
PSA i Renault više neće deliti fabriku motora i menjača
Partnerstvo Citroena, Peugeota i Renaulta ustanovljeno je 1969. godine, ali francuski proizvođači automobila objavili su da više nemaju zajedničkih interesa.
PSA će otkupiti nazad 50 posto udela koji Renault ima u fabrici motora Douvrin, dok će Renault otkupiti 20 posto udela PSA u fabrici za proizvodnju menjača u obližnjem Ruiztu.
Finansijski deo celog posla nije poznat, ali sigurno je da neće biti otpuštanja 3.600 radnika koliko ih radi u obe fabrike.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
Doskorasnji 3.0 V6 je bio plod zajednicke saradnje sva tri proizvodjaca.
@milan
to su sasvim razliciti V6 motori sto se tice zapremine, bar onaj iz Lagune i C5...
Zajednički preojekat motora PSA - Renault završen je 1998 godine i zadnji motor je bio V6 aluminijumski motor, koji je ugrađivan i u Volvo, a u Renaultu u Lagunu 1 i Safran.
Kasnije je ova fabrika proizvodila motore 1,2 benzince sa 8 i 16 ventila. Ovi motori su imali u nazivu prvo slovo D i to D7F i D4F. Ovi motori su se proizvodili i u drugim fabrikama Renault sistema.
Renault polako izbacuje ove motore, tražnja se smanjuje, a PSA sprema nove turbo benzin agregate.
Ova fabrika je proizvodila i takozvane BMW 1,6 motore, najgore nešto što je izašlo iz ove fabrike.