
Ako je verovati BMW-ovom šefu prodaje i marketinga, Ianu Robertsonu, saradnja BMW-a i Toyote je urodila plodom. Štaviše, Robertson tvrdi da su "učinjeni veliki koraci u razvoju tehnologija za električno pokretane automobile koji će dovesti do dramatičnog pomaka" kada je reč o vozilima pokretanim električnom energijom.
Ova dva proizvođača sada ocenjuju kako će najbolje iskoristiti nova saznanja i dostignuća, a Robertson ističe "odličnu saradnju stručnjaka sa obe strane koji "impresivno brzo dolaze do kvalitetnih rešenja". Glavnina odličnih rezultata se tiče kapaciteta baterija i efikasnosti pogona pa bi električni automobili uskoro trebalo da postanu "znatno atraktivniji".
Robertson takođe napominje da je ova join-venture saradnja dovela i do određenih napredaka kada je reč o pogonskim sklopovima baziranim na gorivim ćelijama, ali istovremeno naglašavajući da je ova tehnologija još uvek prilično udaljena od pune komercijalizacije s obzirom na infrastrukturne prepreke.
Robertson je potvrdio i da nemački i japanski partner rade na sportskom automobilu koji bi se smestio ispod modela GT86, ali "do njegove realizacije će proći još dosta vremena pa nema smisla o njemu više razgovarati".
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
jedini problem je sto BMW pravi ponovo "promasaj"(sto se moze zakljuciti iz teksta sto sledi):
Život svakog dana piše po novu priču o BMW elektrifikovanoj "i" gami. Priče su sve lepše i sve senzacionalnije, moramo priznati!
Tako je automobil, koji je kako smo već spomenuli bio modela koji ispituje tržište, sada postao onaj zbog kojeg potencijalne mušterije stoje u redu i po 5 meseci samo da bi ga testirali. E, to je najnovija vest!
Liste čekanje na test vozila i3 su se odužile u nekim država i na duži period od spomenutih 5 meseci. BMW se bori kako bi zadovoljio potražnju ali im barem za sada ne ide. Ključni problem krije se u velikoj potražnji sa jedne, i perioda koji je potreban da se napune baterije između dve vožnje, sa druge strane. Kompanija ima netipičan problem za proizvođača, do sada je već prodala preko 10 hiljada jedinica, a na test vožnju i svoj model čeka još 100.000 mušterija!
Svakodnevno pristižu novi zahtevi, dnevno oko 1.500, a u 47 svojih filijala širom sveta BMW uspeva da usluži tek njih 300 nedeljno. U Minhenu su odlučili da se ozbiljno pozabave ovim problemom, tako da bi uskoro "problematično" stanje trebao da se dovede u normalu, ali opet stoji činjenica da u skorijoj budućnosti kompanija neće moći da isporuči i3 za manje od 6 meseci. Ako danas poručite, automobil ćete u najboljem slučaju dobiti u junu naredne godine. U onim malo prizemnijm očekivanjima, oktobar je mnogo realniji.
Za one koji su pak odlučili da sebe počaste trenutno najjačim i8 modelom, u BMW-u upozoravaju da je period čekanja na taj model još duži. Ako danas naručite sportistu koji raspolaže sa 1,5 litarskim agregatom uparenim uz elektromotor, koji ubrzava do 100 km/h za 4,4 sekunde, ima autonomiju od samo 2 potrošene litre za sto pređenih kilometara i vredi 120 hiljada evra, jedno je sigurno - nećete ga dobiti pre 2015. godine!
Autobild uporedni test i3, Zoe i Leaf. Sazetak testa:
Leaf (45cm longer than i3) is the roomiest (especially the rear seat row), while Zoe has the least room (despite being 9cm longer than i3).
i3 offers the best interior materials and fit&finish (much much better than Leaf & Zoe).
i3 offers best acceleration in all ranges due the most powerful engine. Eg. 0-100kmh: i3 (170HP) 7.1s, Leaf (109HP) 11.3s, Zoe (88HP) 12.8s
Range / mileage with full battery: i3 (18.8kWh) 158km, Leaf (24kWh) 157km, Zoe (22kWh) 142km; all in the most eco mode @ +6 degrees Celsius air temperature outside.
i3 is the lightest @ 1239kg, Zoe 1465kg, Leaf 1509kg.
i3 offers best agility, best handling, best driving comfort, best braking, best traction (despite narrow i3 155/19 tires vs 195/16 on Zoe & 205/16 on Leaf.)
i3 is the most expensive yet offers more standard features. i3 @ €35k vs Leaf @ €30k vs Zoe @ €22k (without batteries which the owners have to lease separately!)
Scores (costs excl.): i3 399, Leaf 361, Zoe 360
Total scores (costs incl.): i3 458, Zoe 424, Leaf 416
ti si objasnio neke stvari sa izjavom da ce fabrika u lajpcigu morati da radi PUNIM KAPACITETOM(100.000 i3 godisnje).ako neko ovde dobro "gadja" kako ce se odvijati neke stvari u autoindustriji onda si to ti.ovi samoproklamovani proroci treba da uce od boljih.
nego,valja se podsetiti kakvuu su mu sudbinu proricali pojedini "strucnjaci":))) :
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2013/07/29/bmw-i3-definitivno-i-zvanicno-video
gagiba,
http://www.vrelegume.rs/vesti/lista-cekanja-od-5-meseci-samo-da-bi-testirali-bmw-i3-izvestaj/
auto,izvinjavam se na postavljanju komentara za komentarom,ali jednostavno se treba prisetiti nekih tema i komentara na njih:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/09/18/pocela-proizvodnja-bmw-a-i3
бмв
Е да ме тако хоће у кладионици!! ;)
Пази, за разлику од кладионице у аутоиндустрији неупоредиво мање варијабли има које утичу на дефинитиван исход и спрам тога није тешко одредити резултате. Е сад што понекад резултати изненаде све нас укључујући и менаџмент БМВ-а, друга је прича... :))
И баш ми би занимљиво да прочитамо писанија и те релативно скора, на ту тему! ;)
Добро, сад да упалимо светло па да чекамо да се ови из радионица полако приберу...