
Možda će uskoro tema mnogobrojnih interent ratova koja se temelji na hvaljenju i osporavanju pogona na zadnjim točkovima između BMW fanova sa jedne, i svih ostalih sa druge strane, postati samo stvar istorije. Minhenska kompanija najvaljuje da će u skorijoj budućnosti tržištu ponuditi 45 novih modela, od kojih će 15 biti upravo sa pogonom na prednjim točkovima.
A većina noviteta će svoju osnovu naći na Active Tourer modelu serije 2. On će poslužiti kao baza za buduće BMW i Mini automobile. Od ukupne brojke onih koji su najavljeni sa prednjim pognom, njih najmanje 5 pripašće BMW-u. A vozila koncpirina na ovaj način zaista imaju mnogo toga da ponude, Active Tourer će se kada prodaja počne, negde srednom leta, kupcima isporučivati sa 5 sedišta, dok se za kraj godine najavljuje i verzija sa još 2 dodatna.
Kompletan članak na sajtu Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
sta su ti frustracije...
preskoci 1 BMW temu :)))
sanjas li BMW kad legnes da spavas?
non-stop ti je u podsvesti.
niko ne spominje merc pa te izgleda to boli:)
manje posecena i manje komentara ima s kupe tema nego BMW 2"kombic":)))
bs8
Ništa nisam loše rekao, samo da ćete imati još čemu da se radujete, pošto se vi svemu iz BMW-a radujete. Bilo da je na baterije, 3 cilindra, prednji pogon...
Meni je zabavno ovde, da gledam kako ćete da pravdate, pišete hvalospeve, valjda odjednom više volite prednji nego zadnji pogon. :)))
Možda bi mogao da daš komentar vezan za temu, ako ga imaš uopšte i ako imaš šta da kažeš.
Ja samo kažem eto vam nove radosti, pošto vidim da ste valjda samo čekali prednji pogon i tri cilindra, baterije itd. :)
Inače, u pravu si, bmw mi je u podsvesti, jako me bole ovi modeli, pošto vozim W212. :)))
vozi se ti u w212 i neka ti je sa srecom.ne razumem sta te se onda ova tema uopste tice.i sto razmisljas o nasim reakcijama?
kome da se pravdam(o)? tebi?:)))
tebe ne dotice 3 cilindra,"kombici",baterije,tebe boli to sto ce BMW osvojiti svaki automobilski segment i sto krece u narednih par godina NEVIDJENA ofanziva.a merc:)))
da ti ne ponavljam onaj tekst za clc,r,ml,sls,majbah(sve propalo,pogaseno posle 3,4god)...
znas ti to bolje nego ja:)
pit
auto mi je obrisao post na temi o i3. Ne znam zasto, posto nikog nisam uvredio. Ali ti zaista ne umes da pravis razliku izmedju namena automobila. Ti bi upordedjivao razlicite klase. Aj sad cu ti reci i za i3, samo ukratko posto su mi onaj obrisali. Dakle, i3 je gradski auto pa mu je 160 km sasvim dovoljno, a B klasa Ecell nije gradski auto, vec je porodicni VAN koji je kao takav namenjen za odlazak na more, planinu, itd, i kao takvom mu je 200km malo, da ne kazem smesno malo. Naravno ako se ikad pojavi serijska vezija.
Sto se ti brines za FWD BMW vozila. Sudeci po novom MINI-ju (a na istoj platformi su) to ce biti nadinamicnija i za voznju najbolja FWD vozila, u svojim klasama. Pet modela nije mnogo u gami. Jedan smo vec videli, isti taj produzeni je drugi, a ostala tri ce biti novi X1 i dve verzije X2. Nista strasno, posebno ako se uzme u obzir da ce biti 30 RWD modela. A zasto se ovi modeli nude sa FWD pogonom. Da ne objasnjavam, slika dovoljno govori:
http://www.dodaj.rs/f/3O/oH/2Nj8RMYA/fwd.jpg
A ti bi mogao malo da se otkopcas sa neta, i da po nekad preskocis neku BMW temu. I cisto za promenu, da od prvih 5 komentara ne budu tvoja 3 na svakoj BMW temi.
bs8
Pa ovo je auto blog, diskutuje se i polemiše o automobilima. ;)
toma
Nastavi sa nameštajem, stolarijom itd, bolje ti ide...
pit
90% tvojih postova se sastoji iz 5-7 reci: "vr", "tata", "godzila", "bmw", "toma", "fanovi", i njihovim smislenim ili besmislenim kombinovanjem. Kad nemas odgovor na pitanja koja vrlo cesto i sam postavis, ti totalno skrenes sa teme, i napises jednu od nekoliko unapred pripremljenih recenica, onako random.
Dakle kad si sateran u cosak, izbacis pitanje o namestaju, o vazdusnim amortizerima, i sl. sto uglavnom nema blage veze sa temom i zivotom uopste.
Pit,
hahah, svaka cast za komentar na 20:20. nasmejah se dobro covece.
bas vala - prednja vuca, jos jedan suludi izvor radosti.
samo opusteno i pozitivno. barem se zna da kada za jednu bemku kazes da valja, onda je to objektivno.
nismo na tribini, a i nikome nisi duzan da odogovaras.
uvek je smesno i zanimljivo kad se deca obracaju sagovorniku u diminutivu, a segrti kroz cinizam majstoru o znanju.
pozz ;)
Nemojte se ljutiti BMW fanatici (inače obožavam BMW) al ne morate svako g...o što BMW izbaci braniti.
Jer sve je to teška prostitucija imena (kao i kod mnogih drugih) donekle prisiljena surovom tržišnom utakmicom (ako ne popunjavaš sve niše tržišta , nema te)
Dajte molim vas , kakve veze ima 3-cilindrični FWD MPV sa BMW-om?!
Svaki potez koji ne ojača brend, oduzima malo od njegovog sjaja i tako dovodi u pitanju njegova profitabilnost i (na kraju) njegov opstanak.
CaMIRO
Tako je. Ovaj potez ce doneti jako veliku profitabilnost. MINI je do sada poslovao na nuli. Sa dodatnih 300-400 hiljada prodatih modela na UKL platformi, ta platforma ce postati profitabilna.
Tuzno je sto ljudi zive u 80-tim, 90-tim,...godinama. Ko bi rekao pre 5 godina da ce Ferari da izbaci turbo motor. Ko bi rekao da ce BMW da pravi SUV vozila, ko bi rekao da ce M vozila da budu sa turbo motorima. Pa opet BMW brend je po vrednosti otisao do neslucenih visina. I dalje ide u tom pravcu.
Kada mi lova ne bi bila problem, 2 ActivTourer bi sutra uzeo zeni da ne trepnem. Spolja kompaktan, unutra prostran, prednja vuca, a opet vrhunski kvalitet, pa cak moze i dinamicno da se vozi. Ne kao serija 3, naravno, ali u svojoj klasi, daleko ispred konkurenata. To je BMW. Uvek dinamicniji od konkurencije. BMW ima proizvodnju karbon fibera. To mnogi zaboravljaju, a nikako ne bi trebalo. Mercedes ce tako nesto moci mozda za 10 godina. Zamislite samo gde ce BMW da bude za 10 godina. Daaaaleko!
@Ko bi rekao pre 5 godina da ce Ferari da izbaci turbo motor
Ferrari je imao turbo motor prije skoro 30 godina (F40)
Djordje
Ti ne kapiras poentu cele price, a to je "Daaaaleko!":)
btw. u to vreme ili malo pre toga je i BMW imao turbo motore, ali ja sam lepo napisao:"Ko bi rekao pre 5 godina".
Ne budite polovicni ljudi, vec celi, pa zato i cele recenice citajte i tumacite.
I jos jednom:"Daaaaleko!"
Kratkoročni profit na uštrb brenda, njegovog obećanja i njegovog unikatnog položaja na tržištu, nikome dobro donelo nije u dugoročnom pogledu.
Pikap ne može da bude "The Ultimate Driving Machine", makar i bio najdinamičniji od svih pikapa.
Ako postoji premijum brend sa veoma dugorocnom strategijom, onda je to na prvom mestu BMW. Videcemo sta ce biti za deset godina, ali sada izgleda tako.
@vlad
ja znam sta ce biti za 10 godina:), ali ovi BMW-mrzci bolje da ne znaju:)...
Pa naravno da BMW ima najbolju dugorocnu strategiju. Moraju se proizvoditi automobili u svim segmentima, a u segmentu mini automobila FWD je bolje resenje od RWD, i to pre svega mislim na porodicne male automobile gde je bitno da spoljasnje dimenzije budu sto manje, a unutrasnje sto vece. Oni vec 15 godina razvijaju FWD platformu, na njoj prave najzivahniji i najdinamicniji mali auto. Dakle svoj prvi FWD auto su uradili na platformi koja se razvija i usavrsava vec 15 (pa cak i vise) godina. Imaju sve svoje platforme, motore,... za razliku od Audija koji koristi VW, i Mercedesa koji koristi Renault.
A kada je rec o karbon fiberu, tu je tek izlisan svaki komentar. Dajmler i VAG ocajnicki zele tako nesto, ali tesko da ce moci da imaju jos barem 10 godina.
Kada sam citao pre 7-8 godina intervju BMW-ovog direktora u kojem je rekao da ce im u buducnosti biti prioritet smanjenje mase, a ne povecanje snaga, tek sada kapiram o cemu je covek pricao. Tj. tek sada na videlo izlazi ono na cemu su jos tada radili. Tako da je komentar CaMIRO-a veoma jasno vidljivo neznanje.
Ideja da se svaki brend mora da proizvodi automobile u svim segmentima je opasna.
Brend je obećanje. Kada brend jednom kredibilno stekne značaj, odnosno zauzme određen prostor u mozak kupca, ne treba se sa time igrati. Ko je iole pratio autoindustriju malo duže vreme, videće da niz primera služe kao dokaz.
MINI je "živahniji i dinamičniji" od "Fijeste ST"? Od "subaru-a BRZ"?
A oko ovoga, ko uzima čije platforme ... "Fijat" je osamdesetih godina reklamirao kako su njegova automobila proizvodena robotima. Međutim, kupcima to uopšte nije bilo bitno, reklama je ispala u najmanju ruku naivna (posebno uzimajući u obzir brzinom kojoj su se ista automobila raspadala).
Isto kao što je "Leksus" naučio "Mercedes" i BMW 1990. godine da "Tojotina" stručnost nije nikakva prepreka za ozbiljan napad na premijum segment ukoliko je proizvod pa i usluga na nivou.
Oba primera se danas uče u ozbiljnim školama biznisa (case studies).
toma, kazes da bmw vec vise od 15 godina radi na fwd platformi a dosada nisu izdali nijedan auto na njoj? tu vidimo koliko je ona uspjesna....
gospodo draga, jedini razlog zasto ce bmw pravit fwd aute, jedini razlog zasto je to i mercedes poceo, jedini razlog zasto su motori turbaci, a uz sve aute se nudi pogon na sva 4.....jedini razlog koji za sve stvari postoji, koji ih objedinjuje, zove se PROFIT! u danasnjem vremenu nikome nije dosta, i nikome nije bitno kakav je brend, koliko je ekskluzivan itd, svima je bitan samo profit, i svidalo se vama to ili ne, to je danasnjica, a buducnost pogotovo
@sysfan Međutim, kratkoročan profit na uštrb dugoročnog imidža (odnosno dugoročnog *profitabiliteta*) brenda uvek se pokaže kao loša ideja. Kad tad, izlazi na videlo.
Naslov sve govori
http://www.autoevolution.com/news/bmws-slow-death-the-final-nail-2-series-active-tourer-76947.html
@toma
15 godina radili na platformi?
Pa VW za duplo manje napravio Vejron-a!
Sto da Audi ne uzima od VW-a? Polo i Golf su medju najboljima u tim klasama, tako da tu nema nista lose...Bolje nego da rade sami na svemu tome i trose milione.
CaMIRO
dobro je de, ne moras vise tu recenicu da copy/paste. Bolje je ti sam malo vise ukapiraj pa nam je prepricaj.
Nego, ovde uglavnom deca. Ja se secam kraj 1999. i identicne rasprave. X5 ce da sahrani BMW brend, to nije pravi BMW,...bas kao i naslov koji je u 00:03 linkovao nas stari znanac:)
Sta je pravi BMW. Serija 3? M3? Jel tako? Onda ni serija 5 nije pravi BMW. A da ne pricamo o seriji 7. Ni jedna od njih se ne vozi kao trojka ili M3-jaka. Dakle oni nisu pravi BMW-i. Ne voze se kao pravi BMW-i. Dakle ne bi trebalo da se proizvode. Ali nikako da skapiram kako je moguce da neko ne gleda svet oko sebe, ne vidi da se danas svet menja mnogo brze. Napredak (u bilo kojoj oblasti) koji se devedesetih ostvarivao za 10 godina, danas se ostvari za godinu ili dve. Nije ovo vreme kada su kompanije mogle da prave gresku za greskom, pa da eventualno posle 10 gresaka i 15 godina puknu. Danas je druga prica. Sve je skuplje. Bila je prica pre nekoliko godina. Tadasnji direktor BMW je je u nekom intervjuu izjavio: "Mini je sa sadasnjih 180.000 komada (u tom trenutku), neprofitabilan. Potrebno je barem 400.000 godisnje da bi usao u komfornu zonu poslovanja. Dodaci i personalizacija koja je kod MINI-ja (posebno u USA) veoma popularna, cini da MINI ne bude u minusu"
U istom intervujuu je rekao:"Ako BMW do 2018. godine ne dovede svoju proizvodnju na nivo od 2 miliona godisnje, postojace velika sansa da ga neko neka druga, veca kompanija kupi"
Dakle, da li ce samo proizvoditi seriju 3 i jos mozda 3-4 modela i biti kupljen od VAG grupe, Dajmlera (i samim tim stopiti se u go**avo sivilo), ili ce ponuditi X5, 2activ tourer, i biti samostalan, individualan, pa i dalje praviti vrhunske trojke (sve bolje i bolje, iz generacije u generaciju),....
Da li vi mislite da ce kupci modela M3 odustati od M3 i kupiti C63 zato sto je BMW izbacio 2 activ tourer? Ne budite smesni deco.
A o tome kako se koji auto vozi i koliko je dinamican? Hmmm.
Neki gore nabrojani primeri su prosto smesni. Fiestu ST nisam uporedjivao sa MINI JCW, ali sam zato licno uporedio standardni MINI i standardnu Fiestu....:)))))
BRZ je sportski kupe, a ja govorim o malim gradskim automobilima (izvinite sto se ne setim uvek sve da nacrtam), oko 4 metara duzine. Vece aute od 4-4.4 metara BMW nece praviti sa FWD.
Sto se BMW-a tice....da li je 2activ tourer pravi BMW? Vec sam malopre postavio pitanje. Sta je pravi BMW?
Danas je drugaciji odgovor na to pitanje nego pre 25 godina. Svet se menja. Zna se ko se samo ne menja. Problem je sto neki ne vide nacin na koji se stvari menjaju.
Zasto bi BMW ostavio (u premijum segmentu) Mercedesu sa B klasom, i Audiju sa A3 sportsback-om (nisu isti segment, ali smatram da je po ceni i prakticnosti pomenuti A3 trenutno nesto najblize B klasi, sto Audi ima da ponudi) trziste od 300.000 automobila godisnje, koje se pri tom iz godine u godinu povecava?
Bitno je da svaki BMW u svakoj klasi ponudi svoje gene. Naravno da 2activ tourer ne moze da se vozi dinamicno kao M3, ali bitno je da je i po izgledu i po svemu ostalom dinamicniji od konkurencije, tj. najdinamicniji i najvozljiviji u klasi kojoj pripada. E sad sto ima onih koji bi da kupe jeftinu verziju od 100-tinak KS i da imaju zvuk i performanse ko Ferrari, to je duga prica. To zapravo znaci da BMW, da bi bio BMW, ne bi smeo da proizvodi nista ispod 3.0 R6 motora od minimum 300ks....
A kad za godinu dana dodje nova sedmica, laksa od sadasnje petice, pa onda nova petica, lagana skoro kao sadasnja trojka...hehehe, pricacemo otom potom:))))
Autor toma 17 Feb 2014, 00:57
objasnio.kao i uvek.svaka recenica na mestu.
osporavace te samo hejteri.
ceo svet zna ko je premium br.1 godinama i ko ce jos dugo biti na najvisem postolju.
Autor dusan 17 Feb 2014, 00:34
e bas zbog toga jos vise volim BMW.jer nema velikog tate da mu tutka,nego se za sve pomuci sam i bez icije pomoci ostaje na vrhu.
Kupac malog automobila ne traži od BMW-a dozvolu da li sme da upoređuje MINI sa "Fijestom" ili BRZ-om.
Potencijalni kupac MINI-ja od $23.000 - često dosta više, jer već dugo zarađuju na dodatnoj opremi - itekako ga upoređuje sa "Fijestom ST" od $22.000 ili BRZ-om od $26.000.
npr.
http://bit.ly/1dCbQbz
Test od časopisa evo, koji ume da meri dinamičnost. "Fijesta" pobeđuje:
http://bit.ly/1jKehfQ
Ima ih više. Svakako, ne može se reći da je MINI "najzivahniji i najdinamicniji mali auto", barem nije značajno bolji u tim osobinama.
Drugo, poređenje X5 sa mini MPV-om od 3 cilindra nema smisla. BMW je sa X5 doneo poprilično novi pristup u (tada još) novom segmentu krosovera. X5 bio je baziran na postojeći, odličan "5 serija karavan". To se dalo odmah primetiti po njegovom upravljivošću (što na volanu, tako i na gasu). Meni je lično smetalo što ne volim da sedim visoko, ali sem toga niko nije dovodio u pitanju njegova tehnička rešenja.
Opasna je teza da svaki brend mora da igra u svakom segmentu. Ignoriše sve što danas znamo o marketingu i o automobilima, a nijedan brend pa ni svemoćni BMW nije zaslužio bustera koji olako sve to zaboravlja.
Vredi pogledati kako su pravi fanovi BMW-a dočekali ovu vest -
http://bit.ly/1jKjDrH
CaMIRO
i na bimmerpostu 2 activ turer ima samo oko 700 lajkova,dok kad izadje novi model ima tu po 3,4 000 lajkova opusteno.
naravno da se 2 act.tur. nece svideti momcima koji su se zaljubili u BMW zbog npr.m3,ali to se i ocekivalo.pa i merc fanu se vise svidja s klasa od b klase...nista tu ne vidim cudno.
Pre pedesetak godina, BMW skoro da je pao pod krilom "Mercedesa". Štutgart je tada zaključio da u BMW-u nema šta da traži.
A onda je BMW napravio bum.
Kako? Tako što se odrekao luksuznih, teških vozila poput "Baroque Angels" iz pedesetih godina, kao i mali gradskih automobila sa motorom pozadi ... sve u korist *dinamičnosti*.
Kako su godine išle, sve više je BMW shvatio da sve što ne doda brendu, oduzima od njegovog sjaja. Tako je Mercedes pored BMW-a početkom devedesetih izgledao staromodan i nevešt (posebno kada su se poređivali "sedmica" i "slon").
Dakle, BMW se uspešno suprotstavio "Mercedesu" u premijum klasi *ne* tako što je postao "Mercedes", već zato što je nudio dinamičniju *alternativu*.
Recimo, "Infiniti" i dalje nije uspešan zato što je godinama uporno (sa G35) nudio nešto jeftiniju kopiju BMW-a. To nije uspešna strategija, posebno za premijum segment. Treba tržištu ponuditi nešto novo ali i kredibilno.
Daleko je BMW od "Mercedesa", po imidžu. Tu ne mislim ni da je bolji, ni gori, već da ne može BMW uspešno da svoj logo postavi na kamionu, kao što može "Mercedes", a da ga jednog dana ne boli glava zbog toga.
Tako, ne treba BMW da kopira "Mercedes". Mogu da budu na istom nivou kada se "serija 5" nađe na testu sa "e klasom", ali nikako ne trebaju da idu na istoj strategiji.
Lično verujem da je "mercedes a klasa" iz 1998. godine izazvala manje buke nego što će ovaj anoniman mini MPV od BMW-a (i pored toga što se "a klasa" prevrnula).