home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Beta, japanski proizvođač vozila Tojota najavio je danas da će u sklopu prelaska na "zelenu" proizvodnju, koja manje zagađuje okolinu i manje troši resurse, do 2015. početi masovnu proizvodnju automobila na vodonik.

Tojotin direktor za gorive ćelije Satoši Ogiso istakao je da to neće biti auto na lizing, kojim se voze zvaničnici i slavne ličnosti, već auto "za svaki dan za obične ljude".

Na Sajmu automobila u Tokiju Ogiso je rekao da razvoj (automobila na vodonik) ide dobro dodajući da će se to vozilo naći u prodaji u Japanu 2015, a godinu dana kasnije i na evropskom i tržištu SAD.

Model FCV izložen na Sajmu izgleda kao "spreman za ulicu" i ne razlikuje se mnogo, spolja gledano, od hibridnog "prijusa".

Ogiso je kazao i da će Tojotin FCV na vodonik koštati izmedju pet i deset miliona jena (50.000-100.000 dolara).

Međutim, Tojotin model će imati oštru konkurenciju

Južnokorejski Hjundai ranije ovog meseca objavio je da će sledeće godine početi da prodaje model "tuson" (Tucson) koji pokreću gorive ćelije, što će, ako se planovi ostvare, biti prvi izlazak u masovnu prodaju kola sa tom tehnologijom.

Honda, treći po veličini japanski proizvođač automobila, koja od 2005. godine daje na lizing kola na gorive ćelije, najavila je novi sistem u toj tehnologiji koji će predstavljati značajno unapređenje.

Svi vodeći proizvođači automobila, uključujući Dženeral motors i Dajmler, decenijama rade na automobilima koji kao gorivo koriste vodonik. Međutim, do nedavno su izgledi da se ta kola nađu na ulicama bili veoma mali.

Sa Sajma stiže i poruka da će japanska vlada, kao i američka i evropske, morati mnogo da ulože u pumpe za punjenje kola vodonikom.

Skeptici kažu da će pumpe sa vodonikom biti još skuplje od onih za električne automobile, kao i da će biti potrebni novi i bezbedniji načini za proizvodnju, skladištenje i prevoz vodonika.

Skeptični su i u Nisanu, takođe japanskom proizvođaču, ali koji je skloniji električnim vozilima.

- Lako je doći do prototipa. Izazov je masovna prodaja - kaže Nisanov direktor Karlos Gosn (Carlos Ghosn), dodajući da smatra neizvodljivim masovnu proizvodnju kola sa gorivim ćelijama pre 2020.

Inače, Nisanov "lif" (Leaf) najprodavaniji je električni auto u masovnoj proizvodnji. Od kako je pre tri godine izašao u prodaju, širom sveta je prodato više od 83.000 automobila "lif".

Prepreka još većoj prodaji "lifa" je mala kilometraža s jednim punjenjem - 142 kilometra u Japanu i 117 kilometara u SAD, ali i manjak pumpi.

Istovremeno se zahvaljujući lakšem punjenju, hibridi, koji mogu da idu i na benzin i na struju, prodaju na milione.

Kao prednosti vozila na gorive ćelije japanski stručnjak za automobile Koićiro Imoto navodi da se pune mnogo brže, kao obični automobili benzinom, i da mogu da predju više kilometara bez punjenja nego električni.

Sajam u Tokiju, na kojem izlažu 32 proizvođača automobila, za publiku se otvara u subotu i traje do 1. decembra.

Izvor: Beta.rs / AP

Foto: Toyota



čitanja : 1687



Komentari