
Američki General Motors je danas saopštio da će krajem 2015. godine na evropskom tržištu ukinuti brend Chevrolet.
To znači da se automobili ove marke od 2016. godine više neće prodavati na Starom kontinentu (u prodaji će jedino ostati model Corvette), jer će se u GM-u fokusirati pre svega na jačanje njihovih evropskih filijala – Opela i Vauxhalla.
U vesti se navodi da su razlozi za povlačenje Chevroleta iz Evrope (između ostalog) u tome što Chevrolet nije uspeo da zauzme planirani tržišni udeo na evropskom tržištu, kao i teška ekonomska situacija u Evropi.
Chevroletu je inače u prvih 10 meseci ove godine prodaja u Evropi pala za 17%, a pripada mu 1,2% učešća na tržištu.
Ova odluka će kompaniji doneti dodatne troškove od 700 miliona do milijardu dolara između četvrtog kvartala 2013. godine i prve polovine 2014. godine.
Iz GM-a naglašavaju da povlačenje Chevroleta iz Evrope nema nikakve veze sa partnerstvom između GM-a i francuske grupacije PSA Peugeot Citroen i da je ova odluka doneta nezavisno od odnosa sa PSA grupacijom.
Na kraju, GM planira da u narednim godinama u Evropu uvede svoju luksuznu marku Cadillac.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Još jedan dokaz da 1) ne znaju šta da rade sa "Opel"-om 2) u prethodnim godinama im je potpuno falila korporativna vizija.
Pa koliko su samo puta trubili kako je "Ševrolet" globalni brend?
Sve jedno, Sevrolej, Opel, Voksal. Ne valja sve jednako.
Samo ne razumem kijentelu koja se hvata za ove bredndove.
Čekam dan kada će se Opel ugasiti. Za sada ga čuva glas " ma nemački je to auto".
Ali za malo..... to jeste malo više... pa će biti nemački.
Kakav je ovo gadan branik na Kruzu? Kao da je aftermarket.
GM je pravi primer kako se gubi kontrola kvaliteta proizvoda kada firma postane suvise velika.
Mnogo brendova, mnogo razlicitih fokusnih grupa, svega mnogo, a kvaliteta ni malo.
@Fordovac
GM - Ford, slični su to trange frange sistemi. Jedo se ne zna koji je gori. Često se pretiču :)
@radovan treći,
o cemu ti? ford ima samo dve divizije (ford i lincoln) i posluje sa debelim profitima vec neko vreme. i vecina fordovih modela su globalni tj. isti auti za ceo svet
Ovo je realno ishod pogresne politike GM-a u Evropi a ne loseg kvaliteta kao sto misle znalci.Najbolje bi da su primenili recept Vw i Skode ili Renoa i Dacije.Game i cene se poklapaju a to ih je zeznulo,a sada ce da se skoncentrisu samo na Opel.
@mile antena
Ima, ima. Nemački, engleski, australijski ford, i ko zna koliko još divizija. Slično je to ko GM, samo oni imaju razne nazive, Opel, Voksal i sl.
Ford i GM je primer štancanja automobila ko konzervi.
Pa Chevrolet je Dacia-varijanta Opela, zar ne?
Ili je mozda bolji od Opela?
Zaista ne vidim po kojoj logici bi se kupac "Ševroleta" preorientisao na "Opel".
@radovan treći,
svako kontinent ima neke svoje identicne modele, ali dobrih 80% proizvoda su identicni. fiesta, focus, mondeo/fusion, escape, transit connect, sada i edge i explorer se prodaju u celom svetu. koje razlicite modele engleski i nemacki ford imaju? i koje razlicite modele nemacki i australijski ford imaju, sa izuzetkom falcona i territory koji se i tako gase posle 2016?
uostalom, sta to ford ima po pitanju globalnih proizvoda sto nema recimo vw? oni imaju vise divizija nego ford i gm zajedno.
na gornji komentar sam mislio reci da svaki kontinent ima neke svoje specificne modele, ne identicne
@ carobnjak, Ford Escape:
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2011/11/16/novi-ford-escape-na-salonu-u-los-andjelesu
Ford nije ni blizu velicine GMa-a.
Bolji primer su VW i Toyota, koji koriste proveren deo u milijardu varijanti, umesto da svaka divizija baca novac i izmislja toplu vodu, kao sto je to slucaj kod GMa.
po cemu svaka divizija gm-a baca novac umesto sto dele delove? sta to gm radi drugacije nego toyota? mogu li neki specificni primeri?
Ševrole je imao za evropske standarde očajnu motorizaciju, šta su oni nudili u Kruzu 2010 to je npr Fijat imao krajem 90-tih. Iznenađen sam što se ipak relativno dobro prodavao.
Verujem da se ova odluka nece dopasti velikom broju ljudi. Iskustva korisnika da su chevrolet automobili jako dobri i ne razumem zasto ih ukidaju. Dobar auto i opvoljne cene.
Meni se cini da GM nije imao pravu politiku sa Chevrolet-om u Evropi. Prvo je bio jeftina marka (i dok je bio kao Daewoo) na nivou Dacije, proverena i nesto starija mehanika iz Opela se tu nasla, i a cene su bile pristupacne. A onda su, cini mi se, u vreme kada su ostali Korejci krenuli u "akciju", i ovi su osetili potrebu da krenu sa poboljsanjem kvaliteta i svega ostalog, samo sto je problem u tome sto su se priblizili Opelu i po cenama, a nisu imali ni priblizan imidz. Prednost Hyundai/Kia je u tome sto su oni mogli bez problema da idu na gore u svemu, sto nije slucaj sa Chevrolet-om. Da su drugacije razmisljali poput Renoa i Dacije, mnogo bolje bi prosli u Evropi. E zato se dogodilo to sto se dogodilo.
@ Orlo
Upravo.
@ mile
Pocnimo sa tim da im se platforme dizajniraju delom u US, delom u Juznoj Americi, delom u Koreji, delom u Evropi, i onda posluju kao zasebne firme.
Nije dobra ideja. Tipa Cruze je dizajniran i razvijen u Koreji, Astra je bazirana na njemu, a Insignia razvijena u Nemackoj, pa delove koje bi mogli da dele, ne dele itd itd.
Orlo 06 Dec 2013, 13:23
Bash tako, bez precizne strategije nije ni moglo bolje.
Mada, realno, nije ni toliko lose da bi morali da se povuku sa trzista Evrope, ipak imaju solidnu prodaju.
I, jos ovo, ovaj GM je ugasio silne brendove koji su poslovali pod njegovim patronatom, ne znam ni sto su kupovali daewoo da bi ga ubrzo ugasili, a imali su vec i visak brendova u okviru kuce.
Mogli bi bar prodati licence na ime ugasenih brendova.
I posle neko kaze VW los gazda, pa koji je to brend u okviru grupe ugasio VW?
@Damko
Nije bas tako jednostavno. Daewoo je imao dobro trziste u Aziji, a to je trebalo iskoristiti na najbolji moguci nacin - kupovinom istog. U Aziji Chevrolet trenutno ima odlicnu prodaju, racunajuci tu i Rusiju i Kinu.
Problem je kao sto sam rekao nastao poslednjih godina jer eto imas npr Trax, Orlando, Cruze i Aveo koji su iako dizajnom distancirani od modela Opela bili donekle ista stvar (dobro slabiji kvalitetom enterijera, malo starije mehanike ali negde se mora opravdati razlika u ceni)... i dalje stojim iza toga da je bolje da su uzeli recept Renoa-Dacije nego sto su pokusavali, tako se meni cini, VW-Skoda. Ovo je samo dokaz da velike kompanije grese i prave promasaje.
A sto se tice gasenja brendova, to je posledica bahacenja uprave GM-a najvise u Americi, a to je i bio jedan od uslova Vlade SAD da im daju novac - gasenje Saturn-a, Pontiac-a i Hummer-a i Saab-a sa ove strane bare... sada su se kao opametili, novac vracaju velikom brzinom i ostvaruju pozamasan profit.