
Kako prenosi Beta, Železnice Srbije saopštile su da se danas iz Kragujevca otprema dvestoti ovogodišnji maršrutni voz sa automobilima Fijata, od ukupno planiranih 500 vozova.
Kako se precizra, od 200 vozova iz Kragujevca, njih 197 otišlo je za luku Bar, gde su prevezli 43.537 fijata 500L, dok su preostala tri otišla za Nemačku sa 702 Fijatova automobila.
Dodaje se da je u toku ove godine srpskim prugama u Kragujevac su prispela 32 maršrutna voza sa 1.000 teretnih vagona sa repromaterijalom za potrebe kragujevačkog proizvođača automobila.
Kako se ističe, železnički saobraćaj za potrebe kompanije Fijat automobili Srbija uspešno se i nesmetano odvija i pored velikih oštećenja na železničkoj infrastrukturi prouzrokovanih proteklih dana poplavama, odronima i klizištima.
Železnica Srbije ističe da je za godinu i po saradnje sa Fijatom obavljala prevoz automobila bez ikakvih problema i da je ispunila sve ugovorene obaveze. Ističe se se da su prošle godine otpremljena 473 voza sa automobilima, sa ukupno 104.793 automobila, koji su prevezeni bez ijedne primedbe.
Od ukupnog broja otpremljenih vozova u prošloj godini 453 voza su otišla za Bar sa 7.700 vagona, na kojima je bilo utovareno 100.113 novih automobila. Ostalih 20 maršrutnih kompozicija otpremljeno je za Nemačku, gde je u 360 kola transportovano 4.680 automobila.
Pored maršrutnih vozova sa automobilima tokom 2013. godine, srpske železnice su lane prevezle i 82 voza u dolasku, odnosno 2.382 teretnih vagona sa repromaterijalom za potrebe Fijat automobila Srbija.
Izvor: Beta.rs
Sve lepo ali Srbija besplatno želetnicom prevozi Fiće... pored toga, tražnja z afićom je minorna, osim u Italiji.
Ono što prodaju u SAD, moe se porediti sa prodajom u Srbiji.
Sve u svemu, 100 000 komada godišnje za nov model, od obećanih 200 000 - 300 000.
A FAS posluje sa gubitkom, i pored masivnih subvencija države Sbije. ---- Smešno!
Ovo je dobra vest, podelio sam na Face u oglasnoj grupi koju administriram. Ujedno je i reklama za autoblog. Vidim i drugi tako reklamiraju svoje stranice.
Sta im fali sto besplatno prevoze fice? Setimo se kuplejnih preplacenih polovnih vagoan i lokomotiva koje su im stajali neupotrebljeni i vandalizovani i ostalih gluposti tipa javnih nabavki za stvari koje sa delatnoscu nemaju dodirne tacke.
Da, da, a drzava pumpa pare.. Zatvoriti ovu lakrdiju od kompanije i preci na nesto pametnije kao sto je poljoprivreda.. U zdravlje drzavo!
@fordovac, zeleznice Srbije ne prevoze besplatno fiatove automobile. Odakle ti ta ideja?
http://akter.co.rs/26-ekonomija/48435-eleznice-fiat-nam-pla-a-penale.html
Direktor Direkcije za prevoz Železnica Srbije Negoslav Teofilović je rekao Tanjugu da su srpske železnice prošle godine oko tri meseca besplatno prevozile za Fiat da bi pomogli kragujevačkoj fabrici da što pre pokrene proizvodnju.
A ono malo radnika u FAS (nešto oko 3000 za investiciju koja je koštrala Srbiju milijardu ipo) uglavnom plaća budžet Republike Srbije, do daljnjeg.
Fiat je jednino napravio modernu menzu, gde radnici obeduju subvencionisano jeftino, od strane Fiata kako nas je obavestio B.M. mada je u njoj skoro bilo i trovanja radnika špagetima - italijanskim :)
I sta je to tri meseca kad im Fiat placa vec nekoliko godina koliko je ovde? Kolika su kasnjenja vozova dobro da im uopste i placa, jer za svako kasnjenje automobila na brod placa se odsteta brodarskoj kompaniji. Posle stajanja zalezare Smederevo zeleznice nemaju veci teretni posao od ovoga.
Dalje, Fiata je investicija u FAS kostala 950 mil evra, i to niko ne porice. Koliko se drzava trudi da pomogne Fiatu vidi se po radovima na putu Kragujevac-Batocina. Nekoliko godina rade 10ak kilometra puta. A hranu za menze FASa priprema privatna firma iz Vrsca, koja to radi i za jos neke drzavne institucije, pa nece javno da je blate.. Znaci nismo sposobni ni hranu da napravimo kako treba.
Jednostavno da prevedem, Srbija je uložila oko pola miliona evra po jednom radnom mestu u FAS-u, a uz to Srbija daje plate tim istim radnicima. Firma već dve godine iskazuje gubitak....
Pametnom je sve jasno....
A to što neki navode da Fiatu smeta spora železnica i autoput, je smešno, posebno što ili ne plaćaju prevoz ili je on opet subvencionisan.
3.5 hiljada radnika puta 0.5 mil eura je 1750 mil evra. Prevoz Fiat placa do zadnjeg dinara, inace nebi ni trazio bolji put ili prugu.
Na ovakve gluposti koje neki iznose stvarno nemam sta da odgovorim.
Slažem se, ja sam malo zaokružio, 3000 radnika po pola miliona evra, je milijarda ipo evra. koliko je Srbiju koštao FAS. To je potpuno tačan podatak.
Za pola miliona evra, u nekim normalnim uslovima, obezbedi se najmanje 10 radnih mesta, koje plaća poslodavac, a ne država iz budžeta.
Još da dodam, u Srbiji niko ne plaća naknadu za puteve pa ni Fiat, osim na autoputevima. Ionako, poslodavci svoja vozila voze izvan autoputeva da ne plaćaju putarinu, što takođe radi i Fiat.
O železnici neću ni da pričam, jer je Fiat prekršio sve dogovore, a železnica ne naplaćuje "kolsku dangubu" ili penale po ugovoru, da bi opet eto pomogla Fiat i pored polubesplatnog prevoza.
Nismo mi ni doveli Fiat i pravili fabriku samo zbog radnih mesta. S tim parama se sigurno moglo mnogo vise zaposliti u nekim drugim oblastima. Ali imati savremenu autoindustriju i tehnologiju dosta kosta. Posto je nasa industrija zaostala i propala moramo kupovati tudju, ili platiti drugima. Sta nam vrede skole i fakulteti bez prakse, a u FAS dolaze studenti iz cele Srbije.
B.M.
Delimično se slažem sa tobom da nama treba moderna tehnologija, ali ne na našu štetu.
Šo se tiče školovnaih ljudi, FAS je praktično zatvorio projektni biro i razvoj, koji se sad obavlja u Italiji i Turskoj, a u FAS su ti stranci instalisali skupu mašinu ili Komatcu robot, koji je uzeo radna mesta srbima, a od koga tehnološki Srbija nema mišta a FAS zapošljava vema mali procenat školovanih ljudi, nego samo polukvalifikovanu radnu snagu na montaži delova.
A sta su roboti nego najnovija tehnologija? U FASu ima robota nekoliko puta vise nego u celoj Srbiji zajedno, i njima upravljaju nasi strucnjaci, a ne Talijani ili polukvalifikovana radna snaga. Takve robote smo dosad mogli videti samo na TVu, jer u Srbiji tako slozenih nema. Zato je Fiat je poklonio nekoliko manjih robota za obuku politehnickoj skoli u KGu, gde njegovi menadzeri dolaze i drze predavanja. Takodje Fiat nase strucnjake salje i u druge svoje fabrike po svetu na obuku i pomoc. Radi se o internacionalnoj kompaniji i svako ko radi u FASu ima mogucnost da napreduje. Moze i da predje u neku drugu Fiatovu fabriku, neki su otisli.