
Odavno su prošli dani korišćenja poluga, obijanja brava i spajanja žica. Da bi se danas ukrao automobil lopovi primenjuju savremene tehnologije a hakovanje je sve zastupljenije.
Novi talas krađa doneo je i nove, savremene metode. Automobili se sve češće obijaju uz pomoć elektronskih naprava za čije programiranje je dovoljno desetak sekundi. Takvi uređaji u stanju su da "prevare" kompjuter u automobilu i omoguće lopovu da uđe a zatim i startuje vozilo bez ključa.
Kompletan članak na sajtu B92.net
бмв
А шаљивџијо стари, не дирај нам братунгу Пита! Он више не коментарише ове теме од кад је сазнао да је Мерцедес најкраденије луксузно возило у Америци!! :)
Али није то једина тема од које одустаје. Једино се у Ф1 још држи! Изгледа да је Брка дефинитивно откупио сезону па ћеш га тамо сусретати... ;))
Vlasnici MLa, kao i svi drugi vlasnici Mercedesa u Evropi slobono se, bez bojazi da ce im ukrasti vozilo, mogu voziti.
Policija treba da traga na relaciji vlasnik vozila-osiguranje-"lopov", ukoliko zaista zeli resiti ovaj problem.
BMW
ma ne mora ML, moze bilo koji Dajmler sa IC kljucem....autobusi, kamioni, freze,....
Gagiba
pa jel mu ostala jos neka tema gde se pojavljuje osim F1?
I DTM kad izbije neka vremenska nepogoda:))))
тома
Невероватно да још има људи који верују у Деда Мраза и у причу како се Мерцедес не краде! :))
А за ДТМ што каже Петар Краљ у "Кенгуру" а везано за ситуацију кад нема поплава: -Шта је, ћутимо, а?? ;))
Vecina tekstova vezanih za kradju automobila temelji se na babskim pricama pomesanim sa sklonozscu da nedovoljno upuceni u problematiku komentarisu dogadjaje za koje se, po ustaljenom balkanskom (i ne samo balkanskom) standardu, uopste ne razumeju. Osobe koje nikave dodirne tacke nemaju sa elektronikom u savremenim autombilima dozvoljavaju sebi luksuz da komentarisu nesto sto nikada nisu videli. Nazalost, ovo nije usamljeni primer.
Postoje vozila koja se relativno lako mogu ukrasti. Obicno je rec o vozilima srednje generacije, ili vozilima koja zbog specificnosti trzista poseduju sistem zastite nizeg stepena, ili ga uopste na pojedinom trzistu nemaju. Mercedes ne spada u tu grupu vozila. Sistem imobilajzera kod ovog proizvodjaca strogo je centralizovan a svaka veza sa servisom vezanim za imobilajzer je direktnom online linijom i vrlo slozenom procedurom. Verovatnoca da neko neovlascen pristupi podacima je ravna nuli. Jedini nacin da se takvi automobili neovlasteno otudje jeste pauk metoda. Svaka druga varijanta ukazuje na direktnu saradnju u samom cinu kradje. Nije Mercedes jedini. Nesto slicno u svom sistemu rada primenjuje i evropski ogranak Forda. Osim toga, postoje modeli i drugih proizvodjaca ciji se IMMO sistem ne moze razbiti bez da se elektronika u vozilu trajno ne osteti.