home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota Motor Corporation je ovog meseca nagrađena za izuzetne napore u promovisanju održivog društva, a kroz smanjenje, ponovnu upotrebu i recikliranje resursa.

Na dodeli ovogodišnjih 3R („Reduce, Reuse, and Recycle“ – „manje korišćenje, ponovna upotreba i recikliranje“) nagrada, čiji je domaćin bilo Veće za promovisanje 3R u sklopu japanskog Ministarstva ekonomije, trgovine i industrije (METI), Toyota i „Toyota Tsusho Corporation“ su podelile premijerovu nagradu za 2013.

Sa druge strane, Toyota i kompanija „Sumitomo Electric Industries“, Ltd. su podelile nagradu za recikliranje retkih metala, a u okviru nagrada za tehnologije i sisteme obnavljanja resursa, koje dodeljuje japanska Asocijacija za ekološki menadžment u industriji (JEMAI). Ova nagrada prepoznaje zajedničke napore dve kompanije za recikliranje retkog metala volframa.

Toyota je jedan od prvih proizvođača automobila na svetu koji je reagovao na probleme masovne proizvodnje i odlaganja vozila. 1970. godine, Toyota i „Toyota Tsusho Corporation“ su osnovale Toyota Metal Co, Ltd, prvu fabriku za recikliranje neupotrebljivih automobila osnovanu od strane nekog proizvođača. Toyota grupacija (koja se sastoji od 17 kompanija, uključujući TMC i „Toyota Tsusho Corporation“) je i dalje posvećenja odgovornom odlaganju vozila na kraju životnog veka i razvila je širok spektar inovativnih tehnologija za recikliranje, kao i sistema za obnavljanje materijala.

Poslednjih godina, Toyota je lider po pitanju recikliranja komponenti hibridnih vozila. Zaključno sa 30. septembrom 2013, širom sveta je prodato ukupno 5,7 miliona Toyota i Lexus hibridnih vozila. Osim toga, Toyota je prva počela da reciklira magnete motora i korišćene nikl-metal-hidridne (NiMH) baterijе iz hibridnih vozila. To je još jedna od mnogih ekoloških prednosti hibridnih vozila, pored smanjene emisije CO2 i izuzetno ekonomične potrošnje goriva.

Ponovna upotreba i recikliranje NiMH baterija

Od 1998. godine, Toyota je obnovila NiMH baterije iz približno 30.000 vozila, što je otprilike 80% svih hibridnih vozila u Japanu na kraju životnog veka. Do nedavno, ove baterije su mogle samo da se recikliraju kao sirovina za nerđajući čelik. Kroz saradnju sa kompanijom „Sumitomo Metal Mining Co, Ltd“, razvijene su nove metode za sortiranje i izvlačenje nikla. To je 2010. godine dovelo do prve na svetu kompanije koja reciklira korišćeni nikl iz NiMH baterija i koristi ga za proizvodnju novih NiMH baterija. 2012, Toyota je postala prvi proizvođač automobila koji je razvio tehnologiju pomoću koje se obnovljene NiMH baterije ponovno koriste u stacionarnim punjivim baterijama. Prodaja ovih baterija je počela 2013, a vrši je kompanija „Toyota Turbine and Systems, Inc“.

Recikliranje magneta motora

Toyota želi da što efektivnije i efikasnije sačuva dragocene prirodne resurse naše planete. 2012. godine Toyota je kreirala prvi sistem za recikliranje neomidijuma i disprozijuma, dva retka metala koja se koriste u magnetima hibridnih vozila.

Toyota takođe radi na recikliranju retkih metala koji se koriste u konvencionalnim vozilima. 2010, Toyota se udružila sa „Sumitomo Electric Industries“ i osnovala zajedničku kompaniju za recikliranje volframa, koji se najčešće koristi za proizvodnju izuzetno elastičnih karbidnih alata. Ovaj sistem kombinuje procese za sortiranje i sakupljanje otpada iz cementiranih karbidnih proizvoda i novu, prvu na svetu, tehnologiju koja omogućava 100-procentno recikliranje volframa iz cementiranog karbidnog otpada. Do danas, zajednička kompanija je reciklirala 75 tona volframa.

Toyotine inicijative za recikliranje

Godina Događaj Detalji

1970. Osnovana je „Toyota Metal Co, Ltd.“ radi odgovornog odlaganja vozila na kraju životnog veka. • Prvi proizvođač automobila koji je osnovao kompaniju za recikliranje.
• Od 1972. do 2012. reciklirano je približno 6,5 miliona vozila.
1973. Osnovana je „Toyota Chemical Engineering Co, Ltd.“ radi recikliranja otpadnog ulja iz Toyotinih proizvodnih postrojenja. Osnovana od strane „Toyota Tsusho Corporation“; između 2008. i 2011 reciklirano je 30.000 kL otpadnog ulja.
1985. Osnovana je „Toyotsu Recycle Corporation“ radi obnavljana i recikliranja dragocenih metala iz katalizatora izduvnih gasova. Osnovana od strane „Toyota Tsusho Corporation“; između 1985. i 2012. reciklirano je približno 16 miliona katalizatora.
1992. Osnovan je Toyotin ekološki komitet. Njime upravlja predsednik TMC.
1996. Počinje recikliranje branika širom Japana. Između 1996. i 2012. reciklirano je oko 10 miliona branika.
1998 Osnovana je fabrika za recikliranje ostataka automobila (Automobile Shredder Residue – ASR). • Osnovana od strane „Toyota Metal Co, Ltd.“
• Prva fabrika na svetu za recikliranje ASR.
• Između 1998. i 2012. ASR su reciklirani u materijale za zvučnu izolaciju 22 miliona vozila.
Počinje sakupljanje i recikliranje NiMH baterija iz hibridnih vozila na kraju životnog veka. Između 1998. i 2012. sakupljeno je približno 30.000 baterija.
2001. Osnovan je Tehnički centar za recikliranje automobila. Osnovan pri „Toyota Metal Co. Ltd“; prvi proizvođač automobila koji je osnovao nezavisan institut za istraživanje recikliranja.
Osnovana je „Ecoline Corporation“, kompanija za upravljanje prodajnom mrežom korišćenih delova. Osnovana od strane „Toyota Tsusho Corporation“; godišnje procesuira približno 200.000 korišćenih delova.
Uveden je „e-commerce“ sistem za distributere delova širom Japana. Između 2001. i 2012. prodato je približno 600.000 korišćenih delova.
2003 Formulisana je Toyotina vizija za recikliranje. Postavljeni su ciljevi za 2015.
Lansiran je model „Raum“ Sadrži originalne Toyotine „dizajniran za recikliranje“ (DfR) karakteristike.
Prvi put je korišćena bio-plastika u delovima. Prvi put na svetu.
2005. Osnovano je odeljenje za recikliranje aluminijuma pri Toyotinom fabrikama. Proširilo se na 13 fabrika širom sveta; između 2005. i 2012. reciklirano je približno 2,5 miliona tona.
2007. 95% vozila može da se reciklira. -
2009. Uvedene su smernice za recikliranje u zemljama gde se prodaju hibridna vozila. Cilj je razvoj sistema za sakupljanje NiMH baterija izvan Japana.
2010. Počelo je recikliranje NiMH baterija hibridnih vozila radi proizvodnje novih baterija. Prvi put na svetu.
Predstavljen je sistem za recikliranje volframa. Prvi put na svetu; između 2010. i avgusta 2013. reciklirano je približno 75 tona volframa.
2011 99% vozila može da se reciklira. -
2012. Predstavljen je sistem za recikliranje magneta hibridnih vozila radi proizvodnje novih magneta. Prvi put na svetu.
2013. Predstavljen je sistem za ponovnu upotrebu NiMH baterija u stacionarnim punjivim baterijama. Prvi put na svetu.
Predstavljena je „Sai“ hibridna limuzina. Korišćeno je 20% ekološke plastike i recikliranih materijala.
Toyota je osvojila JEMAI nagradu za recikliranje retkih metala. Prvi proizvođač automobila koji je osvojio nagradu.
Toyota je osvojila premijerovu nagradu na dodeli 3R nagrada Prvi proizvođač automobila koji je osvojio nagradu.

PR Toyota



čitanja : 824



Komentari

Otkud sad ovo, zar nije samo Renault taj koji stedi?

Autor carobnjak 02 Nov 2013, 09:22

Carobnjak, pa ti svaki put iznenadis svojim neznanjem.

Toyota je oduvek bila lider u recikliranju svojih vozila, kakav bre Reno.

Ostaje samo da prosecan Srbin shvati to kao veliku dobrobit za zivotnu okolinu.

Autor Draško 04 Nov 2013, 12:29

@Draško
komentar je bio cinican, sto i nije tesko ukapirati...
Retko si ti ovde da bi mene pratio! :)

Autor carobnjak 04 Nov 2013, 17:16