home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ukoliko niste jedan od onih koji po čitav dan prelistavaju auto magazine ili svaku epizodu Top Geara gledaju po nekoliko puta, ime Jana Kaluma verovatno vam neće značiti ništa. Ali ukoliko vas ova tema zanima, sigurno ćete prepoznati njegovo ime - npr., u osmišljavanju Aston Martin Vanquish iz Die Another Day, filma iz serijala o Džemsu Bondu iz 2002. (koji postaje nevidljiv u filmu).

Bio je uključen i u projekat modela DB7, koji je polako postao jedan od najpopularnijih Astona, a u njegove 'radove' spadaju i Ford Escort Cosworth i Nissan R390.

Ono što je najsvežije jeste da je Kalum pomogao rebrendingu Jaguara razvojem nekoliko prelepih sedan modela i F-Type-a, prvog pravog sportskog automobila ove marke od kada je legendarni E-Type otišao u legendu 1970-tih godina prošlog veka.

Čak i najveći kritičari auto industrije pohvalili su njegov rad. Voditelj BBC-jevog Top Geara, Džeremi Klarkson rekao je: ''Ne kažem da Aston Martin DB7 izgleda lepo za automobil, ali za mene, to je nešto najlapše što je čovek ikad napravio''.

Kalum je rođen u Damfrisu, Škotska i njegova dizajnerska karijera počela je u Fordu 1979. godine nakon diplomiranja na Royal College of Art in London. U sledećoj deceniji, sa pozicije dizajnera prelazi na poziciju glavnog menadžera u italijanskom Ghia studiu, u okviru kompanije.

Kompaniju Ford napušta 1990. i pridružuje se inženjerijskom timu TWR Designs kao glavni dizajner i tamo radi na svojim najvećim projektima za klijente kao što su Aston Martin, Nissan i Range Rover.

Zlatno doba Jana Kaluma nastupa 1999. kada postaje direktor dizajna Jaguara.

Tih 1990. godina, proizvođač ovih luksuznih modela uglavnom je proizvodio modele nostalgičnog, retro dizajna koji nisu pridobijali mlađe kupce. Kalum je odmah pokrenuo novu filozofiju dizajna.

- Nije postojao specifični ključ koji odlikuje Jaguara. Ukoliko pogledate istoriju kompanije, videćete da ona nikad nije menjala profil dizajna svojih automobila, navodi Jan.

Jaguar je tada odbacio svoju riginu dizajnersku temu za ono što Kalum naziva 'skupom vrednosti' koji omogućava novim stilovima da iznedre osnovne principe. Ove vrednosti uključuju jednostavne, ali lepe linije, upečatljivu rešetku i dizajn prednjih svetla kod svih modela Jaguara i, što je najvažnije, upadljiv profil kako bi se prolaznici dvaput okrenuli za ovim kolima.

U okviru auto industrije, Kalumov rad je odmah prepoznat i nagrađen brojnim nagradama Auto Express-a, Top Gear magazina i British Royal Society of Arts.

- Dva nivoa zadovoljstva imam kada dizajniram automobil. Jedan je kreacija dizajna za sebe, kada pogledate na ono što ste napravili vi i vaš tim, a drugi nivo je kada javnost pozitivno oceni vaš rad, smatra Kalum.

I kompaniji se ovo isplaćuje - u prvom kvartalu 2014. prodaja je porasla 19%, a F-Type coupe i cabrio verzija dobijaju sjajne kritike.

- Možemo otići gde god želimo, napred - menjaćemo detalje, ali važno je da ostaju vrednosti lepote, jednostavnosti i vizuelni osećaj snage, tada će to biti Jaguar, smatra Kalum.

Izvor: Economy.rs



čitanja : 1277



Komentari