
BMW je u svojoj fabrici u nemačkom Lajpcigu i zvanično počeo sa serijskom proizvodnjom električnog modela i3, koji ovih dana privlači i pažnju posetilaca sajma automobila u Frankfurtu.
BMW je inače u pomenutu fabriku investirao oko 400 miliona evra kako bi bila osposobljena za proizvodnju i modela, a otvoreno je i oko 800 novih radnih mesta.

Isporuke BMW-a i3 će evropskim kupcima početi u novembru ove godine, dok će Amerikanci, Kinezi i ostali morati da sačekaju na početak 2014.
U Nemačkoj će osnovna verzija BMW-a i3 koštati 34.950 evra, a u ponudi će biti i verzija sa produženim dometom po ceni od 39.450 evra.
Više o BMW-u i3 možete pročitati OVDE.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Inace, deo fabrike u Lajpcigu gde se proizvode modeli i3 i i8 snabdeva se elektricnom energijom iskljucivo dobijenom uz pomoc vetra. Za proizvodnju modela i3 potrebno je 70% manje vode i 50% manje elektricne energije nego nekog konvencionalnog automobila slicnih dimenzija.
Bice ili pogodak veka ili promasaj veka. Ostaje da vidimo, ajd' sve najbolje!
Za par godina kad se uvere u ono što nisu deklaracijom dobili, biće frke
A pazte ovu spijunazu:)
http://www.dodaj.rs/?g/B8/6ievKXb/i8c.jpg
http://www.dodaj.rs/?2z/iV/2Ue9ywU7/i8a.jpg
Francuzi bi ih odma na robiju:)))
Auto će biti komplet promašaj. Prošla su vremena kad su se kupovale skupe igračke i gedžeti.
Sve u svemu, auto nema namenu. Ako se pogleda račun, jeftinije se voziti 10 godina taksijem.
@stranac
bookmarkovacu ovu stranicu pa cu ti ovo sto si napisao pokazati u skorijoj buducnosti:)
A ja kazem da ce biti toliki pogodak, da ne samo da ce kao model biti uspesan, vec ce pomoci kompletnom BMW-ovom imidzu da se jos vise odlepi od konkurencije.
Pogledajte pozadinu. Sto je dobra Seriaj 1 u plavoj!! Potpuno hipnotie, zaboravis na grozne farove i napred i nazad. :D
P.S. Meni je i3 kul, ali za 15000, sa ovom trostruko vecom cenom nece prodati ni jedan. Mada siguran sam da ce veliki flotni kupci biti primorani da nabave i ovo cudo.
Ako prepakovani Reno sa trokrakom zvezdom na "celu" moze u osnovnoj verziji da se prodaje za preko 20.000, a sa nesto opreme za 44.000, onda ce za ovo ljudi da stoje u redu i pitaju: "ima li jos?"
странац
Очигледно овај аутомобил посматраш из перспективе просечног Србина без обзира што надимком то негираш.
Неће пријатељу овај аутмобил планирати неко ко са 250 еура месечно прехрањује породицу. Циљна група овог производа је нешто другачија али нема сврхе полемисати сад о томе. Продаја ће рећи своје па ћемо видети чије су претпоставке ближе истини...
Ја рецимо тврдим да БМВ неће моћи да "наваше" ових колца на батерије колика ће јагма бити за њима!!!
E da, za one koji, kao sto rece Gagiba, gledaju iz perspektive prosecnog Srbina. Po srpskom cenama elektricne energije, sa ovim autom se vozite 150-200km za 35, odnosno 100 dinara. Zavisi da li hvatate jeftiniju nocnu ili standardnu dnevnu tarifu:)
тома
Или да упластичимо мало за ове са јефтинијим улазницама:
Из Београда се одвезеш рецимо до Чачка (око 140км) и то те кошта 30 динара. Преспаваш код пријатељице, за то време напуниш батерија (и на аутомобилу свакако) и сутра се вратиш назад за Београд, а то те кошта још 30 динара ако пријатељица одлучи да ти наплати пуњење.
Ако имаш среће, мож добити и пуњење џаба... ;))
Гагиба and toma
Lepo sam napisao da je sad vreme krize i u EU i u Svetu, a Srbiju nisam ni pominjao.
Koliko će primeraka ove igračke iz BMW godišnej prodati to će biti viđeno.
Sam automobil nema neku namenu, znači nije praktičan, nije za dalji put, znači mora biti kao drugo vozilo, nije jeftin, nije dizajnom primamljiv(da ne kažem ružan).
Jednostavno, teško je naći ciljnu grupu, sem vas BMW fanova. Ali, BMW fanovi, izvinite ne mogu vas zamisliti u ovom gedžetu. Sve jedno, biće smešno, posebno kad upalite mašinu iz BMW motorcikla u gepeku. Biće to kao neka kosilica za travu :)
@ stranac ti si ili "nenacitan"(so to speak) ili si ziveo 2 godine u bunkeru. i3 se u toku razvoja zvao MegaCity. Da li sad znas koja mu je svrha. U Pekingu moras na lutriji da budes izvucen da bi mogao da registrujes novi auto. Ali to ne vazi za elektricna vozila. Kriza je za siromasne, za one bogate....da li ti vidis da se premijum automobili prodaju sve vise i vise, iz meseca u mesec. Sto se dizajna tice, nekima je lep, nekima je ruzan. Ali zato svi koji su ga videli uzivo kazu da kada ga vide pored nekog drugog auta, izgleda kao da je dosao iz 2025. godine. Procitaj malo po stranim internet portalima, auto sajtovima, forumima,... Prvi serijski auto od karbon-fibera. Da li si svestan da Mercedes to isto zeli i imace, ali 2020. (mozda ni tada), i to iz razloga jer trenutno NE UME, NE MOZE, A ZARKO ZELI... Dakle posto sam na stranom jeziku napisao ono "MegaCity", sad cu i na srpskom da ti pojasnim. i3 je napravljen iskljucivo za voznju po gradu. Mini i serija 1 sa istim ovim elektropogonom su testirani (oko 3000 test vozila i test vozaca u SAD) i kod vise od 95% njih 150km je bilo dovoljno za dnevne potrebe.
toma
Sve se ja sa tobom slažem, i da sam možda bio u "bunkeru" 2 godine, ali se ne slažem sa cenom za Mega City od 40 iljada €. To je sporno, jer bi cena trebalo da ide 3 puta dole (ne 30% nego 3 puta!) za "ovako" neko City čudo. Kad se već daju pare, bolje uzeti proverenu tojotu hibrid, nego igračku.
Ovako se ima bolji račun ići i peške, pa makar i po celom Pekingu.
Sad koliko će njih pristati na Mega City šišanje, ostaje da gledamo.
Ovo dobro, ide nekoliko negativnih komentara za i3. pa ide Toma sa nekim objasnjenjem pa opet negativni komentari i sve u krug :D
Mislio sam da je bunker, ali nije. Jos nisam definisao sta je u pitanju.
toma
Po tebi, kolika bi bila realna cena ovoga "Mega City-ja" ?
Recimo zamisli da je napred mesto "prolelera" , trokraka zveda?
Електрични аутомобил од карбона чија је потрошња занемарљива, појединци у недостатку друге "фалинке" називају прескупим а као репер помињу хибриде?! Чудо га не упоредисте са Дачијом у коју је уграђен Мерц дизел - она је још јефтинија, а ако би га поредили са бициклом разлика је више него драстична. Да не помињем колико је скупљи од пара патика...
Е ако би га упоредили са другим електричним аутомобилима онда би, гле чуда, увидели да је у том свету потпуно ценовно конкурентан без обзира што нуди ексклузиван дизајн, технологију и имиџ!
Једном речју за исти новац добијеш технолошку револуцију за коју нико неће имати дилеме да је најнапредније возило данашњице...
Али џаба ја то причам. Острашћеност, јед, гнев, завист, пакост и немоћ је тешко неутралисати чињеницама, добром вољом и само једним коментаром. Потребно је ту много више!! :)