home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat Chrysler Automobiles je danas i zvanično objavio svoj petogodišnji plan i za brendove Chrysler, Jeep, Dodge i Ram

Da krenemo ipak prvo od Jeepa. Kako je saopšteno, modeli Compass i Patriot će u proizvodnji ostati do 2016. godine, kada će ih zameniti novi model koji se vodi pod kodnom oznakom C SUV. Za sada nema konkretnih informacija, ali taj novitet će se u Jeepovoj ponudi smestiti između modela Renegade i Cherokee.

Cherokee će tokom 2016. godine doživeti i redizajn, dok će se 2017. pojaviti restilizovani Renegade i potpuno novi Wrangler koji će po svemu sudeći biti lakši od sadašnjeg.

Grand Cherokee će dobiti još jedan facelift, i to krajem 2015. godine, dok će se potpuno nova generacija ovog modela pojaviti tokom 2017.

Za 2018. godinu je planirana i promocija novog Grand Wagoneer modela.

Treba pomenuti da Jeep planira da do 2018. godine poveća svoju prodaju na 1,9 miliona vozila godišnje, a tome će pored novih ili restilizovanih modela doprineti i proširena prodajna mreža (oko 1.300 novih dilera, uglavnom u Azijsko-pacifičkom regionu). 

Što se Chryslera tiče, i ovaj brend planira povećanje prodaje, i to na 800.000 vozila do 2018. godine

Od planiranih novih modela posebnu pažnju privlači novi entry level automobil Chyrsler 100, planiran za 2016. godinu. O njemu za sada nema konkretnih detalja, ali Chrysler navodi da će se odlikovati izuzetnim dizajnom, kvalitetom i performansama, kao i da će konkurisati modelima poput Chevrolet Cruza, Ford Focusa, Honde Civic i Toyote Corolle.  

2017. godine stiže i full-size crossover koji će predstavljati rivala modelima kao što su Ford Explorer, Nissan Pathfinder, Toyota Highlander i Buick Enclave / Chevrolet Traverse / GMC Acadia. Drugih detalja za sada nema, mada se pominje da bi ovaj automobil mogao da dobije i plug-in hybrid varijantu.

2018. će se pojaviti i Chryslerov mid-size crossover, kao konkurencija modelima Chevrolet Equinox / GMC Terrain, Ford Edge i Hyundai Santa Fe.

Krajem ove godine se očekuje i restilizovani Chrysler 300 (potpuno nova generacija stiže 2018. godine), tokom 2016. nas očekuje i novi Town & Country, a 2017. i restilizovani Chrysler 200.

Treba pomenuti i planove za brend Dodge

Dakle, još tokom ove godine će biti ugašen Avenger, a tokom 2016. se ukida i Grand Caravan.

2015. će se pojaviti restilizovani Viper, koji će se verovatno opet prodavati kao Dodge Viper, a ne kao SRT Viper.

Za 2016. se najavljuje redizajnirani Dart, sa revidiranim stajlingom, unapređenim voznim osobinama i novom paletom motora. Pojaviće se i sportski Dart SRT, i to sa pogonom na sva četiri točka i snažnim turbo motorom. 

Te 2016. se očekuje i zamena za sadašnji Journey, i to u vidu modela koji se krije pod kodnom oznakom D-CUV. Početkom 2017. ovaj novitet će dobiti i svoju SRT varijantu.

Obnovljeni Durango je najavljen za 2017., a za 2018. godinu i novi Charger i Challenger, kao i  novi model B segmenta (kao sedan i hatchback).

Dodge je pripremio i motor sa kompresorom, koji bi mogao da ponese oznaku Hellcat i koji bi trebalo da se ugrađuje u modele Charger SRT i Challenger SRT. 

Na kraju i par detalja o Chryslerovoj Ram diviziji koja bi do 2018. trebalo da poveća prodaju na 160.000 vozila godišnje.

Još tokom 2014. stiže Ram ProMaster City (dostavno vozilo koje se bazira na Fiatovom Doblu), sledeće godine Ram 1500 će dobiti manji facelift, a 2016. i Ram Heavy Duty modeli.

Veće izmene za Ram 1500 se najvaljuju za 2017. godinu, a za Ram Heavy Duty modele tokom 2018.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1555



Komentari

Chrysler nebi mogao da pokloni 800,000 auta godisnje, a ne da ih proda ...

Autor mile antena 06 Maj 2014, 19:36

Ne bih se slozio sa "Mile Antena" komentarom. FCA i Chrysler definitivno znaju sta rade i ne bih podcenjivao njihove planove. Kada je Marchione rekao da ce Jeep prodati milion vozila ove godine, u to je malo ko verovao, ali su na putu da prevazidju taj broj. Kada su predstavili novi Cherokee, mnogi su se podsmevali a on belezi ogroman rast u prodaji. Ideja da Chrysler brand ide na 800,000 nije toliko nelogicna ako se zna da ce to prakticno ukljucivati preko 150,000 minivanova koje ce Dodge prestati da pravi i kada se zna da ce se pojaviti novi "mali" model 100!

Autor PetarB 07 Maj 2014, 16:47

http://www.autoextremist.com

Citiram -

1. Fiat was “gifted” the assets of Chrysler for a song by the U.S. Government.

2. Every single product of note was in place long before The Great Sergio even got to Auburn Hills.

3. How about the promises Marchionne made to the company’s dealers when he encouraged them to invest between $1-$2 million on brick and mortar to build Fiat showrooms because it would be “the small car that would transform the U.S. market?”

3b. Marchionne promised that by investing in a Fiat franchise it would be the gateway to untold riches for these dealers because by doing so they would have first crack at selling the vaunted Alfa Romeo brand in the U.S., and that they would be swimming in profits because he was boldly (and ridiculously, I might add) projecting 75,000 in Alfa sales by 2012.

4. Those dealers counting on the new 200 to make things right overnight ought to do even more soul searching, because cracking one of the toughest segments in the market is going to take a long, long time, even if you give them away, as seems to be the Chrysler retail plan of late.

Autor CaMIRO 07 Maj 2014, 17:57

@PetarB,
ti mislis da svi oni koji su do sada kupovali grand caravan ce preci na town & country? naravno da nece, jer je town & country daleko skuplji. grand caravan se prodavao odlicno najvise zato sto je imao veoma nisku cenu od samo $19,000, sto je za skoro $10,000 manje nego Honda odyssey recimo. oni koji su spremni izdvojiti $10,000 vise ce verovatno voziti toyotu ili hondu, a oni kojima je budzet I dalje ispod $20,000 ce verovatno kupiti polovni minivan. Chrysler nece nista dobiti sa tim sto se grand caravan gasi.
novi Chrysler 100 isto nece doneti visoku prodaju, mozda do 50,0000 vozila godisnje, jer cak I najprodavaniji auti u toj klasi jedva dostizu cifru od 80,000. ta klasa nikada nije bila popularna, cak I u vreme kada su cene goriva bile rekordne.
Marchionne treba malo vise da cuti, a vise da radi, jer ove njegove izjave u zadnjih nekoliko godina su postale smesne.
CaMIRO je pokrio sve cinjenice sa svojim komentarem

Autor mile antena 07 Maj 2014, 18:24

Camiro
ti ocigledno bolje baratas engleskim no srpskim jezikom! :)))

Autor carobnjak 07 Maj 2014, 18:29

"Marchionne treba malo vise da cuti, a vise da radi, jer ove njegove izjave u zadnjih nekoliko godina su postale smesne".

Što se tiče ćutanja, rekao ih "amen" ... ali ipak ne bih da taj čovek više radi.

Markijone je talenat za biti na pravo mesto u pravo vreme ... toliko da ga u Detroitu zovu "carpetbagger".

(@carobnjak Go look that word up and find me an adequate translation)

Međutim ne zna da stvara, delimično zato što nema maštu (gašenje "Lanče" ovo odlično dokazuje).

Autor CaMIRO 07 Maj 2014, 18:44

@carobnjak
A ti se kao i obično više interesuješ za mene nego za temu.

Autor CaMIRO 07 Maj 2014, 18:48

Ovo je samo plan (citaj - buduce vreme!) a ti mu vec sudis kao da je sadasnje ili proslo!
Ccc, eh ta gramatika...

P.S. bolji si kad pises na engleskom, drzi se toga!:)

Autor carobnjak 07 Maj 2014, 19:02

Camiro
samo zelim da odgovoris, a posto neces ili ne umes, onda te bockam sa svih strana!
Vrlo jednostavna strategija! :)))

Autor carobnjak 07 Maj 2014, 19:05

P.S. a ruku na srce, na blogu i nema trenutno interesantnijeg (gledano iz mog ugla) pa shvati to kao kompliment, ili vec kako zelis... :)

Autor carobnjak 07 Maj 2014, 19:07

@mile antena

Ideja ovog restruktuiranja je da Chrysler vise nece biti luksuzna (sto ruku na srce nikad nije ni bio) nego "volume" divizija. Ako tako gledamo, za ocekivati je da cena Town & Country-a ili slicnih minivan-ova padne na cene Dodge-ovih.

Sto se tice serije 100, cak i da prodaja bude samo 50,000, to je 50,000 vise nego do sada. Pri tom serija 200 je tek prikazana i po mnogim misljenjima ce da bude znacajan dodatak prodaji.

Nisam neki veliki pristalica Marchione-a ali prema drugim CEO-ima on bar ispunjava svoje planove a FCA je trenutno u velikom usponu u Severnoj Americi!

Autor PetarB 07 Maj 2014, 19:26

@CaMIRO

Sto se tice teksta na engleskom iz autoextremist.com, neki delovi jednostavno nisu tacni:

1. Da li je "for a song" ili ne, ovo bar ima smisla jer je Chrysler definitivno dobio financijsku pomoc od US i Kanadske vlade.

2. Ovo je potpuno netacno. Cak je i bio veliki problem da kada je Daimler izasao, jer Chrysler nije prackticno imao nista od novih modela u razvoju. Svidjalo se to nekom ili ne, ovo je Marchione-ovo delo (i njegovog tima)!

3. Ovo tek ostaje da se vidi jer bi dilerima trebalo da se pridoda i Alfa Romeo koji tek treba da razvije nove modele. Ja bih sacekao sa ocenjivanjem ovog poteza.

4. Da ce biti tesko da se 200 probije, to niko ne spori. Ali ne shvatam sustinu ovog komentara - kada je to bilo lako razviti prodaju novog proizvoda? Iskustvo sa Jeep-om Cherokee-jem cija prodaja nadmasuje sva ocekivanja je dodatna potvrda da ovakva strategija moze da prodje.

Autor PetarB 07 Maj 2014, 19:35

@PetarB,
ako Chrysler postane volume brend, to samo znaci da ce da krade prodaju od samog sebe tj. od dodgea. Chrysler i dodge i tako vec dele platform i vecinu mehanike, a garantujem ti da ce malo ko kupovati dodge charger recimo ako za slican novac moze da dobije Chrysler 300.
sto se tice povecanja prodaje, Chrysler je u 2013 godini prodato 300,000 u americi. znaci nema ni najmanje sanse da ce taj broj dostici 800,000 u naredne 3 godine. novi Chrysler 200 nece preci cifru od 150,000 jer ima losu reputaciju iz proslosti, a ulazi u klasu gde su svi proslavljeni auti. sanse da ce neko dati $$$ za Chrysler 200 pored camry, accorda, fusiona, sonate i slicnih su nikakve - opet ce da ih se resavaju u fleet sales. novi Chrysler 100 nema sta da trazi na trzistu, to je veliko gubljenje vremena. ta klasa u americi nikad nije bila popularna i nikad nece biti. znaci nema bas nikakve sanse da Chrysler toliko poveca prodaju.
a to da Marchionne ispunjava svoje planove ... jel ti to ozbiljno? dovoljno je samo da pogledas alfu - 5 puta u zadnjih 5 godina je menjao planove za alfu i isto toliko puta odlagao debi u americi.

Autor mile antena 07 Maj 2014, 21:56

@ mile antena

Sve je moguce. Dodge postaje "performance" brend (vidi ispod):
Dodge will lose its place as FCA’s mainstream brand. Instead, that role will be served by Chrysler, with Dodge to be repositioned as a sporty brand filled with muscle cars and performance-oriented crossovers.

Below is a rough outline for Dodge’s future over the next couple of years.

2015: Grand Caravan and Avenger to be phased out. Challenger, Charger and Viper to receive updates (including supercharger for SRT Challenger and Charger). No change to Durango.

2016: Dart to receive update and new SRT variant with all-wheel drive and turbo.

2017: Journey to receive new SRT variant with all-wheel drive and turbo.

2018: New compact hatch to be launched alongside new versions of the Challenger and Charger.

A sto se tice Marchionne-a, nisam ni rekao da je sve ispunio (pogotovu u Evropi) - ali ne moze mu se osporiti uspeh u S. Americi! Sto se Alfe tice, slazem se - treba sacekati i videti. To mu je verovatno sada najvazniji zadatak!

Autor PetarB 08 Maj 2014, 20:08

@PetarB
Konstatacija da “Krajsler nije praktično imao ništa od novih modela u razvoju” ne stoji. “Džip grand čeroki”, koji je i najveći hit tog brenda, ne može da se pripisuje Markioniju, obzirom da je četvrta generacija izašla 2010. godine (i to sa bazom "M klase"). Takođe za drugu generaciju “krajslera 300”, kao i za “dodž durango”.

Drugo, Markijone je dilerima pričao o prodaji 75.000 komada modela “Alfa romeo” godišnje, u Americi, do 2012. godine … a ti u 2014. godini misliš da trebamo da čekamo da se to ostvari? Šta bi rekao dilerima koji su investirali na osnovu njegovih priča?

Treće, “Krajsler” postoji skoro 90 godina. Marka je opšte poznata u "Middle America". “K car” je pre 35 godina pokazao da i Amerikanci razumeju vrednosti prednjeg pogona. “Cloud cars” (Cirrus/ Stratus/ Breeze) su pre 20 godina dokazali da “Krajsler” može uspešno da se nosi sa “Akordom” i “Kemkordom”. Tvoja karakterizacija “krajslera 200” kao nov proizvod koji tek treba da se probije je suviše darežljiv.

Ne razumem poređenje sa “džipom čeroki”, čiji brend i izgled u poređenju sa konzervativnošću modela 200, svrstava ga u potpuno drugu kategoriju prihvatljivosti i prepoznatljivosti. "Čeroki" mi inače deluje sasvim ok (ma da se ne bi složio "Konsumer reports", koji ga smatra nedovršenim).

Autor CaMIRO 08 Maj 2014, 20:57

@CaMIRO

Chrysler 200 treba tek da se probije zbog vrlo velike ponude u tom segmentu. Sigurno je da istorija pomaze ali jos uvek treba to realizovati. Dodge Dart je (po meni) recimo mnogo bolji auto nego sto to dosadasnja prodaja pokazuje!

Donekle se slazem za Alfu ali budimo pravedni - sa toliko "moving parts" nije cudno da je Alfa bila u drugom planu. Da li ce uspeti da poraste onoliko koliko je u planu, to je vec pitanje na koje ni ja nemam odgovor - videcemo. I da, slazem se, da sam diler koji je investirao u Fiat/Alfa prodaju, bio bih vrlo nezadovoljan.

Paralela izmedju Cherokee-ja i 200 je sluzila da pokaze da postoji track record da Chrysler ima resurse da dramaticno rampira prodaju - nigde nisam rekao da su to auti iste klase!

Autor PetarB 12 Maj 2014, 18:59

Za "Darta" se slažem, nije mi najjasnije zašto ga po medijama bije loš glas.

Autor CaMIRO 12 Maj 2014, 23:19