
Automobili koji voze bez vozača mogli bi, uz uslov da putnici dele vozila, za čak 80 posto da smanje saobraćaj u zagušenim svetskim megalopolisima, rekli su stručnjaci na konferenciji o urbanom planiranju u Singapuru.
"Ono što je najzanimljivije ... imali biste manje automobila na ulicama", rekao je Carlos Ratti sa američkog univerziteta MIT, dodavši da "pametne" nove tehnologije omogućavaju da se podele resursi i da se time poveća efikasnost urbane infrastrukture.
Rattijevo istraživanje pokazalo je da bi kombinacija autonomnih vozila i programa deljenja vozila, velikim gradovima omogućila da osiguraju mobilnost svog stanovništva sa samo 20 posto vozila koja trenutno saobraćaju na njihovim zakrčenim ulicama.
Autobusi i automobili bez vozača, koje dele saputnici, mogli bi rešiti problem "prvog i poslednjeg kilometra" - tj. problem prevoza od putnikovog doma ili druge destinacije do najbliže tačke javnog transporta, rekao je Ratti.
On je dodao da bi se svi mogući problemi oko bezbednosti saobraćaja bez vozača mogli rešiti promišljenim urbanim planiranjem.
Učesnici konferencije naglasili su da razvoj vozila bez vozača ide ubrzanim tempom i da automobili koji sami voze više nisu daleka budućnost.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs / Google