
Polovnjaci u Hrvatskoj skuplji nego u drugim zemaljama EU. Akcize za uvozne limuzina iz zemalja EU nadzidaju cene bar za 20 odsto
Iz Evrope Hrvati mogu da uvoze automobile bez carine, ali to ne znači da će proći jeftinije. Akcize za uvozne limuzina iz zemalja EU nadzidaju cene bar za 20 odsto. Kupcima automobila u Hrvatskoj vrlo često se ne priznaje vrednost na računu ovlašćenih automobilskih kuća u Nemačkoj, Italiji ili Austriji.
Visina akcize utvrđuje se na osnovu procenta tržišne cene, odnosno vrednosti polovnog automobila na hrvatskom tržištu. Carinska uprava utvrđuje poresku osnovicu, a ukoliko je građanin nezadovoljan može da zatraži dodatnu procenu stalnog sudskog veštaka, koju Carinska uprava ne mora da prihvati.
Stalni sudski veštak ovlašćen za ekspertizu vrednosti automobila, Krunoslav Ormuž je rekao da Carinska uprava priznaje račun, i to uglavnom u slučajevima kada je vrednost automobila navedena na računu veća od vrednosti u Katalogu vrednosti polovnih vozila Centra za vozila Hrvatske.
- Treba imati na umu da Katalog vrednosti polovnih vozila ne uzima u obzir broj pređenih kilometara, nego su vrednosti navedene na osnovu kilometraže koju prosečan automobil godišnje pređe u Hrvatskoj - naveo je on. - Katalog ne uzima u obzir ni opremljenost automobila van standardnih paketa opreme proizvođača, rekao je Ormuž i dodao da je ekspertiza automobila jedini pravi način utvrđivanja tehničkog stanja i stvarne vrednosti vozila.
Pada prodaja
U avgustu je u Hrvatskoj je prodato samo nešto više od 1.500 novih automobila. Prodaja novih vozila u prvih osam meseci ove godine je pala u odnosu na isti period lane za 18,5 odsto i dostigla je brojku od 20.100 vozila. Najprodavaniji model je „folksvagen golf“, sledi „folksvagen polo“, „opel astra“ „ople korsa“, „hjundai i30“...
Preuzeto sa: Novosti.rs