home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Italijanski proizvođač sportskih automobila neće izdati svoje atmosferske korene, bar kada je reč o njegovim najvećim, odnosno V12 motorima. S druge strane pogonski sklopovi budućih propetih konjića će biti "oplemenjeni" strujom s obzirom da bi "električne komponente trebalo da postanu integralni deo Ferrarijevih motora".

Tako bar javlja Car Magazine koji napominje da, iako je reč o veoma širokom pojmu, električne komponente u osnovi znače hibridizaciju ponude. Takvi izveštaji, bazirani na saznanjima prikupljenima od insajdera svakako ne treba da čude s obzirom da je to put kojim su već krenuli gotovo svi značajniji svetski proizvođači.

Ipak, pre toga Ferrari će osvežiti par V12 modela koji neće postati hibridi, ali će njihovi atmosferski V12 motori biti osnaženi. Naime, 6,3 litarski V12 iz LaFerrarija snage preko 800KS je pokazao da još uvek ima mogućnosti za napredak kod velikih atmosferskih pogonskih agregata sa visokim brojem obrtaja.

Više bi trebalo da bude poznato do 2016. kada će biti osvežen Ferrari FF čiji bi V12 nakon facelifta trebalo da umesto dosadašnjih 485 kW razvija oko 515 kW, odnosno umesto 660KS snaga bi trebalo da mu naraste na oko 700KS. Takođe, iste godine bi trebalo da upoznamo i osveženu F12 Berlinettu koja takođe neće dobiti turbo, a nije planirana ni hibridna verzija. Uprkos tome snaga motora će porasti, ali za sada još uvik nije poznato koliko.

Elektrifikacija na scenu stupa 2017. uvođenjem nove platforme za modele sa napred smeštenim motorom, odnosno 2019. kada će stići platforma za modele sa centralno smeštenim pogonskim agregatom. Konkretna tehnička rešenja koja će Ferrari upotrebiti za sada nisu poznata, ali svakako će saznanja iz modela LaFerrari biti od velike koristi za stručnjake iz Maranella.

Očekivanom rastu mase, do kojeg bi neminovno došlo ugradnjom novih električnih komponenti u automobile, u Ferrariju nameravaju da se suprotstave većom upotrebom lakih materijala, prvenstveno aluminijuma, a zatim i raznih kompozitnih materijala koji će se po pravilu koristiti pri izradi viših delova automobila kako bi težište ostalo što je niže moguće. Takođe, svoju ulogu u smanjenju ukupne mase automobila će odigrati i novi načini izrade, kako pojedinih delova tako i celog automobila.

Izvor: Autonet.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 817



Komentari

Kakvu turbinu, pa da pokida sve!
Pa ovaj bez turba jači od Merc AMG sprava sa turbom.

Autor roker 22 Jul 2014, 16:13

roker
i traje dva kisna petka. : )
AMG prelaze pola miliona min.
Ovamo ako izdrzi 50 000km pa ajmo novi motor.
I dragsteri su navijeni pa traju 400m samo pa remont.

Autor Pit 22 Jul 2014, 16:52