
Pravi ljubitelji brzine pamte legendarni kratki film „To je bio sastanak" u kome se prikazuje svo uzbuđenje brze vožnje kroz Pariz u sitne jutarnje sate, međtim, ovaj film sve više predstavlja relikviju izgubljenog vremena pošto Grad Svetlosti nastavlja da spušta ograničenja brzine koja bi po poslednjim planu trebalo da bude ispod 30 km/h.
Nova gradonačelnica Ana Higaldo je predložila ograničenje od 50 km/h za puteve na obalama Sene, dok će veliki broj ulica sa biciklističkim stazama u centru grada imati ograničenje od 20 km/h.
Smanjenja ograničenja brzine nisu ništa novo za Pariz pošto je nedavno ograničena brzina na obilaznici francuske prestonice na 70 km/h, dok trećina gradskih ulica već ima ograničenje od 30 km/h.
Gradska vlada veruje da će ovakvi postupci znatno smanjiti broj ozbiljnijih saobraćajnih nesreća i zagađenje, zbog koga je ove godine i delimično prekinut saobraćaj u gradu.
Izvor: Mojauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Pariz ce se pretvoriti u jednu veliku kolonu. Mozda probaju sa ovim, ali ce ukinuti ubrzo
Trebali su na 10kmh.
Sad kad vidi ovo profesor "strucnjak" pa predlozi i kod nas...
Ne znam kako to funkcionise u Parizu, ali bi trebali da uvedu takse za ulazak u centar, kao i povecanje cene parkinga, kako bi se stimulisao prelazak putnika na metro i autobuse...
Nzm kako ce da smanje zagadjenje kad se za 20kmh mora ici prvom a veca potrosnja= vise co2. Jedino sto ce masu ljudi da stimulisu da ostave kola kuci. Ali opet kome treba auto ima da se davi ceo dan po gradu i na kraju zagadjenje isto.
Vozila pri tako maloj brzini kretanja ( ritam "prva-druga" ) emituju još više CO2. A i sam Pariz je krcat vozilima ljudi koji tamo žive. Jedino da "odvale" neku suludu cenu parkinga, taksi i/ili poreza, "sve u širem krugu" njihove "dvojke", pa će onaj siromašniji narod to što ima da rasproda, a onda bogatima mogu da vrate ograničenje brzine na 50 ...
Upravo sam i ja to mislio. Automobili najvise trose pri kretanju u niskim brzinama.
Resenje je jednostavno i vec postoji na toliko mesta.
1. Mesta za mala vozila umesto "stadnardnih" parking mesta. Spark, 108, C1, Aygo, IQ, Panda... svi mogu da prevezu 4 ili 5 putnika, a potreban im je manji prostor za parking. Sto su vozila duze parkirana, a manje u saobracaju, to je zagadjenje manje.
2. Placanje ulaska u centar za one koji tamo ne zive.
3.Ono sto vec imaju, a to je program iznajmljivanja elektricnih malih vozila.
Najmanja potrošnja goriva je na nekih 50-60km/h, naravno ne u 2 stepenu prenosa, nego u 4 ili 5 brzini.
Najveća propustna moć ulice je tačno na 48 km/h i ta brzina se zove kritina brzina. Kad recimo brzina kolone padne ispod navedene, pada propustna moć.
Brzine od 30 km/h i manje se odeđuju tamo gde je mešovot saobraćaj pešaka i vozila, to jeste tamo ge nema trotoara, na trgovima, pristupnim ulicama, pored škola u strogom centru grada i sl.
Saobraćajna struka je nagora struka u inženjerstvu, i obično se sastoji od izmišljanja rupa na svirali. Na žalost, mi imamo primer Miće Vujanića, sa lobijem, koji doseže do AMSS, Agencija, Ministarstava, JP Puteva Srbije i sl, institucija, tako da kod nas se sve može očekivati.
@roker
Ta kriticna brzina od 48 km/h kod dvotracnog puta je samo u idealnim uslovima toka u kome su sva vozila ista a vozaci istog iskustva... :) ...na autoputevima oko Pariza su smanjili na 70 km/h a za auto-put je kriticna brzina 58-60 km/h, tako da tu imaju jos prostora za smanjenje... ;)