home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Odavno su prošli dani korišćenja poluga, obijanja brava i spajanja žica. Da bi se danas ukrao automobil lopovi primenjuju savremene tehnologije a hakovanje je sve zastupljenije.

Novi talas krađa doneo je i nove, savremene metode. Automobili se sve češće obijaju uz pomoć elektronskih naprava za čije programiranje je dovoljno desetak sekundi. Takvi uređaji u stanju su da "prevare" kompjuter u automobilu i omoguće lopovu da uđe a zatim i startuje vozilo bez ključa.

Kompletan članak na sajtu B92.net



čitanja : 895



Komentari

kupis ml i miran si....

Autor bmw series 8 02 Jun 2014, 14:27

бмв

А шаљивџијо стари, не дирај нам братунгу Пита! Он више не коментарише ове теме од кад је сазнао да је Мерцедес најкраденије луксузно возило у Америци!! :)
Али није то једина тема од које одустаје. Једино се у Ф1 још држи! Изгледа да је Брка дефинитивно откупио сезону па ћеш га тамо сусретати... ;))

Autor Гагиба 02 Jun 2014, 15:25

Vlasnici MLa, kao i svi drugi vlasnici Mercedesa u Evropi slobono se, bez bojazi da ce im ukrasti vozilo, mogu voziti.
Policija treba da traga na relaciji vlasnik vozila-osiguranje-"lopov", ukoliko zaista zeli resiti ovaj problem.

Autor vojvoda 02 Jun 2014, 15:38

BMW
ma ne mora ML, moze bilo koji Dajmler sa IC kljucem....autobusi, kamioni, freze,....
Gagiba
pa jel mu ostala jos neka tema gde se pojavljuje osim F1?
I DTM kad izbije neka vremenska nepogoda:))))

Autor toma 02 Jun 2014, 15:55

тома

Невероватно да још има људи који верују у Деда Мраза и у причу како се Мерцедес не краде! :))

А за ДТМ што каже Петар Краљ у "Кенгуру" а везано за ситуацију кад нема поплава: -Шта је, ћутимо, а?? ;))

Autor Гагиба 02 Jun 2014, 16:33

Vecina tekstova vezanih za kradju automobila temelji se na babskim pricama pomesanim sa sklonozscu da nedovoljno upuceni u problematiku komentarisu dogadjaje za koje se, po ustaljenom balkanskom (i ne samo balkanskom) standardu, uopste ne razumeju. Osobe koje nikave dodirne tacke nemaju sa elektronikom u savremenim autombilima dozvoljavaju sebi luksuz da komentarisu nesto sto nikada nisu videli. Nazalost, ovo nije usamljeni primer.
Postoje vozila koja se relativno lako mogu ukrasti. Obicno je rec o vozilima srednje generacije, ili vozilima koja zbog specificnosti trzista poseduju sistem zastite nizeg stepena, ili ga uopste na pojedinom trzistu nemaju. Mercedes ne spada u tu grupu vozila. Sistem imobilajzera kod ovog proizvodjaca strogo je centralizovan a svaka veza sa servisom vezanim za imobilajzer je direktnom online linijom i vrlo slozenom procedurom. Verovatnoca da neko neovlascen pristupi podacima je ravna nuli. Jedini nacin da se takvi automobili neovlasteno otudje jeste pauk metoda. Svaka druga varijanta ukazuje na direktnu saradnju u samom cinu kradje. Nije Mercedes jedini. Nesto slicno u svom sistemu rada primenjuje i evropski ogranak Forda. Osim toga, postoje modeli i drugih proizvodjaca ciji se IMMO sistem ne moze razbiti bez da se elektronika u vozilu trajno ne osteti.

Autor vojvoda 03 Jun 2014, 02:31