home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prvo mesto na listi 15 najvećih izvoznika iz Srbije u osam meseci ove godine zauzela je kompanija Fijat automobili Srbija sa 952,4 miliona evra.

Na listi najvećih izvoznika od januara do avgusta slede Naftna industrija Srbije sa izvozom od 183,2 miliona evra, Tigar gume iz Pirota sa 162,1 milionom, pančevačka HIP Petrohemija sa 140,8 miliona, vršački Hemofarm sa 101,3 miliona...

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, Srbija je u prvih sedam meseci ove godine imala izvoz od 6,08 milijardi evra, što čini povećanje od 24 odsto u odnosu na isti period lane.

Uvoz robe, imao je vrednost od 8,73 milijarde, što je više za 2,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Spoljnotrgovinski deficit bio je 2,65 milijardi, što je smanjenje od 26,1 odsto u odnosu na isti period 2012.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat Automobili Srbija



čitanja : 1334



Komentari

Koje je mesto uzeo na spisku uvoznika?

Koje bi mesto uzeo "Fijat" kada bi se radio spisak *neto* izvoza?

Autor CaMIRO 05 Sep 2013, 12:23

Crvendaci preplavili svet, samo napred! :)

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 13:54

Negde kao da cuh vest da ce za trziste Evrope da ponude motore i po 120 ks,benzin 1.4 turbo i 1.6 dizel? Ima da kostaju ko 1.6 dci i najjaci 1.2 tce

Autor Sopalovic 05 Sep 2013, 14:08

@Sopalovic
bila je ta vest na blogu!
I treba da kostaju, to nisu problematicni motori kao TSI...

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 14:17

Svaka cast, veci izvoz nego ostalih nekoliko izvoznika zajedno. Ali ovo je tek pocetak, Fiat za nekoliko godina planira 3 milijarde € izvoza iz Srbije, sto automobila, sto delova. O novim motorima za 500L;
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=09&nav_id=749153

Autor B.M. 05 Sep 2013, 14:23

@Sopalovic
Idu za LIVING verziju 1.4 turbo i 1.6 jtd od 120 ks.. Sto je sjajna vest.

Ono sto ne valja je da mi nismo sredili puteve i pruge oko Kragujevca, da se vecina delova uvozi i ovde se sklapaju...
.... da Trekking verzija nema 4x4, da se ne znaju crne strane ugovora sa FAS-om..i tako :)

Mislim da ce to kroz par god biti sve na svom mestu, samo je potrebno da uz neke promene, novi modeli iz KG budu komplet i napravljeni tu..

Autor NemanjaBB 05 Sep 2013, 14:24

@NemanjaBB
ako i ne bude na svom mestu bar ce biti polovnih 500L po bagatelnim cenama, i domacih i uvoznih! :)

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 14:28

Gde bi u odnosu na cene vozila sa sadasnjim motorima trebalo da bude 1.4 turbo sa 120 ks, a gde dizel od 120 ks? Da li ce 1.4 turbo da bude skuplji od dizela 1.3 ili ce cak da dobaci i do slabijeg dizela 1.6? A jaci dizel ce tih 15 konja razlike da naplati bar 1.000? Neki su i po 20 konja naplacivali samo po 400 eura.
500 L u nekim varijantama zna da bude bezobrazno skup i siromasan opremom

Autor Sopalovic 05 Sep 2013, 14:32

@Sopalovic
1000 eura otprilike, s tim da ce imati bolji paket opreme...

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 14:36

P.S. sto se tice odnosa cena T-Jet/Multijet evo recimo u Itaiji je Bravo T-jet/120 ks za 2000 eura jeftiniji od 1.6 Multijet/120 ks...

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 14:47

B.M.
Znao sam da si ostavio komentar. Znao sam i kakvog je sadržaja :))
Evo kako je zaklučak jednog članka iz Politike od 05.07.2013.
"Да закључимо, ништа спектакуларно неће се догодити у корист Републике Србије, јер се ради о високом степену увоза, а уговором није захтевано од италијанског партнера да у значајнијем обиму у производњу укључи домаће кооперанте, те на другој страни не треба очекивати знатан број новозапослених. Државни званичницисамо говоре о милионима евра извоза, а занемарују високе износе увоза. Но овај подухват треба сматрати значајним, али не и „послом века”.

Директор Института за економско-правне експертизе"

Znači ima i drugačijih novinara od B.M. Ima po koji koji se i raspita i napiše realnost!

Evo link celog članka:http://www.politika.rs/rubrike/ostali-komentari/Od-uvoznika-izvoznik.sr.html

Autor stranac 05 Sep 2013, 17:43

Danas su svi ekonomisti, al nije problem izracunati, jer imamo konkretne podatke u tekstu; ""Srbija je u prvih sedam meseci ove godine imala izvoz od 6,08 milijardi evra, što čini povećanje od 24 odsto u odnosu na isti period lane.""
A zatim i; ""Spoljnotrgovinski deficit bio je 2,65 milijardi, što je smanjenje od 26,1 odsto u odnosu na isti period 2012.""
Iz toga sledi, da ako je izvoz FASa jednak ili priblizan uvozu, onda nebi smanjili za toliko deficit. Bio bi u najmanju ruku isti.
Znaci porast izvoza i smanjenje deficita drzave je rezultat proizvodnje FASa.

Autor B.M. 05 Sep 2013, 17:57

@ stranac
Naravno.
E sad ima tu još 1 začkoljica. Da nije počela proizvodnja Zastave 10, te Punta Klasik 188 i modela 500L, koliki bi deficit bio da je uvezeno 40.000 vozila drugih marki?
Ovako makar imamo šaku zaposlenih.
I druga stvar, svi ti Puntići kupljeni modelom staro za novo, uklonili su najmanje 25.000 krševa sa ulica.
A o zatamnjenom ugovoru, ne treba trošiti reči.
Ako su glasine tačne, Punto će doživeti još 1 redizajn, ali po mnogo nižoj ceni, a sa više opreme.
Bole i taj Punto, nego truli auomobili od po 30 godina i više.

Autor Enough 05 Sep 2013, 18:02

B.M.
Ja koliko znam, FAS je iskazao gubitak, a to znači učešče u povećanju deficita, a ne smanjenje!
Nemoj se hvatati ekonomije, ti si novinar! Nego pazi gde skupljaš informacije i kako ih pakuješ! Nekao su ti izvori loši, a tvrdnje netačne!

Autor stranac 05 Sep 2013, 18:02

Zato, oni koji tvrde kako FAS sve sto izvozi ujedno i uvozi, morali bi da objasne otkud to da nije izvozom porastao i uvoz Srbije. Svega par procenata, a izvoz je povecan za 24%, sto je fantastican podatak.

Autor B.M. 05 Sep 2013, 18:06

@ stranac
Aj još jednom.
Koliki bi deficit države bio da je uvezeno 40.000 vozila drugih marki?
Izračunaj prosto, prosečna cena oko 8.000 po komadu.
40.000 x 8.000 = 320.000.000€
Koliki je deficit napravljen uvozom 100.000 polovnjaka godišnje?
Nije samo FAS uvoznik sirovina.
Ti navijaš za nekog uvoznika, pa se malo baviš hejtovanjem Fiata.
Kamo sreće da nam aju Grande Punta da sklapamo, onaj rumun bi postao daleka prošlost na ulicama Srbije

Autor Enough 05 Sep 2013, 18:08

Jao, cudna mi cuda sto je FAS iskazao gubitak 2012e od 2 miliona € kada je cele godine radjena rekonstrukcija, a izvoz poceo tek u avgustu. To je odlican rezultat, jer sve to vreme radnici su sedeli kuci i primali plate.

Autor B.M. 05 Sep 2013, 18:10

B.M.
Pre svega, uopšte je pitanje ima li Srbija statistiku i da li se selektivno primenjuje. Ja mislim da upravo iznosi ko šta hoće, jer ako nemamo katastar nepokretnosti ili spisak zaposleni u državnoj upravi, odakle će baš da bude statistika uvoza?
Uglavnom, ja se držim onog zaključka Politike, koji kao da sam ja pisao i to:
""Да закључимо, ништа спектакуларно неће се догодити у корист Републике Србије, јер се ради о високом степену увоза, а уговором није захтевано од италијанског партнера да у значајнијем обиму у производњу укључи домаће кооперанте, те на другој страни не треба очекивати знатан број новозапослених. Државни званичницисамо говоре о милионима евра извоза, а занемарују високе износе увоза. Но овај подухват треба сматрати значајним, али не и „послом века”.
B.M.
Tvoj problem je što preteruješ. Ništa drugo, praviš od komarca magarca, jer da imamo 10 Fiata ne bi bili od neke preterane koristi u ovom obimu.

Autor stranac 05 Sep 2013, 18:12

Ako ne verujemo u statistiku glupo je i da je komentarisemo.
Po planovima Fiata, izvoz iz Srbije, što automobila što delova, za grupu Fiat, trebao bi da dostigne 3 milijarde €, za nekoliko godina. Videcemo.
Mene uvoz delova toliko ne brine, sve vise auto komponentasa dolaze u Srbiju.

Autor B.M. 05 Sep 2013, 18:23

B.M.
Ja u zvaničnu statistiku Vlade ne verujem, sa razlogom. Prvo vade stvari iz konteksta, kako im kad odgovara. A pored toga u Srbiji se ne zna ništa tačno.
Drugo, ja se šalim malo. Lepo je što Fiat radi. Lepše bi bilo da je ostao i naš brend Zastava, ili da je u proizvodnji neki drugi auto kao Punto ili Panda ili Bravo... Ili da radi i Zastava brend i Fiat! Da nisu uništili staru fabriku, moglo je. Jer nova proizvodnja, uz 15-20% veće cene mogla je da bude van Kragujevca, uz infrastrukturne objekte.
Nije Srbiji velika dobit od proizvodnje Fiata, niti je neka imopzantna cifra radnika zaposlena. Lako je da Fiat digne Srpski procenat izvoza, kad ništa i ne izvozimo.
Nešto malo Tigar, obojena metalurgija, vojna industrija... Sve u svemu 0,0% od prizvodnje pre 90tih godina.
Uglavnom, nadam se da dođe još proizvođača komponenti, da se pojavi VW, Mercedes, Kinezi...
Eto Toma predsednik je rekao Kinezima da kod nas mogu da sklasište svoju robu, a mogu i da je prizvode ako hoće :)))
Samo nemoj da preteruješ, jer zaita izgleda da si plaćen za propagandu FAS-a ili ko zna koga sve.

Autor stranac 05 Sep 2013, 19:31

@B.M.
imas li podatak koliko je do sada proizvedeno modela 500L?

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 19:38

Bilo bi lepo da neko odgovori na komentar @CaMIRO... covek je postavio veoma dobra pitanja i to su interesantniji podataci od ovih u vesti...

Autor Orlo 05 Sep 2013, 19:53

Za one koji pricaju o uvozu delova za 500L i srafciger industriji: Ako prosecan 500L koji se izvozi kosta npr 15.000e, njegova proizvodjacka ceba nije veca od 6-7.000e. Dokaz za to su i razni classici. Setite se da je svaka astra kostala 15.000e, a isti taj auto kao classic 11.000e (naravno sa zaradom).
Plus domaci delovi (skoljka, instrument tabla, branici, kompletan enterijer, izduvni sistem, kablovi, puno plastike i jos dosta toga). Plus domaca radna snaga. Racunam da uvoz delova nije veci od 5.000e po jedinici. Na 120.000kom koliko ce se proizvesti ove godine puta razlika izmedju prodajne cene i cene delova iz uvoza 120.000kom x 10.000= 1.2 milijarde evra suficita.

Autor driver 05 Sep 2013, 20:00

@carobnjak

do sada je u 2013 god proizvedeno oko 80.000 kom

Autor driver 05 Sep 2013, 20:05

@driver
tnx!

Autor carobnjak 05 Sep 2013, 20:12

Proizvodnja se postepeno povecava, pa nije moguce dati tacan podatak, u 2012oj je bilo 30.000, a plan za ovu je od 120-150.000, zavisno od potraznje. Inace nista ne preterujem, fabrike automobila su nosioci razvoja u svakoj drzavi. Na pr. Fiatu je u Poljskoj trebalo 7 god. da dostigne maximum.

Autor B.M. 05 Sep 2013, 21:02

Enough
A Classic kao nije krš? Pa svaki drugi bez ABS-a nema ispravne kočnice.

Autor Predrag® 05 Sep 2013, 21:33

@CaMIRO
Moje laicko misljenje
Moja pretpostavka je da je razlika izvoz-uvoz po komadu oko 10.000 eura.
Cena 500l je i visa od 15k, to je osnovni model. Prosek je mozda 17.000e, uvoz 5-7.000e
neka bude uvoz za 6 meseci iz gornjeg teksta 350 miliona eura, a neto izvoz 550 miliona eura.
Prave podatke znaju samo u fiatu...

Autor driver 05 Sep 2013, 21:34

Nemačka prodaja 2013. Fiat 500L
Izvor A.M.Und_Sport
2.450 Fiat 500L
2.635 Fiesti
2.510 Ibiza
2.242 Audi A1
1.736 Hyund i10
1.672 Clio
1.666 Stepway
3.018 Fabia
3.904 Corsa
5.017 Polo
1.329 Yaris
1.331 Peug 208

Autor Dejan L 07 Sep 2013, 11:57

Evo odgovora na pitanje iz prvog komentara:

http://sumadijapress.co.rs/fas-najveci-izvoznik-ali-i-uvoznik/

Podaci su veoma, veoma interesantni!

Autor Orlo 20 Okt 2013, 20:36