
Ako ste mislili da je vraćanje kilometraže na polovnim automobilima karakteristično samo za Srbiju, prevarili ste se. Prodavci polovnjaka pribegavaju ovoj nezakonitoj metodi i u drugim zemljama, pa ni Sjedinjene Države nisu izuzetak.
Jedan od problema sa kojima se suočavamo kada kupujemo polovan automobil je taj što ne znamo pouzdano da li kilometraža koju pokazuje kilometar sat odgovara stvarnom stanju. Večina automobila koji su u ponudi nemaju validnu servisnu knjižicu sa podacima o održavanju, pa je nemoguće proveriti koliko je kilometara automobil zaista prešao.
Da su prevarama pilikom prodaje korišćenih automobila skloni i trgovci u drugim državama, pokazuje primer Sjedinjenih Država. Na osnovu istraživanja sajta Carfax koji klijentima pruža uslugu pribavljanja podataka o istoriji polovnog vozila (uvid u stanje i održavanje, da li je bio havarisan i sl.), godišnje se u SAD kilometraža vrati na preko 190.000 automobila. Procenjuje se da su na taj način kupci ovih vozila oštećeni za oko 760 miliona dolara, što zbog gubitka vrednosti automobila, što zbog neplaniranih popravki.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Nejasno je zasto se spominje "Srbija" kao sinonim za vracanje kilometraze.
Ono je u Srbiju, kao i sve ostalo, stiglo sa Zapada i to sa zakasnjenjem od nekoliko godina.
Ha,vrlo zanimljivo.Rekao bih cak 'hilarious'.Znate li kolike su kazne ako vas neko uhvati da vracate kilometrazu u USA? A znate li da vam sleduje i zatvor? To sto su ameri 'legalizovali' upisivanje nove kilometraze u saobracajnu,ukoliko promenite motor i stavite sa manje predjenim miljama,ne znaci da je neko vratio sat.Iako neki auto ima 'salvage title', takodje ne znaci da je vracen sat od strane preprodavaca. Verujem da sistem koji se u SAD primenjuje(a koji stiti kupca polovnih vozila) u Srbiju nece stici ni za 50god. Naravno, u Srbiji nam ostaje samo da se nadamo i tesimo kako nismo najgori,ali istina je da smo vrlo nisko na drustvenoj lestvici.