
Model 205 je u istoriji Peugeota odigrao jednu od ključnih uloga; na tržištu je bio pravi prodajni hit i francusku marku je odveo na put koji je zatim uspešno nastavio model 206. Osim u pogledu prodaje Peugeot 205 je oduševljavao i na sportskim borilištima; 205 T16, pripremljen po pravilima grupe B, raspolagao je sa više od 400KS i u prilično oštroj konkurenciji je osvojio dve titule svetskog timskog šamiona i 16 WRC pobeda.
Drumski pandan monstrumu grupe B bio je automobil poput ovog na slici. Peugeot 205 Turbo 16 je, poput većine drugih drumskih varijanti trkačkih vozila grupe B, bio posebna zverka. Centralno smešten motor sa turbo punjačem razvijao je 200KS i isporučivao ih na sva četiri točka. U to vreme turbo benzinci nisu bili efikasni poput današnjih, pa su turbo rupe, kao što kaže i opis modela koji se prodaje na sajtu Classic Drivera, bile epskih proporcija.
Automobil takođe nema prtljažnik – pozadi je motor, a napred rezervni točak, pa je za odlaganje neophodnih sitnica predviđena tek polica iznad motora. Za gotovinu ili kartice za kupovinu goriva ionako vam nije potreban prtljažnik, zar ne?
Peugeot je ukupno proizveo 200 primeraka drumskog 205 T16, pa je jasno da su prilično retki i cenjeni. Primerak koji se prodaje prešao je, kažu, manje od 1.700 kilometara i zaista izgleda besprekorno.
Aukcija će se održati 8. septembra, a više informacija potražite na sajtu Classic Drivera.
Izvor: Autosport.hr