
Pitate se zašto se proizvođači automobila okreću od čelika velike čvrstoće ka aluminijumu za pravljenje šasija i karoserija (tela) vozila ? Ne razmišljajte dalje, to je zbog masovnog smanjenja trajanja životnog ciklusa potrošnje energije.
Prema studiji koju je objavila Oak Ridge National Laboratory iz SAD, intezivnija upotreba aluminijuma u novim vozilima može da smanji potrošnju energije za 32% u odnosu na klasična vozila kod kojih se koristi tradicionalni čelik visoke čvrstoće. Pored toga, emisija štetnih (izduvnih) gasova može da se smanji za čak 29%.
Ova studija sadrži kompletnu analizu životnog ciklusa tri tipa vozila: laka čelična vozila, aluminijumska vozila i vozila od čelika visoke čvrstoće. Ustanovljeno je da vozilo od laganog čelika ima manje uticaja na životnu sredinu kroz inicijalnu uštedu energije, ali ono eliminiše više energije i emisije izduvnih gasova za vreme svog korišćenja, jer se više od 90% potrošene energije i emisije štetnih gasova javlja tokom faza proizvodnje takvog vozila.
U vozilima koja intezivno koriste aluminijum, izjednačuje se potrošnja energije na pređenih 15.000 kilometara u odnosu na osnovno vozilo od čelika, a koja će generalno biti postignuta tokom prve godine vožnje. U međuvremenu, u odnosu na vozilo od lakog čelika, potrošnja energije se izjednačuje na 43.500 kilometara. Prema Sujit Das-u koji je vodio ovo istraživanje, izveštaj definitivno dokumentuje zašto je aluminijum materijal budućnosti koji najviše obećava kod smanjenja emisije štetnih gasova i energije u vozilima.
Izvor: Netauto.rs