
Od premijernog prikazivanja "Ferrarija svih Ferrarija“ italijanskoj kompaniji javilo se oko 1.000 potencijalnih kupaca, pa nakon svega i ne čudi vest je svih 499 planiranih primeraka, od kojih je 120 primeraka namenjeno kupcima u Sjedinjenim Američkim Državama, već uveliko rasprodato.
Ultimativni supersportski automobil neobičnog naziva pokreće 6,3 litarski V12 motor koji razvija 800KS i 700 Nm obrtnog momenta.
Pored njega tu je i dodatnih 163KS i 270 Nm koje isporučuje elektro-motor. Svih 963KS LaFerrariju obezbeđuju ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde i maksimalnu brzinu preko 350 km/h.
Cena automobila u SAD-u iznosi 1,4 miliona dolara.
Izvor: Klix.ba
Foto: Ferrari
Iako je neosporna cinjenica da ima kupaca za ovakve modele, meni je malo verovatno da su i LaFerrari i 918 i P1 rasprodati jer osnova dobrog marketinga je ova prica - razglasiti kako je nesto skoro pa rasprodato, ili je velika navala, ili je rasprodato, sto one koji su oklevali brzo opredeli... i da postoji jos jedna cinjenica, da jedan dobar deo modela novih zavrsi kod dilera automobila tako da...
Jednostavno Ferrari je bajka zasnovana po jednima na marketingu po drugima na emocijama...a u pravu su i jedni i drugi.Ne znam koliko je ljudima poznato da sama fabrika,kompanija ne poseduje ni jedan auto,kada se organizuju izlozbe kontaktiraju se vlasnici,prave se liste za prestizne modele,sve su to neki detalji kojima dodvoravaju kupcima,zabari...
Na kraju,ja da imam tih 1,2 miliona ili kolko vec,da mogu odmah bi ga kupio jer i sa finansijiske tacke gledista to pretstavlja investiciju.
@Pit
Pa kao nece biti ekskluzivan kao sa 500 komada. Mislim da naprave i 1000 komada, nece izgubiti na ekskluzivi, ali bi izgubio na ceni. Morali bi sigurno da smanje cenu.
@Orlo
Nesto mislim da i ne zavrsi puno kod dilera. I Porse, McLaren i Ferrari jos pre prikazivanje auta javnosti, prvo ga pokazu odredjenoj klijenteli, koja mislim da nije bas mala, sigurno ne dodju njih 500, ali dodje fin broj...Ja znam za podatak da je Porse kada je izbacio 959, sam birao kupce... Bukvalno ono ljudi cekaju, oni kazu ti ces dobiti, ti ne mozes. Tu su vec sigurno 'stalni' imali prednost, tako da su pored velikog interesovanja mogli da se igraju...
dusan
Ima ih na svakom cosku na ulici pa bi izgubio na ekskluzivi. : )
Ne bi morali nizu cenu, 1 000 kupaca imas po ovoj ceni.
Ima kupaca za ove modele, cak i previse. Dovoljno je baciti pogled na marinu u Monte Karlu gde nijedna jahta nije ispod 50 mil. Evra. Onda je jasno da kupovina i odrzavanje jednog LaFerrarija u odnosu na jahtu nije tako skupo. Troskovi godisnjeg veza za 100metarsku jahtu kupi jedan primerak LaFerrarija ;) A na sve to dodajte troskove odrzavanja, goriva koje se tanka u tonama i posadu koja se debelo placa ;)))
Pagani ima ogroman broj narudzbi za Zondu iako su je prestali proizvoditi. Ta potraznja ih je naterala da organizuju novu proizvdnju za jos jednu specijalnu ediciju zvanu Absolute. Svaki primerak te Zonde ce kostati 2.2 mil. Evra. Ova edicija od 5 komada je unapred rasprodana :)
@dusan
I kod njih zavrsi jedan deo vozila, na to sam mislio...
I da zaboravio sam na Huayru, znaci 4 hyper modela na trzistu i svi rasprodati, ma daj... vise je klise da sve bogate interesuju automobili itd... ne kazem da nema kupaca ali samo da je malo verovatno da su svi rasprodati.
A i ta prica o odabranima i dugackim listama je malo izlizana (osim ako nemas neke posebne prohteve), ako imas dovoljno novca mozes da kupis bilo sta i preko liste, od onih dilera sa pocetka price, ali dobro zvuci kao prica za skorojevice i pravljenje jos vece ekskluzive i ono must have...
Na primer na mobile.de i autoscout24.de mozes da nadjes skoro bilo koji SS pa HS model nov (pa i one starije koji su prakticno novi), sto je dokaz da modeli ne idu svi direktno u ruke kupaca a i dokaz da mozes da odmah kupis bilo koji... naravno samo ti lova fali. ;)
@Orlo Nije fazon u kupovini novog HS sa mobile.de. Prvo sto nemas mogucnost da ga opremis kako ti hoces, a drugo placas ga skuplje preko mobile (logicno). Na sve to dodaj da kad budes prodavao, neces ga prodavati kao I vlasnik, sto kod tako skupih auta igra veliku ulogu.
Sve je to jedna promisljena investicija ;) Malo njih kupuje tako skupe aute da bi isli po hleb sa njima.
@nsx
Spomenuo sam to u smislu dostupnosti... a sto se tice novca, mislim da onaj koji ima novaca i zeli nesto, mislim da mu to sto je skuplje da ga nabavi "drugim kanalima" nije problem, slozices se vec a ako se ne varam personalizacija je prilicno ogranicena kod HS automobila (LaFerrari) dok je nesto veca kod Huayre, ali je mozda onaj faktor da ga taj neko poseduje bitan.
Mnogi ovako nesto kupuju da bi ga vozili par puta godisnje na stazi ili mozda na kratko po javnim putevima jer su neupotrebljivi u realnom svetu, a mnogi prosto ih imaju kako bi mogli da se ponose u drustvu gde je neophodno da imas skup hobi...
@Pit
Pa imalo bi, ali bi morali da smanje cenu. Nije isto kad ti prodajes ekskluzivu od 500 komada i 1000. Kako ti i sada neki klasici dobijaju ogromne cene zato sto ih ima npr jos 4, 5 komada... 'Ovakvih automobila ima jos 4, tako da cena i ne cudi', koliko se puta moglo cuti tako nesto.
@Orlo
Znas li ti koliko bogatih imas? Samo u Rusiji imas preko 120.000 milionera i prema nekim podacima u Moskvi zivi vise od 60 milijardera! A, tek posle gledaj Monte Karlo, Njujork, Los Andjeles, Majami, Tokio, Peking, Rim, Pariz, London itd, itd, itd, itd. Deluje cudno i neverovatno, ali podaci kazu da u Tokiu ima preko 450.000 milionera. Ok, mozda neko ima 'samo' 5 miliona, neko 7 i nisu da mozda za neku ovakvu kupovinu, ali u ovom broju sigurno ima mnogo onih koji ce lako dati milion, dva. A, proizvodjaci poput Ferarija, Porsea, McLaren-a uvek imaju potencijalne kupce, mozda ne za sve sto naprave, ali to u medjuvremenu oni prodaju... Uvek izbace tako nesto ako znaju da ce to prodati i da ce dobro proci. Mislis uleteo bi Porse ili Ferrari toliku ogromnu lovu u radjenju takvih hiper automobila, a da nece prodati onoliko koliko zele...Eeee ;)) ;))
Duka
LFR bi da kupi hiljadu ljudi , zasto bi sami smanjili cenu kad na ovu cifru imaju 1000 musterija ???
@dusan
Opet se vracam na pocetak price, nisam ni rekao da nece prodati sve niti da nema kupaca za njih, samo kazem da su ove price da su svi sve odjednom prodali meni potpuno neverovatne... :)
@Pit
Ja bih prvi od potencijalnih kupaca rekao, posto ima 1000, a ne 500, hocu manju cenu.
'Smanjujete ekskluzivu autu jednog dana'. To bi im sigurno rekli potencijalni kupci.
To je tim bogatasima i biznis, sigurno ce gledati da ga kroz par godina proda za vecu cenu, a nece imati isto dobru cenu ako ih bude 500 i ako ih bude 1000. Prosto kao pasulj :))
A, za 20-tak, 30-tak godina ce i 918, P1 i LFR biti pravi dragulji sa paprenim i neverovatnim cenama.
Duka
Ti bi, ali ovih 1 000 kupaca pristaje na cenu, samo nema dovoljno komada.
Zasto bi sam spustao cenu ako ti neko vec daje odredjen iznos ?
Pit
prvi potencijalni kupci koji dodju da vide auto pre predstavljanja bi trazili manju cenu. Sve su to bogati poslovni ljudi kojima je i ovaj auto biznis. Mogu kako hoce da im kazu 'ako ih ima 1000 necu moci za 5 godina da ga prodam za 5 miliona nego za 3, tako da i vi smanjite cenu'. Sve je to biznis. I sam imas firmu, uvek zelis da prodjes jeftinije i vise da zaradis. Tako i ovo i drugi razni poslovi.
Duka
Ferrari nije pijaca. Oni nece nekima da prodaju kola iako imaju pare, tako je nastao Kenigseg. ; )
Nisu hteli da mu prodaju Enca.
Cena je ta, serija 499 kom. Zainteresovanih kupaca 1000.
Tih hiljadu ne racunaju na manju cenu, samo kad bi Ferrari hteo da napravi jos 500kom.
Nego da te obradujem, novi Turbo S i GT3 su mi gotivni. : )
Znam kako je onaj Svedja napravio onu raketu :))
Jeste da ferrari nije pijaca, ali imaju gooodinama potencijalne kupce koji pre svih vide buduci proizvod. I tako ako im kazu cenu i koliko ce kostati mogu da smanje. To ssu njima bitni kupci, koji su uvek tu da kupe novo.
Znam da ti se svidjaju Turbo S i GT3, uvek su ti se takvi proizvodi Porsea i svidjali, samo nisi hteo da priznas :)))
GT3 je vrhunska ultimativna masina koju bih posedovao pored Carrere GT :D