
Da li će novi model biti sklapan u „Fijatovoj“ fabrici automobila u Kragujevcu, i koji, zavisiće od dogovora Vlade Srbije sa italijanskim gigantom, koji planira da uloži oko devet milijardi evra u 20 novih modela do 2016. godine.
Generalni direktor „Fijata“ Serđo Markione će predstaviti petogodišnji plan produkcije za sve kompanije u okviru „Fijat grupe“ narednog aprila.
Očekuje se da će se „Fijat“ fokusirati na evropsko tržište, a da će pored revitalizacije brendova „maserati“ i „alfa romeo“ glavni pravac razvoja biti zasnovan na modelima „500“ i „panda“.
Najveći deo investicionog kolača, namenjen je fabrikama u Italiji sa namerom da se ispoštuje obećanje da se neće zatvarati fabrike i sa željom da se uposli što više radnika.
Svoju šansu vide i Poljska, ali i Srbija koja narednih dana šalje „pismo o namerama“ sa željom da privuče deo „Fijatovih“ investicija i da osigura proizvodnju novog modela koji bi značio dupliranje broja radnika ali i povećanje izvoza, koji je, zahvaljujući dobroj prođi „500L“ na tržištima Evrope i SAD, dostigao 1,5 milijardi evra.
U Torinu očekuju i potvrdu Vlade Srbije da su spremni za nastavak ulaganja u zajedničku fabriku FAS, a kako tvrdi Mlađan Dinkić “pismo o namerama” biće vrlo brzo sročeno u Nemanjinoj. Ukoliko dođe do realizacije ovog projekta, posao bi dobilo najmanje 2.000 radnika samo u fabrici u Kragujevcu. Izvoz bi sa sadašnjih 1,5 milijardi evra lako dostigao 3 milijarde evra.
Ministar privrede Srbije Saša Radulović izjavio je da je država zainteresovana za svaku novu investiciju, pa i za proizvodnju novog „Fijatovog“ automobila, ali i dodao da to ne zavisi samo od želje Srbije. “Da li će se od naredne godine proizvoditi neki novi model u Kragujevcu najviše zavisi od rukovodstva ove fabrike“, rekao je Radulović.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Bilo bi logično da sredstva za razvoj novog modela FIAT-a obezbedi isključivo FIAT, kao vlasnik brenda, a ne da te pare obezbede "monteri" ( vlasnici fabrike u kojoj će da se sklapa ). A na kraju će Srbija, kao suvlasnik "montera", da uloži pare u razvoj novog modela. Tužno i smešno.
Zaista nije normalno da država ulaže i dalje u Fiat, posebno u razvoj automobila!
Srbija koja ne može da sastavi kraj sa krajem je izglleda prinuđena na sve i svašta zbog nepovoljnog ugovora sa Fiatom, u kome ko zna šta sve stoji!
Nije cilj da Srbija investira u krupni kapital, nego da investicioni fondovi ulažu u investicije u Srbiji. Ovde je sve naopako postavljeno, jer se Srbija prekomerno troši na jednom projektu, gubeći mogućnost pripreme za ostale projekte.