
Pored toga što BMW već ima više od 10.000 porudžbina za njihov i3 model širom sveta, uspeh ovog modela na električni pogon nikako ne dolazi bez problema sa logistikom.
Bavarski proizvođač ima problema da ispuni potražnju kada je reč o test vožnjama budući da se više od 100.000 potencijalnih kupaca registrovalo za test vožnju i3 modela. Ian Robertson, član upravnog odbora ove kompanije za prodaju i marketing, navodi da trenutno postoje liste čekanja do pet meseci. On naglašava da između svakog testiranja vozila moraju da se napune, za šta je potrebno neko vreme.
Izvor: Moto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
Život svakog dana piše po novu priču o BMW elektrifikovanoj "i" gami. Priče su sve lepše i sve senzacionalnije, moramo priznati!
Tako je automobil, koji je kako smo već spomenuli bio modela koji ispituje tržište, sada postao onaj zbog kojeg potencijalne mušterije stoje u redu i po 5 meseci samo da bi ga testirali. E, to je najnovija vest!
Liste čekanje na test vozila i3 su se odužile u nekim država i na duži period od spomenutih 5 meseci. BMW se bori kako bi zadovoljio potražnju ali im barem za sada ne ide. Ključni problem krije se u velikoj potražnji sa jedne, i perioda koji je potreban da se napune baterije između dve vožnje, sa druge strane. Kompanija ima netipičan problem za proizvođača, do sada je već prodala preko 10 hiljada jedinica, a na test vožnju i svoj model čeka još 100.000 mušterija!
Svakodnevno pristižu novi zahtevi, dnevno oko 1.500, a u 47 svojih filijala širom sveta BMW uspeva da usluži tek njih 300 nedeljno. U Minhenu su odlučili da se ozbiljno pozabave ovim problemom, tako da bi uskoro "problematično" stanje trebao da se dovede u normalu, ali opet stoji činjenica da u skorijoj budućnosti kompanija neće moći da isporuči i3 za manje od 6 meseci. Ako danas poručite, automobil ćete u najboljem slučaju dobiti u junu naredne godine. U onim malo prizemnijm očekivanjima, oktobar je mnogo realniji.
Za one koji su pak odlučili da sebe počaste trenutno najjačim i8 modelom, u BMW-u upozoravaju da je period čekanja na taj model još duži. Ako danas naručite sportistu koji raspolaže sa 1,5 litarskim agregatom uparenim uz elektromotor, koji ubrzava do 100 km/h za 4,4 sekunde, ima autonomiju od samo 2 potrošene litre za sto pređenih kilometara i vredi 120 hiljada evra, jedno je sigurno - nećete ga dobiti pre 2015. godine!
Zar ne rece toma da imaju kapacitet 40 ili do cak 100 000 godisnje ?
Sta bi sad, zapelo na 10 000 ?
"On naglašava da između svakog testiranja vozila moraju da se napune, za šta je potrebno neko vreme"
Kakva "autonomija" ...
Autobild je testirao i3 na spoljasnjoj temperaturi od 6 stepeni celzijusa, i izmerili su mu autonomiju u realnoj voznji od 158km. A to sto se izmedju dve test voznje dopunjavaju baterije, verovatno je zato da bi za sledecu musteriju bile pune.
Za dodinu dve ce verovatno biti na autoblogu vest:"BMW prodao do sada elektro automobila kao svi ostali zajedno!"
"i" brend je veliki trn u oku VW-a i Dajmlera. Oni trenutno nemaju pojma kako da odgovore. Proizvesce se nekoliko desetina hiljada komada godisnje, ali ne moze sve to u dva meseca, zato su i liste cekanja takve kakve su.
toma
A sta bi sa proizvodnim kapacitetima. Ti si tvrdio da su daleko daleko veci, kako imaju potencijala da rade mnogo vise a oni zakovali na 10 000kom.
Cini mi se da si pominjao cifru od oko 40 000 ( ocekivana prodaja godisnje ) a da kapacitet imaju za 100 000.
pit
ne brini, i proizvodnja obicnih automobila, automobila danasnjice, u pocetku je manja, treba 5-6 meseci da se "zahukta"
toma
Ma ne brinem ja, nego sam se setio tvojih velicanja pa sad pitam, sta bi sa tim. Ocito ne smes da ponovis to sto si pisao. To sto si rekao za zahuktavanje, to jedino izgleda kod bmw-a, kod ostalih ne vide to.
Dakle, ili si ti slagao, ili su brke iz bmw-a dali laznog materijala po principu, obecanje-ludom radovanje. : )
Tako da, nemoj nikad da si vise uzeo u usta Mercedesov PR. : )
@toma
Zna li se koliku autonomiju mu pružaju baterije na -10, sa uključenim svetlima i grejanjem/klimatizacijom?
Zimi u gradu i to mogu lako da budu veoma realni uslovi saobraćaja, svake zime ih doživimo i u gorem izdanju.
"Tako da, nemoj nikad da si vise uzeo u usta Mercedesov PR. : )"
Aaaa ja ne! To mogu samo plavuse pornicarke:)
Ti jos ne shvatas da je i3 napravljen od karbon fibera. Potpuno nova metoda izrade automobila. Ti ne shvatas da je sa i3, BMW samo u novembru proizveo vise karbon-fibera nego Mercedes u celoj svojoj istoriji. A tek su poceli da se zahuktavaju....mnogo vas bre stra` od samo jednog slova - i!
pit
2015. ce iz Lajpciga izaci minimum 40k i3.
Mada, kad uposle i trecu smenu i malo se osveste od neocekivano velikog uspeha, bice ta cifra i u 2014:)
toma
Ja samo podsecam sta si ti rekao, kad ono cvrc na 10 000 komada. Pominjao si cifru i od 100 000 kom da imaju kapacitet, ako se ne varam. Al 40 si sigurno pominjao. Pa ako sa dve smene prave 10 k max, ta treca ce biti vanzemaljci kad prave 30k. : )))
pit,ne znam sto se toliko interesujes za ovu temu kad osporavas sve u vezi "i" modela.pusti ti koliko se narucuje,prodaje,koji su kapaciteti.u svakom slucaju veci nego mercedesovi.jer ih on i nema niti ce ih imati u bliskoj buducnosti.ako fabrika ima kapacitet 100.000 i modela godisnje,to znaci da moze da proizvde 8,500 komada mesecno.a i3 je i poceo da se proizvodi od prilike pre mesec dana,tako da ne mogu da postignu da ispostuju sa cifrom i da hoce. i3 je tek pre 15 dana poceo da se prodaje.malo strpljenja...
Bs8
Ne osporavam ja nista. Ja sam samo podsetio na tomine hvalospeve, najave, velicanja, a sad se ispostavilo debele lagarije. Zasto se odma jogunite kad neko podseti na to ?
Ko da vama ide u dzep.
Mene bas briga koliko ce da prodaju i3. 100 000 ili dva komada, totalno mi je svejedno. I daj boze da Meecedes ne pravi ovo vec supersportiste, kao novi SLC.
Toma ovde vazi za najupucenijeg za bmw, posto 24h visi na bmw blogu, pa samo sam hteo da podsetim na verodostojnost njegovih tvrdnji. A ni i3 ni i8 me ne zanimaju, ne bi dao pare za njih. Jedino mozda iz perspektive Sheika, pa daj sve modele autoindustrije. Za cenu i8 kupis GTR i Ducati Panigale. : )
Ili vec neku drugu hiljadarku.
I eto ubitacnog tima za 120 soma. : )
pit,jel naruceno 30.000 s klasa? u novembru je prodato 7.000. sta bi sa 23.000?
i8 ne bi pominjao...da li je neki mercedes rasprodat u istoriji godinu unapred?zele ljudi cist auto,koji izdleda fenomenalno,trosi kao upaljac,a uz to ima odlicne preformanse koje zadovoljavaju 99,9& vozaca.
evo jedan test i3 vs konkurencija.
http://www.autobild.de/bilder/bmw-i3-vs-nissan-leaf-und-renault-zoe-4478775.html#bild46|ref=http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-nissan-leaf-renault-zoe-test-4473339.html
Bs8
Ne znam. Ali ja nisam tvrdio nista. Toma je tvrdio da imaju kapacitete 100 soma, kad ono cvrc na 10 soma. : )
Kakve veze S klasa ima sa ovom temom ?
Unapred su rasprodati Aventador , LaFerrari, koji su mnogo skuplji. Aventador bese god i po, pa se lista cekanja povecala na dve god. A S klasa ce biti opet najprodavanija u segmentu, zivi bili pa videli. Ali to meni ne menja stav da bi je kupio, tj i da je 7-ca prodavanija, opet bi kupio W222.
Aktuelna 7-ca dobro izgleda spolja, ali joj je enterijer tanak. Kao u 5-ci.
Ako bi poradili na enterijeru sa novom generacijom, mozda bi i imali neke sanse.
Mada, tesko ce biti nadmasiti W222, spram kojeg je i enterijer A8 tanak i zastareo.
Nego videh cenu za X5 25xd kod nas, 58 soma.
Bas me zanima koliko ce se prodati 3,0dizela kod nas pored 25d.
Vrv ce to biti 4,0 ili 5,0d.
Pretpostavljam da ce 25d biti daleko najprodavaniji X5 kod nas.
Ako ostanu ovsakvi propisi, ne isplati se uzeti 3,0. Osim ko ima za 4,0 ili 5,0d. Ali 3,0 sad pored 25d u Srbiji nema adute na svojoj strani. Iako je svakako bolji 3,0. Ali zbog registracije, 4 vs jedna. I kasnije preprodavne vrednosti. 25 ce mnogo bolje drzati cenu. Dok ce 3,0 kao i svima kod nad preko 2000ccm, vise padati cena.
pit
ja sam rekao da je kapacitet proizvodnje karbon-fibera za oko 100.000 i3 automobila godisnje (i povecavace se iz godine u godinu). I uvek sam govorio da se za pocetak planira prodaja od nekoliko desetina hiljada komada i3 godisnje. Ako nadjes da sam nesto drugo rekao linkuj, pa tek onda likuj.
Tu treba da se uklopi i nekoliko hiljada komada i8, zatim delovi za nove M modele, a posebno proizvodnja sledece generacije serija 5,6,7 i 8.
bs8
pa i za A klasu su lelekali na sav glas da je naruceno 90.000 komada, pa im trebalo skoro godinu dana da ih isporuce.
Пит
Ти баш не можеш да се помириш са чињеницом да је толико оспоравана (од стране врхунских стручњака овог Блога) И класа потпуно (у недостатку бољег израза рећи ћу) ДЕМОЛИРАЛА и претпоставке и тражњу и конкуренцију која још не постоји и медије и новинаре и тестове и преко ноћи је постала апсолутни хит, трендсетер, предмет пожуде, потражње, хај-тек-геџет за који би сваки просечни Кинез продао бубрег...једном речју настала је хистерија само да се седне у ауто!!
Јбг...знам да је сад једино за шта можете да се у'ватите то што једноставно не могу капацитети да подмире тражњу годинама унапред и то је основан аргумент за критику, али...имају Баварци пар плаћених глава које ће мало да поразмисле о тим капацитетима!! ;))