
Evropska agencija za ekologiju (European Environment Agency) objavila je podatke o prosečnoj emisiji ugljen-dioksida (CO2) među novim automobilima prodatim u zemljama Evropske unije prošle godine.
Za početak, recimo kako je u EU 2012. registrovano 12 miliona vozila, 800.000 manje nego 2011. i 3.5 miliona manje nego najuspešnije 2007.
Najgore rezultate zabeležila je Grčka, gde je prodaja pala za 41 posto u odnosu na godinu pre, dok su najbolje rezultate ostvarile Estonija i Mađarska, gde je prodaja skočila za više od 12 posto.
Prosečan automobil u 2012. je ispuštao 132.2 grama CO2/km, što predstavlja smanjenje od 3.5 grama u odnosu na 2011., uz istovremeno povećanje prosečne snage za 2.9 kW (4 KS) i ukupne mase vozila za 13 kilograma.
Benzinci su u proseku emitovali 133.7 g/km (3.9 grama manje nego 2011.), dizelaši 131.6 g/km (2.8 grama manje nego 2011.), a 'alternativci' očekivano najmanjih 118.1 g/km (6.5 grama manje nego 2011.).
Ovaj napredak treba zahvaliti novim tehnologijama i velikoj popularnosti automobila pokretanih dizel motorima, kao i ekonomskoj krizi koja je u prvi plan iznedrila jeftinije, uglavnom slabije i ekonomičnije automobile, ističe EEA.
Prošle godine prodato gotovo 14.000 električnih automobila
Dizelaši su u 2012. zauzeli čak 55 posto tržišta, benzinci 42.9, a automobili na alternativni pogon (CNG, LPG, E85, električni) svega 2.2 posto tržišta. Poređenja radi, potonji su 2009. dostigli svoj vrhunac od 3.8 posto.
Ne računajući hibride, najpopularnijim 'alternativcima' su se pokazali oni koji koriste tečni naftni gas (162.236 prodatih), prirodni gas (65.445 prodatih), bioetanol E85 (21.635 prodatih) i električni automobili (13.970 prodatih).
Interesantno, najčistije automobile su kupovali Danci (prosečna emisija 117 g/km), što i ne treba da čudi s obzirom da je prosečna snaga motora u njihovom slučaju bila najmanja. Najprljavije su kupovali Letonci (prosečna emisija 152 g/km).
Izvor: Economy.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford