
I u Nemačkoj prodaja polovnih vozila doživljava "bum” dok je prodaja novih automobila dostigla najniži nivo od ujedinjenja dve Nemačke, pišu "Novosti".
I najveći "igrači“ poput "BMV grupe“, "Mercedes-Benca“ i "Folksvagen grupe“ na razne načine su se uključili u tržište polovnih vozila prodajući ih preko svojih dilerskih mreža.
Tako je, na primer, za polovna vozila "Mercedes-Benca“ moguće dobiti, za samo 15 minuta, finansijsku podršku, kredit ili lizing "Dajmler bankinga“.
Razlog za okretanje tržištu polovnih vozila je najniži nivo prodaje novih automobila od ujedinjenja dve Nemačke.
Vrednost odobrenih kredita i lizing ugovora na tržištu "polovnjaka“ prošle godine je porasla za 10 odsto, na više od osam milijardi evra, a u ovoj se očekuje još snažniji rast.
Skoro sedam miliona vozila je prošle godine "izmenilo“ vlasnike, što je najviše u poslednjih deset godina i dvostruko više od prodaje novih automobila.
Da bi sačuvao korak, "Folksvagen“ je od aprila pokrenuo "Leasingboerse“, aplikaciju na veb-stranici na kojoj se nude kompanijski "dobro očuvani“ automobili.
U ovoj kompaniji smatraju da će rast tržišta polovnih automobila u Evropi dostići u narednim godinama rast od 50 odsto.
U borbi za svakog kupca kompanije se utrkuju i u tome ko će budućem vlasniku "polovnjaka“ ponuditi što više. Počevši od garancije i podrške prilikom osiguranja, pa do toga da se, poput "Dajmlera“, kompanije odlučuju i na takozvani kar-šer.
Naime, "Dajlmer“ ima projekat "Car2go“ u kojem nudi, u 20 gradova u sedam zemalja, 7.300 "smartova“ (dvoseda) koji mogu da se iznajme bukvalno za minut, a BMV se sprema da uloži oko 100 miliona evra u sličan projekat.
Ipak, svi smatraju da će prodaja polovnih kola tek postati veliki biznis.
"Mercedes“ u Frankfurtu ima svoj izložbeni prostor gde prodaje korišćene automobile, od kojih neki imaju i dvogodišnju garanciju.
Prodaja polovnih automobila BMV-a, kroz prodajnu mrežu ove kompanije, u Nemačkoj je porasla za oko 13 odsto u poslednjih pet godina i dostigla je 250.000 vozila u prošloj.
Pri tome su vozila koja nudi bavarski gigant u takvom stanju da (i sa cenom) konkurišu nekim novim modelima takođe poznatih marki.
Bolje polovno, a luksuzno
Više od polovine mladih vozača radije kupuje polovno luksuzno vozilo premijum brenda nego novo, iako ima dovoljno novca, pokazuju istraživanja u Nemačkoj.
I oni se radije odlučuju da pazare automobil preko dilerske mreže nekog od premijum brendova nego od privatnih vlasnika, iako su ti automobili skuplji.
Izvor: Novosti.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
Zaista? Manje se novih vozila prodalo ove godine nego 1989. u Nemackoj? Ovo nije istina. Mozda ako zbrojimo i bicikle rousule klikere i kojesta. Zasto pisati gluposti? B92 aplauz
Novi polovnjaci su ekstra stvar, imaju za 30-40 procenata manju cenu u odnosu na novi, dobijes mnogo opreme i dobru (citaj jacu) motorizaciju, i to su automobili sa nekom smesnom kilometrazom do najvise 30, 40 hiljada km na satu, redovno odrzavani u servisima i plus daju garanciju.
@carobnjak
To su automobili do najvise tri, cetri godine starosti sa gore opisanim karakteristikama. Pre par godina sam gledao pricu o njima, i malo sam gledao na netu i za nekog ko ima novaca predstavlja bolju kupovinu od novog automobila definitivno.
http://www.bmwpremiumselection.es/sanrafael/bmw-520d-berlina-1188370e
Polovnjak kao noviji, mlad, mladji - moze, al nov ne moze nikako, kontradiktorno je!
Isto kao sto je recimo: ruzna lepotica... :)))
@carobnjak 13:44
Novi polovnjak ti je tipican primer desetak godina starog auta koji je nov ili kao nov iz uvoza sa "pravom" kilometrazom od oko 130.000km :))
@panchev
Srce mi zaigra kad vidim ovakav auto sa manuelnim menjacem :')
@ Pit
To sto se Nemci ponasaju kao Srbi ima veze sa tim sto im je 10 odsto stanovnistva sa istoka(i jesu Srbi).
Elem, zasto ne bi mogao automobil da bude 10 godina star i presao 130 000???
Moj automobil je presao trecinu toga a star je 10 godina?
Ne postoje pravila.
Fordovac
Upravo imam jednog starog 10 god i presao je 135 000km. ; )
2003 Jeep GC 2,7 CRD.
Mada je to retkost prava. Prelaze tolikoi vise za god-dve dana.
@Fordovac
Ne kazem da ne moze ali su takvi automobili uglavnom benzinci jer takvi dizelasi su jako retki, maltene nepostojeci. Ljudi koju kupe novog dizela i prelaze manje od 10.000km godisnje sa njim treba ozbiljno da se zapitaju sta ce im takav auto u zivotu.
Stvari polako dolaze na svoje mesto.
Pored novinarske nespretnosti da pravilno prezentuju statistiku, dobar deo price je ipak istinit.
Greska je javerovatnoje nastala na relaciji menagment-tehnologija. Napravljeni su automobili sa neplanirano velik radnim vekom, a to se nije smelo desiti. Danasnji automobili neretko prelaze preko pola miliona kilometara bez vecih ulaganja sto u velikom broju slucajeva, prakticno znaci da je rec o vecnom vozilu, obzirom na kilometrazu prosecnog coveka.
Postavlja se samo pitanje kako je moguce da ova cinjenica nije provaljena ranije.
@Vojvoda
Ne bih se slozio sa tobom, naprotiv mislim da su novi automobili mnogo losijeg kvaliteta sto zbog jake konkurencije (cenovno), brzeg izbacivanja novih modela, sto zbog cinjenice da svi brendovi teze da maksimizuju profit. Sa druge strane automobili, posebno neki brendovi su bezobrazno skupi obzirom na cinjenicu da je evropa I dalje ranjena krizom. Uzmi na primer BMW 520d koji je samo dno ponude ove serije koji ne mozes da kupis ispod 44000 evra, pomnozi sa 1.95 doci ces do cifre od preko 80.000 nekadasnjih maraka, BMW te serije nikada nije bio skuplji. Da li je toliko I kvalitetan, to je pitanje ali je pravo pitanje koliko treba uloziti u njega da bi dosao do tih 500.000km koje ti pominjes. Da ne pominjem pricu oko kartelizacije trzista od strane nemaca (e-klasa, a6, bmw 5 svi imaju iste cene, raspon cena itd).