
Nedavna studija koju je pokrenuo jedan proizvođač pneumatika pokazala je da zabrinjavajuće veliki procenat vozača ne ume da popravi ni osnovne kvarove na svom automobilu. Kompanija "Kumho", koja se bavi proizvodnjom automobilskih guma, finansirala je studiju koja je sprovedena u Velikoj Britaniji, a koja je pokazala da svaki peti vozač ne ume da otvori haubu na sopstvenom automobilu.
Ovo istraživanje je još pokazalo da bi polovina vozača jednostavno ostalo parkirano pored puta ukoliko bi bili suočeni sa situacijom da moraju da promene točak na svom vozilu. Zato se veliki procenat vozača starosti preko 30 godina sve više oslanja na šlep-službu i pomoć auto-servisa.
Interesantno je i da se ova starosna grupa pre svega oslanja na pomoć roditelja oko kvarova na automobilu ali i kada je redovno održavanje u pitanju. Što se tiče mlađe populacije, uzrasta od 18 do 25 godina, čak trećina vozača iz ove starosne grupe gotovo nikada ne proverava pritisak u gumama pre nego što krene na put.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Nisu oni odrastali na buretu baruta, kao neki... Ima nas, koji i generalku znaju da urade (a nismo mehaničari)... Ali njihovim vladama i odgovara ovakav narod, koji ne misli, ne napreduje - to rade političari, a masa ko masa...
paaa iskreno... sa modernom tehnologijom kompjuterski kontroliranog ubrizgavanja goriva, variabilnim timingom ventila, desetina senzora za "ovo i ono" i servisnim ciklovima od 20k km i više, ni neznam što bi normalan, običan vlasnik (kome popravak automobila nije profesija) imao za "ćeprkat" ispod hube...
vremena kad je "mašina" značilo blok motora sa glavom i cilindrima, fergazer, fertajler, svećice i "flašu sa benzinom odavno su prošla, pa je kod kvara na cesti za diagnosticiranje problema čak i vlasniku "profesionalcu" puno puta potreban "laptop"...
briga obićnih ljudi danas se svodi na "umeće" redovnog održavanja, tankanja, sipanja vode za brisaće i eventuelnog provjeravanja nivoa ulja i znanja "skidanja točka"...
Kao sto rece neko iznad, danas je potrebno znati prekontrolisati nivo ulja, rasladne tecnosti, tecnosti za brisace, pritisak u gumama i znati zameniti tocak(mada postoji i sprej, tako da...) Sve ostalo tesko da mozete uraditi bez pomoci strucnjaka.