
Zahvaljujući nekoliko godina uzastopnih rekorda prodaje, u BMW-u se opravdano nadaju da će njegova globalna prodaja premašiti 2 miliona vozila ove godine, dve godine pre nego što se očekivalo, izjavio je izvršni direktor kompanije Norbert Rajthofer.
“Veoma smo zadovoljni kako nam je počela godina”, rekao je Rajthofer na sajmu automobila u Ženevi.
“Ove godine očekujemo da prodaja u svetu premaši dva miliona vozila”, što je cilj prethodno planiran za 2016, naveo je šef BMW-a.
Nemačka kompanija je prošle godine prodala ukupno 1,96 miliona automobila marki BMW, “Mini” i “Rols-Rojs”, što predstavlja rast od 6,4 odsto na godišnjem nivou. BMW dodaje da očekuje blagi rast prodaje u zapadnoj Evropi, ali da će glavni pokretači rasta biti SAD i Kina.
Izvor: Radulovic-group.com
Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW
kad smo toma i ja pricali da ti zivis u 80im ti si se ljutio.aj reci koji je danas brend ekskluziva?ferari,lambo,RR,bentli,aston i to ti je to.
izgleda da si ti prespavao dobrih 30 godina...:)))))
"Živiš u 80-tim" je najobičnija floskula koja ama ništa ne znači. Niko adekvatno nije objasnio zašto je važno da BMW pravi isti broj automobila kao (recimo) jedan "Reno" (i to automobile koja se bitno razlikuju od onih koji su ga proslavili).
Nema odgovor, ne poznaje materiju, tako napada sagovornika praznim floskulama kako bi izbegavao raspravu na činjenicama. Providno.
sta mislis,odakle BMW-u pare da stavlja materijale poput karbona u svoje proizvode?
mislis li da mu je te pare neko poklonio?mislis li da mu je te pare zaradila serija 7?
neee druskane,te pare su mu zaradili x1 i serija 1,uz pomoc ostalih modela.
nema BMW pomoc ni od koga.nemaju kamione,nemaju folciku da stane iza njih.
i pored svega toga,BMW se najvise opirao i drzao se koliko je mogao po strani da ne proizvodi automobile koji ne zasluzuju plavo beli znak.
znas li sta je jedino providno?to sto ne mozes da shvatis i dalje zakon trzista i providno je to da ne kapiras,da kad bi se BMW zadrzao na seriji 3,5,7-ugasio bi se.
a ti bi rekao:ako se ugasio,ali je bio dosledan.e pa micko moj,u zivotu,kao i u autoindustriji,nekad moras da pravis kompromise,da razmisljas pametno,da igras mudro.ali dzaba sam ja ovo verovatno pisao kad si ti i dalje u 80im....
114i je sramota za "plavo-beli znak", Active Tourer je veća sramota.
Svaki automobil je sam po sebi kompromis. Ali postoje nivoi kompromisa. Postoje takođe i nivoi ekskluziviteta.
BMW opasno prelazi iz arene kompromisa u kompromitovanje, iz relativnog ekskluziviteta u konfekciju. Naivno je misliti da ga neće koštati.
Mislim da je BMW series 8 to dobro objasnio.Kostace to BMW, ali samo reputacije medju fanovima, ali kao i svima to ce doneti novac koji ce mu omoguciti da se dalje siri.Moderni kapitalizam se zasniva na monetarnom,a ne proizvodnom svetu, ne mozes opstati ukoliko uvek proizvodis istu kolicinu i zaradjujes isto.Neophodno je sirenje i zaduzivanje, komplikovano je za objasniti u jednoj recenici, ali postojis samo ukoliko se siris i vise zaduzujes, nema stagnacije, nemoguca je.
bobo,evo i misljenja drugih ljudi:
http://www.vrelegume.rs/komentari_plus.php?vrsta=dv&&vrsta_id=16288
Ovo je prvi put da čujem da su 1 serija i X1 profit centar BMW-a. Odakle je ova informacija?
Drugo, šta ovo treba da znači - "Moderni kapitalizam se zasniva na monetarnom,a ne proizvodnom svetu, ne mozes opstati ukoliko uvek proizvodis istu kolicinu i zaradjujes isto" ?
Auto industrija u svojoj osnovi ima cikluse. Ukoliko si konstantno profitabilan, uštediš dovoljno novca za idući "downturn". Ako si pametan, uložiš dobar deo u razvoju. Tako se dočepaš dovoljno nove tehnolgije kako bi (kada dođe pozitivan ciklus) ubedio ljude da je vreme za novo auto.
Mala simplifikacija, ali to je u suštini to.
Ništa u tom opisu ne odgovara reči "stagnacija" (stagnaciju, inače, niko i ne predlaže).
Ovo sa "stagnacijom" mi liči na "evrointegracije", "evropska perspektiva", "evroatlanska budućnost" i ostale fraze koje nemaju suštinu.
Ispadne da je dobro prostituisati jednu ikonu kako bi se izbegla njena stagnacija.
@CaMiro Tako je za cikluse, ali samo otprilike i funkcionisalo do poslednjih faza globalizacije,no medjutim prica je mnogo komplikovanija, a ide otprilike ovako: Pravis u svakom ciklusu milion dobrih automobila, stekas milijardu, ulazes u razvoj pripremas novi ciklus i zivis tako stolece.A onda dolazi trenutak u kojem je neko ulagao vise, manje trosio samo da bi se sirio , iskoristio pametno nova trzista i postepeno se sirio praveci pri tom prvo 3 miliona vozila i stekajuci 3 milijarde,od kojih je stednjom usparao 200 miliona, u novi ciklus je ulozio 2,8 milijardi a dvesto je milja potrosio da satre prvo preduzece koje proizvodi 100 000 vozila celo stolece, nudeci model koji je moderniji i konkurentniji, ali svesno gubeci na njemu kako bi to manje preduzece ostalo bez trzista.Ovaj sto pravi milion vozila ima priliku da to uradi sa firmom pored sebe koja pravi 50 000 automobila ili da ceka da ovaj sto pravi sada vec tri pa 5 , pa 8 miliona automobila na taj nacin satre njega i ti to mozda ne primecujes, ali mali proizvodjaci redom bivaju kupljeni, gotovo da vise i ne postoje.Postoje jako mali koji jos nisu interesantni, a sredina je nestala, sta mislis sto se svi trkaju oko cifre od 10 miliona automobila?Zato sto ce moci satrati sve koji prave po milion automobila, pa se zato ovi koji prave milion trude da naprave dva i tako idu ciklusi danas, sve je kao igra muzicke stolice u kojem u jednom trenutku neko ostaje bez stolice.Veliki proizvodjaci, velike ekonomije prema sistemu koji je postavljen mogu da opstanu samo dok postoji prostor za sirenje, kadnestane prostora, svet zapadne u kataklizme ili velike krize. U jednomm trenutku istorije BMW je pravio sportske automobile, limuzine sportskog karaktera, a dok nije poceo da ih pravi, nije ih pravio.Sad, mislim da je to radio da bi napravio dobar auto koji ce neko kupiti, a takodje mislim da i ovo pravi kako bi napraqvio dobar auto koji ce neko kupiti, a mozda zele da postanu ikone svega, mozda im nije dosta da budu ikona zadnjeg pogona, mozda zele da postanu ikone svih pogona?A jedina fraza koja nema ama bas nikakvu sustinu je to da se radi o "prostituisanju ikone".Ako je ovaj prednjepogonas bolji od konkurencije, onda je to jos jedna ikona ili smatras da im je zabranjeno da pokusavaju da budu ikone u oblastima u kojima do sada nisu bili.A "evrointegracije", "evropska perspektiva" i "evroatlantska buducnost" jesu fraze ali itekako imaju sustinu, valjda to znas,mozda ti se sustina ne dopada, ali ovo nije mesto za te teme pa cu preskociti.Ne postoje ikone od proizvoda bilo koje vrste, samo mi se svrstavamo u navijace, to je evolutivno nasledje.
Interesantna teza, bar sada možemo ozbiljniju diskusiju da vodimo.
Generalno je žalosno što svaka era sa sobom donese ljude koje smatraju da nikada ranije tako nešto nije postojalo i da su se pravila promenjena za 180 stepeni. Setim se 2000. godine i "dot-com" boom, kada se pričalo da su kancelarije pa i fabrike stvar prošlosti ... i šta se desilo?
Tako, fazu "globalizacije" smo prošli još par puta u prošlosti. Automobili su još šestdesetih počeli da liče jedno na drugo, nacionalne razlike su vremenom većinom izbrisani (a sada kada su vraćeni radi "karaktera", deluju isforsirano).
Hoću da kažem, nije sve ovo toliko "novo" kako se nekome čini.
Moj glavni problem sa tvojom tezom je što mešaš broj proizvedenih automobila sa profitabilitetom. Čini mi se da ovo što si izneo važi samo ako su sve modele jednako profitabilni. To je posebno opasno što se tiče BMW-a, koji je već dugo rangiran među *najprofitabilnijim* proizvođačima automobila.
Evo ti primer - "Dajmler" proizvodi daleko manji broj automobila nego "Dženeral motors". Međutim obe firme su u 2013. godini potrošili oko 7 milijardi dolara na razvoju.
1. "Dajmler" je prodao 2,35 miliona vozila u 2013. Revenue: 118 milijardi evra. Net profit: 8,7 milijardi evra.
2. "Dženeral motors" je prodao 9,71 miliona vozila u 2013. Revenue: oko 155 milijardi dolara. Net income: oko 5,6 milijardi dolara.
Zašto bi 1. "Dajmler" bio lakša "takeover" meta od 2. "Dženeral motors"-a, bez obzira na to što proizvodi tri puta manje vozila?
Inače, ne uzimajući ovaj konkretan primer u obziru, zašto bi profitabilna firma koja proizvodi (recimo) dva miliona vozila godišnje, bila lakša meta od (recimo) posrnule firme koja sa gubicima proizvodi deset miliona?
Drugo, oko brenda BMW -
Kažeš da dok nisu počeli da prave sportska automobila, nisu ih ni pravili. Naravno, ali tu treba dodati da nisu ni bili u *premijum* segmentu dok nisu napravili taj korak. BMW je pedesetih godina probao da kopira "Mercedes" (modelima "Baroque angels") i ni malo im nije uspelo. Pravio je i mala gradska automobila za široke mase.
Kada je "Mercedes" odbio da ih kupi, BMW je shvatio da ukoliko želi da im parira po imidžu, mora da ide gde oni nisu. Danas je imidž BMW-a u skoro svim segmentima jednako premijum kao "Merecedes"-ov, ali se ta dva brenda daleko razlikuju.
Definicija BMW-a je "sport", a mini-MPV poput "serija 2 aktivturer" to svakako nije.
Posebno mi je žao što nisu stvorili drugi brend za ovako nešto, ili to ostavili "MINI"-ju. Ali oni znaju da sa imenom BMW mogu da izvuku 5.000 evra više nego "VW sportvan" ... ova pohlepa će im se obiti o glavi.
Po meni, tvoja ideja da brend bude ikona za sve, jednostavno ne ide. Sve što ne doda brendu odnosno njegovom fokusu, oduzima od njega. Ne može jedan brend da bude ikona sportskih vozila, ikona minivena, pa i ikona pikapa, istovremeno. To je sama suština "ikone". Zato je BMW svojevremeno kupio "Land rover", jer je želeo da u svojoj portfoliji ima i premijum offroad vozila ... sve dok nije shvatio da mu to nije potrebno.
To je inače jedan od brojnih akvizicija u autoindustriji koja se nije pokazala. Dolazimo ponovo do čuvene teorije da će opstati samo veliki konglomerati. To se svakako neće desiti.
Živi bili pa videli. ;)
@CaMIRO
Nije moja ideja da brend bude ikona za sve,moja ideja je da ako neko moze da napravi dobar sportski auto, ako neko moze da pravi paletu motora od 4 do 12 cilindara, ako ima sve moguce elektronske sisteme koji su autoindustriji na raspolaganju, ako moze da napravi dizel motor jednako dobar kao i benzinski, ako ima terence, pogone na sva cetiri tocka(akvizicija je uspela, sta mislis kako su dosli do x5? kupili raspalog Rovera, uzeli od tehnologije i brendova sta valja i pustili niz vodu ono sto im nije trebalo) bilo bi jako glupo da ne uzme jos novca tamo gde moze jer zbog toga i postoji d bi uzimao novac i da bi vlasnici bili sto bogatiji, a ne znam sto si uporan pre svega, vidim da si jako mlad kad o 2000 pricas kao o proslosti ja to posmatram kao danasnji trenutak jer je ovo o cemu sam pisao krenulo 70 ih, razvilo se devedesetih i od tada traje.O kakvoj pohlepi ti pricas?Pa svi rade zbog novca, prestiza i moci.Ikone ne postoje medju automobilima, to su samo proizvodi manje ili vise dobri,kao i telefoni i tableti i tv aparati, nema tu ikona, stado to tako gleda jer mu je tako receno, sve ostalo je marketing."BMW je shvatio da ako zeli da im parira po imidzu treba da ide tamo gde oni nisu", pa je onda shvatio nakon nekog vremena da treba da ide gde oni jesu...pa opet resio da pravi i hi class limoe, pa i terence, pa i krosovere, pa karavane,pa heceve,da li shvatas nonsens?Posmatras preduzeca koja pokusavaju da uberu sto vise para kao da su licnosti koje nesto shvataju ili ne shvataju, a to su preduzeca koja se sire malo po malo poslednjih 50 godina, od kojih 20 ubrzano.Sta mislis zasto to rade?Zato sto su pohlepni, ne znaju za zakonitosti trzista za koje ti znas, mislis da si bolje od njih proucio automobilsku istoriju od ljudi koji donose odluke u velikim konglomeratima? Naravno da ce Tesla opstati jer ne uzima novac onima koji zive od elektricnih automobila, do trenutka dok se neko od njih ne zainteresuje i kupi ga jer i vlasnik zna da jedino sto moze da uradi je da se sto bolje proda ili da se prosiri puno tamo gde jos ima prostora, ili da umre za 15 godina kad VW pomisli da bi sad trebalo da se okrene toj strani novca.Pusti profitabilitet, novac ne postoji, novac se stampa na ime duga, preduzece koje moze da proizvede 15 miliona automobila je preduzece koje i kad posluje sa minusom ima 15 puta vecu moc od preduzeca koje proizvodi milion automobila u izvrsno profitabilnoj poslovnoj godini.Razumeces to jednom, novac prosto vise ne moze da postoji ako nije dug, a sto imas vecu moc da se zaduzis ti si mocniji, znam kako ti to zvuci ali otprilike je tako.
Razumem ideju da ako neko napravi mali sport sedan (2002), razvije tu ideju za veći sport sedan (serija 5 i serija 7), kao i krosover (X5) koji je baziran na seriju 5. Ne razumem kako od toga dođemo do porodičnog prostora za urbane mame koji krši sve što znači brend "BMW".
Lično sam bio na prezentaciji novog X5-a, kada se pojavio. Dobro se sećam Reitzla kako je ponavljao “eet eez steel a BMW”, pa i kako su medije sumnjivo gledali tada. Ali taj koji poređuje “seriju 2 aktivturer” sa X5-icom treba da zna da je X5 bio jedan od *prvih* u *novoj* kategoriji, baziran na “čistokrvnu BMW” platformu “serija 5 karavan” i testiran na Nurburgringu (dakle X5 svakako nije uzeo značajnu tehnologiju od “Rovera”, kako si napisao - valjda si mislio na MINI).
X5 je nešto novo doneo u svom segmentu, dok “aktivturer” kasni, plasira se u segmentu koja je primarno vođena pragmatičnim rešenjima, dovodi tehnologiju koju je BMW više puta rekao da neće nikada brendirati kao svoje i takmiče se sa raznim vozilima “folksvagen”, “reno” i “citroen”.
Drugo, žestoko bih se protivio ideji da “ikone ne postoje među automobilima”, a i ne vidim da si potkrepio tu tvrdnju bilo čime. Šta je “Golf”? Ša je “Serija 3”? Šta je “land rover defender”? Šta je “Rendž rover”? Zašto, svaki put kada se novi automobil pojavi u toj kategoriji, njegov proizvođač insistira da je oborio navedena automobila? Inače, to što ti racionalno gledaš na automobil ne znači da si u većini. Studije kažu da ljudi odluče u prvih 20 sekundi da li im se dizajn auta sviđa, da ukoliko diler nema modela u boji koju žele kupiće drugi model, a tu bih dodao da se česće opredele za bolju muziku nego za bezbedonosnu opremu. Mogao bih više o tome, ali to je druga tema.
Treće, pričam o pohlepi radi novca i to u najgorem smislu. BMW ne stavlja svoju oznaku na mini-MPV (bukvalno, “MINI” mpv) radi prestiža, već radi novca u *kratkoročnom* smislu. To je prostituisanje. Prvu generaciju će rasprodati, na uštrb sopstvenog imidža kojeg su teškim putem gradili. Ostaje da se vidi kako će proći brend, posebno jer su im korejci za petama a “Leksus” im je već pokazao šta se desi ukoliko ne ostaneš veran samom sebi (pitaj Amerikanca koji je ikada probao da servisira BMW-a, posebno u vreme kada se pojavio “Leksus”, šta ovo znači).
Od ovog što si napisao, mogao bi neko da shvati da samo zato što je jedna firma odlučila da nešto uradi, to je za njega pravi put?! To jednostavno nije tako, niti je ikad bilo, niti može da bude. Istorija autoindustrie je puna “konglomerata” koja nisu shvatili njena upozorenja i tako postale deo nje. Mogu samo da zamislim šta bi ti rekao 1998. godine na brojne primedbe protiv spajanja "Dajmlera" i "Krajslera" ... a to je njima tada *tako* dobro izgledalo!
Obično ne marim za komentare lične prirode, ali mi je posebno zanimljivo da ti pišeš koliko sam mlad, a drugi pišu koliko sam star. To je valjda dokaz da se ne trebamo međusobno vređati ili već nagađati o ličnim pitanjima, ne poznajemo se. Ostajmo pri temi.
CaMIRO
To sto si se raspisao je mnogo zalosno. A toliko pojma nemas da mi je glupo da ti na sve odgovaram.
"Setim se 2000. godine i "dot-com" boom, kada se pričalo da su kancelarije pa i fabrike stvar prošlosti ... i šta se desilo?"
Paaaa, desilo se to da je pre neki dan dot com firma "Whats App" stara nekoliko godina prodata za 16 milijardi dolara. Kolika i kakva treba da bude kompanija koja se oslanja na proizvodnju i fabricke hale da bi mogla da se proda za te pare. Danas je zapad orjentisan na usluge, a veliki deo proizvodnje je preseljen "tamo negde". Danas je mnogo teze nesto prodati nego proizvesti. Slabo se ti secas te 2000-te, a o 80-tim da i ne pominjem. Pa se zato i cudim sto uopste pomnijes neke jos ranije godine. Kada je to Mercedes odbio da kupi BMW? Oooo ne, zeleli su oni i nikako ne bi odbili da su mogli. Tada su braca Herbert i Harald Quandt uleteli lovu, postali 2/3-ski vlasnici odrzali BMW kao samostalnu kompaniju. Ili mislis mozda na situaciju od pre nekoliko godina kada je Daimler predlagao da razmene po 7% akcija i dele odredjene troskove razvoja pojedinih sistema, pa je Suzann, cerka jednog od gore pomenute dvojice rekla:"STOP, Nein!"?
A ako mislis da broj prodatih vozila nema veze sa profitabilnoscu onda ti imas ozbiljan problem. Troskovi razvoja za jedan model su fiksni. Od broja prodatih komada zavisi koliki ce ti troskovi biti po prodatom komadu. Ali da te ne smaram sa, za tebe ocigledno, visom matematikom.
@CaMiro
-ne pretpostavljam znam da si mlad
-rekao si da je "zalosno" da postoje ljudi u svakoj eri(nepogresivo znam da mislis na mene-a to je licno prilicno, nisi komentariso ono sto sam rekao vec si nabacio neke moje karakterne crte)bla, bla
-secas se ti Reitzla?Koji je uzgred mogao da kaze sta hoce, nisam mislio na Mini, mislio sam na jedan razvojni projekat Rover sporta koji je postao BMW
-Sto su uopste Daimler i Krajzler pokusali da se spoje?Sto je Fijat kupio Krajzlera?
-nisam rekao da sam u vecini, rekao sam da su automobili automobili, nisu to nikakve ikone, ma sta ostalih 7 milijardi mislilo o tome to su proizvodi od gume, metala, plastike, tkanine i dizajneri koji ih dizajniraju imaju dusu, oni ne.
@INCREDIBLE
Par primera nije trend. Iznimke uvek postoje, nego je postalo dosadno čitati o neuspešnim dot-com firmama pa se od raspada "pets.com"-a pa na dalje više o tome valjda toliko i ne piše. Ne znam koliko se sećaš o svemu što se govorilo tokom "dot-com" boom-a, svakako je većina ispalo glupost.
O istoriji BMW-a -
Pre Quandta je "Mercedes" prošao kroz fabriku i zaključio da bi možda ga mogao koristiti kao dodatni kapacitet. Tu je uskočio Quandt, koji je među ostalog probao da proda 51 odsto firme "American motors"-u, "Ford"-u, "Fijat"-u, pa i "Mercedesu". Međutim "Mercedes" mu nije verovao, a nije mu ni trebao brend već fabrika, tako je odbio ponudu.
Ovo su *činjenice* iz knjige "Driven: Inside BMW, the Most Admired Car Company in the World" (David Kiley, stranica 102). Među ostalim (citiram ovu knjigu jer ju je sami BMW odobrio).
O profitabilnošću -
Nigde nsam rekao da broj prodatih vozila nema veze sa profitabilnošću, već da model koji je Bobo ponudio nije uzimao profitabilnost u obzir. To važi i za tvoj model. Kako možeš da kažeš da "od broja prodatih komada zavisi koliko će ti troškovi biti po prodatom komadu" a ne uzimaš margine - odnosno profitabilnost - u obzir?!
Dakle, pročitaj, nauči nešto, a posebno malo razmisli!
CaMIRO
Ma nemoj. Dogovor je bio vec postignut i potpisan. Trebalo je da se na generalnom sastanku akcionara overi, kada je u toku tog sastanka advokat malih akcionara, koji bi najvise izgubili u toj transakciji, Dr. FRIEDRICH MATHERN, ulozio primedbu na racun nekih godisnjih izvestaja koji nisu bili korektno predstavljeni, tako da je to u minut do dvanaest stopirano.
Delujes kao da, osim "Driven: Inside BMW, the Most Admired Car Company in the World" nisi nista drugo u zivotu procitao.
@Bobo Zaista nisam mislio na tebe, ne poznajem te dovoljno za tako nešto, nego na opštu atmosferu. Kad god pominjem nešto od pre deset godina, krene paljba kako je sada sve drugačije, druga era, druga pravila, šta već ... Kao što se dešava i sa svakom novom erom.
Reitzla sam slušao januara 1999. godine, kada je X5 lansiran u Detroitu. Njega nisam upoznao ... ali sam malo ćaskao sa Kris Banglom, još godinu ili dve pre nego što će taj da napravi haus (ovo mislim u pozitivnom smislu). Tada je bio heroj zbog E46, kojeg je on radio. Dan danas je jedan od moji najomiljenijih automobila.
Što su "Dajmler" i "Krajsler" probali da se spoje? Eh, to je već duže pitanje. Delimično zato što je Bob Iton bio nekompetentan i uplašen od Ijakoke (koji se hteo vratiti), delimično zato što je Jurgen Šremp bio megalomaniak ... ali svakako ni jedna ni druga strana nije uradila due diligence. Ne bih da dužim, ali je bilo očigledno od samog starta da "Mercedes" nikada ne bi dozvolio da jedan "Krajsler" uzima njegovu tehnologiju, kao i da će "Krajsler" biti šokiran koliko je "Mercedes" "bespotrebno" trošio na razvoju. Još jedno pitanje je bilo šta će "Mercedesu" "A-klasa", ako već kupuje "Krajslera"? Preporučujem "How Daimler ran away with Chrysler", čini mi se da ju je napisao Bill Vlasic.
Svakako nije "Fijat" kupio "Krajslera" iz istih razloga ... ili možda jeste, obzirom da je kod "Mercedesa" nestalo oko 20 milijardi "Krajslerovih" dolara ...
Koji je to Rover sport postao BMW?
@INCREDI8LE
Tačno, to što ti pričaš je decembar 1959. Ja govorim o par meseci kasnije, kada kreće prototip modela 700.
Quandt nije želeo prevelik deo svojih resursa da uloži, zato je tražio pomoć od firmi koje sam naveo (uključujući "Dajmler", koji ga je odbio).
Eto vidiš. Nešto si ipak naučio.