home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Hrvatskoj su u prvoj polovini godine registrovana 21.133 nova putnička vozila, što je za 37,4 poto više nego u istom periodu prošle godine, ali ti pokazatelji su ohrabrujući samo na prvi pogled, kaže se u analizi tržišta koje je objavila agencija Promocija Plus, navodeći da su od toga svega 28,5 posto novih vozila kupili građani.

Analitičari te agencije izdvajaju četiri procesa koji su uticali na rast prodaje.

Prvi je niska osnova poređenja jer je prošle godine broj registracija novih vozila bio rekordno nizak, čak i u poređenju sa takođe kriznom 2011. godinom kada je u prvih šest meseci registrovano 23.137 novih putničkih vozila.

Uzroke niske prošlogodišnje osnove analitičari Promocija Plusa pripisuju ekonomskom stanju, velikim očekivanjima smanjenja cena zbog ulaska u EU koje se nije dogodilo i opreznom poslovnom planiranju rent-a-car firmi uoči prošlogodišnje turističke sezone.

Drugi razlog rasta prodaje su značajne javne nabavke. Tako su tržišne brojke dodatno naduvale javne nabavke novih vozila za Vladu i ministarstva na što se odnosi oko 10 posto tržišta.

Treći uzrok je obnova ili proširenje voznog parka nekih preduzeća, a četvrtim razlogom rasta tržišta Promocija Plus smatra povećanje broja isporuka vozila rent-a-car firmama.

Imajući na umu ove informacije rast prodaje ne može se pripisati oživljavanju ekonomije, zaključuje se u analizi.

U prilog tom zaključku ističe se podatak o padu učešća privatnih kupaca to jest građana - svega 28,5 posto od novih vozila u prvih šest meseci ove godine kupili su građani, dok je pre krize njihovo učešće bilo 60 posto.

Izraženiji nego kod novih, u prvih šest meseci bio je rast prodaje polovnih vozila. Njih je u prvih šest meseci na godišnjem nivou prodato 214,9 posto više, odnosno 18.407.

Tako je trend kod polovnih vozila, koji je započet ulaskom u EU, nastavljen i u prvih šest meseci ove godine pri čemu je i dalje najveći deo polovnih vozila koja se uvoze u Hrvatsku star deset i više godina.

Posmatrano ukupno, ostvaren je rast registracija novih i polovnih vozila od 86,3 posto odnosno u šest meseci je registrovano 18.311 putničkih vozila više u odnosu na isti period prošle godine.

Posmatrano po markama, vrh liste hrvatskog tržišta pripada Volkswagenu koji sa 3.336 vozila ima 15,8 posto tržišta. Na drugom mestu je Opel sa 2.851 vozila ili 13,5 posto tržišta. Slede Škoda, Peugeot, Citroen, Renault, Ford, Hyundai itd.

Na vrhu najprodavanijih modela je Škoda Octavia, a slede VW Golf, Opel Astra, Opel Corsa, VW Polo, Hyundai i30 itd.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen



čitanja : 737



Komentari

Slicna situacija je i kod nas kad su modeli Skode u pitanju, vecina prodatih je za firme, naravno u "klotara" verziji...

Autor carobnjak 24 Jul 2014, 15:42

Nova oktavija je očito pun pogodak i kod "susjeda". Ona (prethodna)u HR nikada nije bila u vrhu, a iznad nje su uvek, daleko u nebesima, izmedju ostalih, bili astra, golf i prethodni 308.
Ali, "podeljene su nove karte", došli novi modeli ... i sve je "na svom mestu".

Autor moron 24 Jul 2014, 21:50

@ moron
Sve zavisi od togo koliko zejtina ode između dva servisa.
:)

Autor Ex 25 Jul 2014, 00:15

Kakve to ima veze da li je za firme?
U firmama isto rade gradjani, a vlasnici firmi su valda isto tako gradjani.
U Holandiji vecina registrovanih automobila jesu firmina vozila.

Autor vojvoda 25 Jul 2014, 02:29

Ex
TSI motor se ugradjivao i u prethodnu, kao i u sadašnju oktaviju, a obe imaju pozadi i po dva rikverc svetla.
Očito je nešto drugo u pitanju ...

Autor moron 25 Jul 2014, 13:22