
Britanski vozači su više od jedne decenije podsticani raznim beneficijama da kupuju automobile sa štedljivim dizel motorima i niskom emisijom ugljen-dioksida. Međutim, sada iz te zemlje stižu vesti da automobili koji za pogon koriste dizel gorivo više nisu dobrodošli, s obzirom da dizelaši zagađuju atmosferu finim šesticama i azot-dioksidom mnogo više nego benzinci, izazivajući ozbiljna respiratorna oboljenja kod stanovništva.
Više od 10 miliona vlasnika automobila sa dizel motorima u Velikoj Britaniji osećaju se ovih dana izdanim i prevarenim od svoje države. Nakon što su godinama podsticani da kupuju dizelaše zbog niske emisije ugljen-dioksida, vlasnici se sada suočavaju sa najavama uvođenja dodatnih taksi i poreza na automobile.
Kompletan članak pročitajte na sajtu B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Za te fine čestice, postoji DPF koliko znam i svi moderni dizelaši (sasvim sigurno svi EURO5 i 6, a bogami i neki EURO4) ga imaju...
Ja ne znam samo ko je lud toliko da uopste pomisli da je dizel gorivo uopste ekolosko i cisto u bilo kojim granicama. Jedina prednost u odnosu na benzin je sto ispusta za nijansu manje CO2 koje cak nije ni stetno po zdravlje coveka (na stranu to sto utice na efekat staklene baste).
A sto se tice DPF-ova, Adblue-ova, EGR-ova i ostalih pojma ni ja nemam kakvih sistema za stetne gasove i cadji to slobodno okacite macku o rep jer kod nas jako malo automobila to uopste i ima jer nasi genijalci kupe auto iz uvoza ko nov 14 godina star i povade i blokiraju sve te sisteme pa ceo taj sistem bude u najboljem slucaju euro 2.
Koga brine ekologija i stetni gasovi, plin, a pogotovo metan su zakon!
Panco
A ko to kaze uopste ?
Dizel se tera jer je jeftiniji za eksploataciju. Nekad je bio jeftiniji od benzina, a sad skuplji, ali opet, kad sve saberes, jeftinija je voznja.
Da je gorivo ko kod arapa, niko ne bi vozio dizel, vec top benzince.
Benzinac ima kulturu rada na svojoj strani, brze se zagreva, zvuk, zimi nema brige. Ali dizlo ima matematiku na svojoj strani, izdrzljivost takodje i elasticnost.
Ovde kod nas se PDF filter vadi :))
Kakav je metan po motor? Cuo sam da ako nije fabricki dosao sa njim, da bilo kakva naknadna ugradnja unistava motor..
@pit
Oni koji to ne znaju (nazalost mnogo ih je)
Vezano za drugi deo, govorimo iskljucivo o ekologiji i emisijama gasova tih goriva dok performanse i ostale karakteristike nisam ni spominjao, a da je jeftiniji za eksploataciju grdno se varas, bar za one koji prelaze ispod 30k km/godisnje :)
Panco
Mislim na potrošnju. Za održavanje je jeftiniji benzinac.
I kao novi, dizelaš je skuplji.
@Panco
Grdno se varaš ja prelazim od 15-18.000km i brojke su mi na strani dizela , a u zadnjih 10 godina naizmjenično vozim dizele i benzince a posebno mi je ovaj zadnji prelaz drastičan , sa Picassa 1.6 benzin na Cordobu 1.9TDI , održavanje skuplje za dizel filter (15Evra) a potrošnja razlika skoro 4 litre (6,6LIT vs 10,2LIT)pa izračunaj ima li uštede.
Benz. ima prednost samo sa ugrađenim plinom ali tad dolazimo do onog što osporavaju dizelu (komplikovaniji i skuplji za održavati)