored toga, Clio 2 faza 2, o kojoj je ovde reč, je napredniji i ima ojačanja školjke (poted ostalih razlika) bolje bezbednosne siteme, nego testirani Clio 2, faza 1.
@stranac
zvezdice isto vrede za sve modele pa tako i za ova dva!
Da je razlika 3 nasparam 5 pa ajd...
Svodi se na to , da bi vjerovatno i 206 , Polo 6n , Fabia , Corsa C & co ostvarili isti rezultat po današnjim mijerilima...
carobnjak
Imaš tamo detaljno šta je najbolje a šta loše, detaljno recimo po regijama putnika. Recimo ovaj Clio 2 je pao na zaštiti pešaka.
Đorđe
Opet, nije ovo rezultat Cila 2 Evropa. Tamo se još pravi VW na bazi Golf 2, koji katastrofa u odnosu na navedena testirana vozila. Svi proizvođači su tamo u ovakvom standardu, a ova vozila su tamo najnovije generacije ustvari, recimo kao ovde Clio 4. Sa ovom vesti, neko je hteo da pravi zabunu.
@stranac
znam, nijanse su u pitanju, zato se i gleda ukupan rezultat tj. broj zvezdica...
Bezbednost se danas u svetu automobila, kao i svi drugi prozivodi, kupuje za pare. Ako podjemo od cinjenice da nemamo svi isto para dodje se na ovo istrazivanje. Ovi automobili postoje jer je neko jos zainteresovan za njih...
Da li se neko seca da je Zastava, na primer, ikad spomenula nivo bezbednosti kod svog Juga? Ja ne.
@Uroš Cuore Sportivo
ma Jugo je spadao u najbezbednije i najsavremenije konstruisane modele, kako neki ovde tvrde, pa i bez vazdusnih jastuka! :)))
Jednostavno, neki ljudi se drze toga da je sopstvena sigurna voznja dovoljan preduslov da se izbegne sudar ili da se faktor prezivljavanja poveca nakon istog.
Tuzno je o svemu ovom komentarisati ali svedoci smo ovih dana da ginu ljudi koji se voze u "5 zvezdica" automobilima...
Nekada su automobii dimenzionisani da podnesu opterećenje, to jeste da se ne razglave pod teretom, na lošem putu :) Bezbednost niko nije ni pratio. Recimo, Zastava 101, kad se pod teretom jednim prednjim točkom popne na trotoar, vrata se ne mogu lako otvoriti :)
Sem sigurnosnih pojaseva, "puška" volana je bila tako okačena na oslabljenom limu, da u slučaju udara tela vozača, bude pomerljiva.
@ Uroš Cuore Sportivo, ako vas interesuje, kraš test Yuga i Floride:
http://fotkica.com/imgs/68253_99582472_yugo%20kres%20test.jpg
http://zastavanacionale.com/images/heritage/zastavaKoralInCrashTest_01.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=ErjIA5J57Qw&nofeather=True
Kratak tekst sa sajta Zastavanacionale.com: In the Fall of 2005, Serbia's SAT Plus auto magazine broke the news that the Zastava Koral In had passed Europe's toughest safety tests, per the Czech Republic's UVMV safety institute. In an offset frontal test, the passenger compartment of the Yugo remained largely intact and, most importantly, both doors could be opened after the crash.
@auto,
Hvala za linkove.
Florida deluje kao zamka za putnike.
A za Yugo... Da li je ovo slucajnost ili je neko proracunao zone guzvanja na ovom modelu. Da li neko zna, Predrag vcerovatno, da li je Zastava imala ovakve poligone za testiranje sudara?
Da su stigli do ENCAP-a sigurno bi se proslavili, tako da bolje sto nisu...
Tokom razvoja Juga, imali su problem da je u vožnji dolazilo do cepanja, unutrašnjeg krila. To nisu mogli da reše stručnjači iz Zastave, bez italijana, naravno.
Tamo u Zastavi su iz godine u godinu pravili sve gore modele, supstitucijom origanilnih delova otpadom, a Florida je bila kruna svega. Evo gore link, koji pokazuje kakav je to promašaj bio.
@stranac,
Je l' mozes da pojasnis kakav je to defekt sa krilom bio? Nisam neki strucnjak, al' me zanima ovo...
Dejan L
Šta ti znaš o auto "limu". Koje su to uobičajene debljine i kvaliteti? Koliko je debeo lim na Skodi?
Ajde da čujemo!
@carobnjak,
Pu pu, pomeri se!
Meni na Daciji jedini defekt je sto sam uspeo sam da polomim drzac za karticu u kaseti, gotovo prvih dana vec, i sto mi se skoro polomio jedan leptir na vozacevom otvoru klimatizacije. Sve ostalo je tu. Nije bas originalne boje i zazori nisu "nemacki" ali je tu. Ne skripi jos uvek i ne mirise na Sintelan.
Uroš Cuore Sportivo
Pošto je skoljka površinski nosač, na jugu unutrašnje krilo je ključni deo, na koje je okačeno oslanjanje, držači motora i donje noseće gredice i vezni lim, u praksi su to jako sloćena naprezanja, koja su se tada teško dala izračunati. Uglavnom se to radilo testiranjima i iskustvenom praksom.
Danas se to radi metodom konačnih elemenata i sl. metodama, u kompjuterskim programima, simuliraju se deformacije, krutosti i naponska stanja, a test modela je upravo kras test.
@stranac,
Hvala! Povezao sam to vizuelno sa Zastavom 128 koju sam imao do 2006. godine.
@stranac
kad vec pomene Fiat, evo njegovih rezultata na Latin NCAP:
Palio bez vazdusnih jastuka osvojio 1 zvezdicu a sa njima cak 3! :)
http://www.latinncap.com/en/results-list
VW Golf trend 1,6, bez vazdušnih jastuka 1 zvezda :)
Sandero bez vazdušnih jastuka 1 zvezda, isto kao Golf !? Šta sada :)))
Carobnjak, dobar ti link, može dase vidi kakve se skalamerije "tamo" prave.
@stranac
potrudio sam se! :)
A jesi skonto da nema Skodice?
A cak i Geely ima!
@stranac
nije Golf nego GOL!
On je kao Polo u sirotinjskom izdanju, nesto kao Skodica, otprilike... :)
@ stranac 30 Jul 2013, 00:10
Na dva juga sam imao problem sa tzv. krakom polušasije na desnom unutrašnjem blatobranu, koji je pucao na spoju sa tzv. požarnim zidom. u oba slučaja na oko 37.000 km. Auto pri dodavanju gasa povlači levo, a pri oduzimanju desno.
carobnjak
Skoda je za Evropu, kao Gol, za Latino Ameriku. Samo sto pojedini izgube realnost pa zamisle da su u pravom VW automobilu :)
ZLA831AB
Nikada na Jugu to fabrika nije ni rešila, a kao fabričko rešenje je bilo par punktova više :)
Zato se u majstorskom stilu u kćnoj radinosti stavljala "koska" i štitnici kartera, punktovi se pojačavali CO2 varovima (tad je CO2 aparat bio čudo) i sl. mada je tek rol bar rešava stvar. A zamisli da napraviš i probaš Juga sa 160ks.
@stranac
Nisam išao na preko 110 KS, ali sam video primerak sa motorom iz kalibre turbo, dodatno tjuniranim.
komsija imao zastavu 101 u kojoj je pukao pod u gepeku. kasnije sam pronasao da je to normalno za z101, (pucao je pod zbog greske u zadnjem ogibljenju). dali je to istina?
Proizvodjaci uveliko koriste to sto ne postoje valjani standardi i zakoni o bezbednosti u J. Americi pa teraju proizvode sa tehnikom iz 80-ih/90-ih. Tako je i u Kini da se ne zavaravamo, da ne pomisli neko da su oni "predivni". "mnogo dobri" i jeftini kineski modeli nesto bolji od ovih sa 0 zvezdica na LNCAP.
Citam komentare i po nekima je prakticno besmisleno ENCAP testiranje jer je sve u vozacu... ne bih se slozio u potpunosti. Jeste najveci uzrok nastanka saobracajnih nezgoda ljudski faktor, ali u slucaju da dodje do nezgode svi ti "besmisleni sistemi" od zone guzvanja, pojasa, ABS, ESP, vazdusnih jastuka na sve strane, koji dokazano umanjuju posledice u nezgodi, tako da je sa razlogom evropska komisija stala na stranu potrosaca a ne proizvodjaca jer bi u suprotnom ljudi ginuli zbog necije zelje za profitom...
P.S. Znam da su se na Jugu 60/65 zbog loseg proracuna kidali nosaci motora, i odvajali motori od karoserije...
Za one majstore koji tvrde da bezbednost zavisiiskljucivo od vozaca.
https://autoblog.rs/blog/auto/video/2013/07/30/video-gume-se-otkacile-sa-slepera-umalo-tragedija
@Sinbad
to se zove akcident, na koji ne moze da utice ni vozac ni bezbednosna oprema, otprilike kao kad te strefi grom a ti se nisi pripremio... :)
Ponavljam: vozac je najbitnija karika u bezbednosti, a ostalo su samo DODACI, nisam nigde rekao da oni nemaju svrhu!
Sto neko rece, pogledajte crnu hroniku, obratite paznju kakvi su bili vozaci koji su stradali!
Uglavnom napaljeni klinci u najskupljim vozilima, sa par stotina konja i kompletnom bezbednosnom opremom!
I sta je zakljucak?!?
Sve ti je to dzabe ako otkaze najvazniji "vazdusni jastuk" a to je onaj u GLAVI!
Kao lekar sa bogatim iskustvom u Hitnoj pomoci mogu da vas obavestim iz prve ruke o bezbroj takvih slucajeva, a motocikliste da i ne pominjem...
@UCS
Florida sa gornjih linkova je slupana u stub pri brzini od 80 km/h. Ništa bolje ne bi prošli ni noviji modeli.
Yugo je dorađen pre ovog ispitivanja izmenom lepkova za spajanje delova karoserije i ubrizgavanjem dvokomponentne pene za povećanje čvrstoće na pojedinim mestima. Zastava nije imala poligone za testiranje (iako su lupali automobile na improvizovanom poligonu), a dorade su radili na osnovu rezultata dobijenih pri statičkom ispitivanju.
@Predrag®,
Znaci li to da su u upravi fabrike, specijalno pripremili ovakav model Yuga samo za crash test? A obicnim smrtnicima (kako losa konotacija a?) lepak k'o i ranije.
@UCS
Imali su rok od 6 meseci da izmene uvedu u serijsku proizvodnju, ali nisam siguran da se to dogodilo. U svakom slučaju razlike su neznatne ;)
@Predrag®,
Slozices se da je to bilo neodgovorno. Drzi vodu(lepak) dok strucnjaci odu.
Mada dok sam vozio svoju 128-cu, nikada mi bezbednost samog vozila, u smislu jacine skoljke i sl, nije padala na pamet. Ovo je valjda normalno kad ti je izbor suzen.
@UCS
Da.
Primena lepkova i pena nije neuobičajena pojava, naročito u današnje vreme. Yugo je ok što se tiče bezbednosti (u rangu sa modelima do kraja 90-ih, a bilo je i nebezbednijih koji su se proizvodili do skoro). Ostali modeli su diskutabilni, naročito Stojadin.
@Predrag®,
A kakva je to vrsta pene kad nije nasla primenu kod fabrickih modela. Je l' skupa ili sta?
@Predrag®,
Hvala sto si me retroaktivno uplasio moje bivse "serije 8". :D
@ Carobnjak
Ne citas sta sam napisao.
Za one majstore koji tvrde da bezbednost zavisi ISKLJUCIVO od vozaca. Nikad nisam rekao da vozac nije najbitnija karika, ali su i drugi cinioci veoma vazni, a ne SAMO I ISKLJUCIVO vozac.
Kad ti stave betonski stub nasred autoputa (kao u Novom Sadu) pa u dva dana pogine troje ljudi tako sto su udarili u neoznacen i nevidljiv beton tamogde mu nije mesto tj. na sred puta, to nema veze sa vozacem. Tamo bi se svako od nas slupao.
@Sinbad
citam, ne brini, samo prvi pasus je bio namenjen tebi, u vezi akcidenta, nisam se uopste osetio prozvanim!
U ostatku komentara sam bio slobodan da dam neki rezime a vezano za sve prethodne komentare.
Mada i dalje mi nije jasno kakve veze ima link koji si postavio sa ovim sto si izneo?
P.S. sto se betonskih stubova tice, X puta sam prosao tuda, i pre te nesrece nisam primetio da nesto ne stima, kasnije sam video da su lose obelezeni ali nisu nasred puta nego na liniji izmedju 2 trake, pa ako pazljivo vozis, problema nema, prethodno stoji opgranicenje brzine, a otezavajuca okolnost za te nesrece je bilo nevreme tj. vejavica, pa je bila jako losa vidljivost pa jos i mrak.
Takvih stubova imas na vise mesta na ukljucenju/iskljucenju sa autoputa pa na drugim mestima nije bilo takvih nesreca.
U svakom slucaju, sad je bolje obelezeno...
@carobnjak
Nemoj mi te price molim te! Pa zar treba neko da pogine da bi se mesto obelezilo? I sta ce ti ZIDOVI a ne stubovi vec 5 godina tamo bez ikakve potrebe i funkcije??? Kad naprave kucice neka tad naprave i zidove. Bezbednost srpskih puteva je ravna nuli. Cim izadjem iz Srbije, prvo sto primetim je oznacavanje puteva. Kad u EU nesto rade to sve blica sljasti i bljesti kao lunapark. Ne mozes da ne primetis prepreku osim ako spavas.