
Prestizanje kamiona sa prikolicom ili autobusa uskoro će postati veoma lako i prilično bezopasno. Ekipa stručnjaka sa Universidade do Porto (Univerzitet u Portu), Portugalija, osmislila je See Through System (STS) koji omogućava vozaču da vidi put ispred velikog vozila iza kojeg se nalazi i na taj način obezbedi bezbedno preticanje. Ovaj sistem testiran je na simulatoru, ali i na putu u realnim uslovima vožnje.
Kako ovaj sistem funkcioniše? Velika vozila na svom vetrobranskom staklu imaju instaliranu web kameru, dok automobil na svom vetrobranu ima providni LCD ekran. Kad vozač automobila sustigne veliko vozilo, preko Wi-Fi konekcije na svom LCD ekranu uživo prima sliku sa web kamere kamiona ili autobusa i na taj način vidi da li mu dolazi drugo vozilo iz suprotnog pravca i da li je dovoljno bezbedno za preticanje.

Međutim, STS poseduje i određene mane. Danas mali broj autobusa i kamiona na vetrobranskom staklu ima instaliranu web kameru. Bez usvojene određene zakonske regulative u ovom domenu, mali broj velikih vozila će u budućnosti imati instalirane web kamere. Drugi problem je kašnjenje slike u prikazu za 200 milisekundi. Možda se to ne čini mnogo, ali ako npr. vozač koji se sprema za preticanje i vozač iz suprotnog smera voze brzinom od 90 km/h, na LCD ekranu automobil koji dolazi učiniće se da je deset metara dalje nego što stvarno jeste.
STS tehnologija razvija se još od 2010. godine, ali za pravu primenu u realnim uslovima na putu moraće ipak da se sačeka još neko vreme.
Preuzeto sa: Netauto.rs
... a onda šofer (kamiona, autobusa) krene da pretiče vozilo ispred, uleti ti u traku i džaba si krečio..
Cela ideja da oprema na jednom vozilu zavisi od opreme na drugom vozilu je klimava i nerealna. Pa koliko to miliona kamiona i autobusa treba opremiti da bi cela stvar imala smisla? Ko to uopšte može da sprovede? Da je avijacija u pitanju pa i ajde, ali u drumskom saobraćaju bi im trebalo 100 godina. Boje da razviju neki autonomni uređaj, ovo ovako će ostati utopija.