
Fijat grupa planira da uloži 9 milijardi evra u nove modele kako bi prekinuli gubitke u Evropi i oživeli skoro prazne fabrike u Italiji. Pored učvršćivanja luksuznog Maseratija i Alfa Romea, italijanski prozvođač će se fokusirati na proizvodnju novih varijanti modela 500 i Pande, dok će se oprostiti sa Puntom.
Generalni direktor Fijatovog marketinga Olivije Fransoa je rekao da će Panda kao i uvek privlačiti mušterije sa manjim budžetom, dok će model 500 nuditi nešto veći luksuz.
Profesor menadžmenta Roberto Verganti je prokomentarisao novi Fijatov plan: "To je itekako hrabra odluka da se napuste koreni jedne firme. Oni planiraju da krenu ka luksuznijim, modernim 500 varijantama i Alfa modelima i mislim da je to prava strategija za nastavak izgradnje automobila u Italiji."

Sa za sada neizvesnim spajanjem sa Krajsler grupom, Serđo Markione je pod pritiskom da smisli plan kojim će se nadoknaditi gubici na evropskom tržištu pa je sasvim moguće da će ranije najave o razvijanju 20 novih modela Fijata, među kojima i 8 novih Alfa Romea biti promenjene.
Nekada najprodavaniji Punto će zameniti model 500 sa petoro vrata koji će se proizvoditi u Poljskoj.
Iako ove vesti nisu zvanično potvrđene od strane Fijata, sasvim su razumljive ako se ima u vidu poslovanje italijanskog proizvođača tokom poslednje 4 godine. Fijat grupa je prošle godine imala čak 47 posto manje porudžbina u odnosu na 2009. kada je njihov udeo na tržištu iznosio 9.3 procenta u odnosu na sadašnjih 6.2.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat / Alfa Romeo