
Ford je u svom saopštenju objavio da je svaki peti prodati Ford na evropskom tržištu ove godine imao ugrađen 1,0 litarski trocilindrični EcoBoost motor.
U prvoj polovini ove godije je naime u Evropi prodato oko 120.000 Fordova sa ovim motorom (inače nosilac titule International Engine of the Year), što je za oko 15 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
U prvoj polovini ove godine 47 odsto svih prodatih primeraka modela B-MAX je imalo ovaj motor, kod Focusa taj procenat je 33%, a kod Fieste 30%.

Ford ovaj motor nudi u verzijama sa 100KS i 125KS, a kod nedavno predstavljene Fieste Black & Red Editon raspolaže sa 140KS.
Sem u Fiesti, B-MAX i Focus modelima, Ford ovaj agregat ugrađuje i u EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Transit Connect, Transit Courier, a dobiće ga i novi Mondeo koji na evropskom tržištu startuje u oktobru.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
nasuprot pricama drugih da je ovaj motor smece i da ga niko nece kupovati
@mile antena
a sto se ne hvalis da je trazen i na americkom trzistu? :)))
na americkom trzistu jos nije ni poceo da se prodaje, treba tek posle nove godine.
naravno da ce biti trazen. od fordova tri najpopularnija vozila u americi - najpopularnija opcija je sa ecoboost motorom. najpopularniji motor u f-150 je 3.5 ecoboost (cini oko 40% ukupne prodaje f-150) iako su u ponudi jos 3 veca atmosferska motora. dok u escape i fusion/mondeo najpopularniji motor je 1.6 ecoboost iako se oba mogu dobiti i sa 2.5 atmosfercem za gotovo iste pare
Ovaj 1.0 motor je tako "dobar" da verzija sa 100 ks u focusu košta jedva 800 eura manje nego verzija 1.6 dizel sa 95 ks.
Ne treba tu mnogo mudar biti pa izabrati
@carobnjak,
predpostavljam da ti mislis da nece biti trazen jer ceo svet zna (a najvise ljudi sa balkana) da svi amerikanci voze aute sa samo v8 motorima i potrosnjom od 30 litara?
@mile antena
Upravo tako, kako ces amerima uvaliti motor od 1 litre kad ga ni ti ne prihvatas???
Na stranu sto je ovo odlican primer koliko americka industrija kaska za evropskom...
@carobnjak,
posto sam znao da to mislis, zato sam ti i gore napisao kako tri najbolje prodavana forda u americi nemaju tradicionalan v8 ili v6 vec su presli na turbo v6 i i4. ako su vlasnici pickupa spremni da predju sa 5.0 v8 na 3.5 ecoboost v6, zbog cega vlasnik fieste nebi presao sa 1.6 na 1.0 ecoboost?
a to ko za kim kaska necu ulaziti u detalje. recu samo da u americi ni opel nije uspeo da prodje dok u evropi najbrze rastuci brend je dacia
@carobnjak,
a inace, ja vozim auto sa atmosferskim 1.5 motorom. zbog cega mislis da nebi prihvatio 1.0 turbo koji razvija vecu snagu na nizim rpm?
@mile antena
ako se secas, jos pre par godina sam ti rekao da ce i ameri morati preci na malolitrazne motore sto si negirao!
Pa ti sad vidi, par godina ili cak deceniju, eto toliko kasnite...
A to ko ima najveci rast prodaje je sasvim druga tema, i vrlo promenljiva!
ako si jos pre par godina tvrdio da ce "morati preci na malolitrazne motore", zbog cega onda sad tvrdis da 1.0 nece imati uspeh?
@mile antena
nista slicno nisam napisao, to je samo bila replika na tvoje stare komentare ...
Ja sam pre govorio ono sta govorim i sada, a to je da ono sta ostatak sveta misli da zna o Americkim autima nema veze sa realnoscu
@mile antena
Realnost je da kod amera tek sad stizu motori kakvi su u evropi vec 7-8 godina. Ili ti imas drugacije informacije?
Da nisu mozda americki motori stigli kod nas??? :-D:-D:-D
To sve opet nema veze sa tvojim poslednjim komentarom..
Ecoboost motori su razvijani u Americi i prvo su debitovali u Americi, pa tek onda u Evropi.
@mile antena
i 1.0?
Opet ti o kamionskim masinama a tema je jednolitras! :-)
mile
Ia Te ne razume, Ti hvališ king-size američke turbaše, a ipak se držiš svog pouzdanog japanskog atmosferca od 1.5 litra, čija je cena održavanja smešna u odnosu na turbaše. A sudeći po najavama skorih hodinih malih turbaša (koji će možda doći uz redizan civica), neki turbo pandan tvom atmosfercu (koji svetlo dana ugledati neće) imao bi svega jedno 600-700 ccm i 2-3 cilindra. Zar bi ti to DUGOROČNO hvalio i više voleo od svog sadašnjeg pouzdanog atmosferca? Više bi voleo da imaš plivajući zamajac na benzincu, a da mu održavanje plaćaš kao da je neki dizel? Ne verujem Mile
@carobnjak,
koliko znam, 1.0 ecoboost je debitovao u evropi prosle godine, a u ameriku stize ove. o kojim "7-8 godina zaostatka" pricas? mogu i ja tako reci da su amerikanci godinama ispred evropljana jer su 1.6 i 2.0 ecoboost motori prvo debitovali u americi.
@moron,
ja volim ono sta volim, a vozim ono sta mogu da priustim. isto kao sto se vecina vas ovde pali na mercedes, bmw i slicne aute, a vozite fiat punto. ja bi voleo da mogu voziti ford f-150 svt raptor, ali zelja je jedna a realnost druga. ja radim posao gde sam za volanom vecinu radnog vremena i ja ne mogu da vozim auto koji trosi 15 litara. trenutno stedim za klasika za uzivanje dok za svakodnevnu voznju bi opet uzeo neki auto sa bas malim motorom. a inace, ovaj 1.5 motor u hondi fit ne podnosim jer uopste nema snage na niskim obrtajima, bukvalno ga moras voziti na 3,000-4,000 rpm da bi izvukao ikakvu snagu. i da, rado bi ga menjao za mali turbo koji razvija svoju snagu na 1,500 rpm. ja ne prelazim 500,000 km sa autima pa da moram da brinem kakav ce biti na duzi period vec predjem maksimalno 200,000 km pre nego sto ga menjam za daleko mladji auto
Mile antena
pricam ti o pojavi dowsnizing motora koja je pocela tada a kod vas stize tek sada, ne pominjem Ford, koji je i u Evropi to uradio poslednji!
Ti ocigledno ne citas komentare ili primecujes samo ono sto ti odgovara?
P.S. nije mi logicno da su 1.6 i 2.0 razvijeni kod vas, bez obzira sto su tamo debitovali.
Amerikanci nemaju pojma kad su manji motori u pitanju, osim ako su imali pomoc od NASA-e... :)))
Mile antena
pricam ti o pojavi dowsnizing motora koja je pocela tada a kod vas stize tek sada, ne pominjem Ford, koji je i u Evropi to uradio poslednji!
Ti ocigledno ne citas komentare ili primecujes samo ono sto ti odgovara?
P.S. nije mi logicno da su 1.6 i 2.0 razvijeni kod vas, bez obzira sto su tamo debitovali.
Amerikanci nemaju pojma kad su manji motori u pitanju, osim ako su imali pomoc od NASA-e... :)))
posto je opste poznato da o amerikancima i njihovoj auto industriji znaju najvise ljudi sa balkana, nema razloga da ti neverujem na rec. downsize stize kada je kriza na trzistu, a u americi i nije bila do pre 4-5 godina kada je downsize krenuo. kamo srece da se downsize nikad nije desio, jer bi to znacilo da trziste nije u krizi. a gotovo sve evropske firme (sa izuzetkom vw, mercedesa i bmw-a) beleze velike neuspehe vec godina i sam podatak da je dacia kompanija koja najvise raste govori koliko je trziste jos uvek u krizi.
ako ti mislis da je evropska auto industrija naprednija zato sto ih kod njih pre stigla kriza, pa su samim tim pre nasli i odgovor, nema problema - evropska auto industrija je naprednija.
@mile antena
pa upravo sam ti i o tome pricao pre par godina da ce bas ta kriza da natera i vasa proizvodjace da ubacuju manje motre, sta se sad pravis neobavesten?
I da li se to desilo?
Da, naravno da mislim da je evropska naprednija, dokaza ima koliko hoces samo treba otvoriti oci i razmisliti.
Evo male pomoci: uzmi u obzir samo premijum trojku i ostaces bez teksta! :)))
P.S. i dosadan si vise sa ponavljanjem prve recenice jer sam ti vrlo jasno opisao u cemu je stvar, i ne vidim da je bilo kakvo ekspertno znanje potrebno da bi se shvatilo gde se nalazi americka autoindustrija !
Jedino cime moze da konkuruse evropskoj, pa i japanskoj je NIZA cena, i naravno masovnijom prodajom sto je i ocekivati s obzirom na broj stanovnika!
I sta sad ne razumes?
Samo molim te pazljivije procitaj da se ne ponavljamo... :)
@mile antena
zaboravih jos nesto vazno:
ti si nas pre par godina ubedjivao kako su americka vozila stedljivija od evropskih pa me zanima da li je jos uvek tako? :)
Sam podatak da se u Evropi jos uvek prodaju Dacia, Lada, Kineske konzerve, a do pre koju godinu i Yugo mi sve govori. Naravno, obavezno se mora uraditi poredjenje premijum Nemaca da bi pokazali snagu Evropske auto industrije, kao da nijedna drugs firma u Evropi ne postoji. Eto uzmi jednog Golfa za primer, koji je ubedljivo najprodavaniji auto u Evropi i koga se svi kunu, u Americi je obicno smece. A ja sam rekao da Americki auti ne trose vise od Evropskih ako ih poredis po klasama, jer sam redovno dobivao vase poredjenje fiesta dizel vs f150 v8 da bi pokazali kako su evropski auti ekonomicniji
18:04
Au mile, al si ti zastranio... Postao si veci Amer od Amera. Samo jos da pocnes da nas ubedjujes, ko tvoj predsednik da je Ford prvi auto na svetu. : )))
Mada ima i ovde na blogu hejtera ( prepoznace se ) koji zele da to na neki volseban nacin postane tacno. : )))
Ali na njihovu zalost, istina je samo jedna. : )
Haha, Golf smece???
Pa to cak ni ja koji ne simpatisem VW ne bih izjavio nikada!
Da li vi uopste imate model iz Golf klase? Imali ste konzervu Dodge Caliber koji nikom nije trebao, pa cak ni vama...
Koji americki model uopste moze izazvati evropskog konkurenta?
(Molim te ne pominji mi F150 i slicne kamione, traktore ili tenkove! :) )
Koji je to americki model toliko trazen u Evropi?
P.S. navedene marke se prodaju na istocnim trzistima, sto bi bio pandan recimo Brazilu kod vas!
Da, Golf u Americi, kao i ceo Volkswagen brend je smece. Ubedljivo najnekvalitetniji auti. Kupuju samo oni koji hoce novi auto, a nemaju kintu za nista bolje. Cak i taj smesni Caliber kome je smejes je bio kvalitetniji na duzi period. A sta je od Amera toliko trazeno u Evropi? Pa mozemo da pocnemo od celog Ford brenda. Ali on nije Americka vec je Nemacka firma, jelda?
@pit, sta da mu radis kad mi se ne svidjaju nazi auti pa nemogu biti kao vecina vas ovde
@mile antena
znaci nemas odgovor na moja konkretna pitanja?
Za ocekivati...
Naravno da je Ford americka firma ali ima evropsku filijalu koja razvija modele za Evropu i druga trzista!
Tek je Focus 3.generacije globalni model, dok je Fiesta razvijena u Evropi i kao takva stigla i na americko trziste.
Nisam cuo da je neki americki model stigao u Evropu...
Nisam cuo da je neki americki model stigao u Evropu...
Autor carobnjak 12 Avg 2014, 22:47
Ima, ima, ali generalno mnogo su zastupljeniji Evropljani u Americi nego obrnuto.
Evo recimo, Grand Cherokee, mada je i on na Mercedesovoj platformi. :D
Na koje tacno tvoje pitanje nisam odgovorio? Sto se tice ostatka, Focus Mk1 je bio globalni model, a gomila auta koja se prodaju u Evropi su razvijani bas u Americi. Posto Ford odlicno poznajem, evo spomenucu nekoliko - Fiesta Mk1, Mondeo Mk1 i ovaj najnoviji, svaki Transit i Ranger, prvi Escort je radjen kao globalni model ... Jel dosta?
@mile antena
Escort mk1 je razvijen u UK, Focus MK1 u Kelnu...
Nisi odgovorio na 19:09...
@Pit
nisam mislio da ne moze da se kupi nego da je razvijen u SAD a da se nudi u Evropi i sire kao globalni model...
Jeep je sada Fiat, i to je najvece ponizenje za naprednu americku autoindustriju! :)))
Pazi kad im Fiat doradjuje enterijere???
@carobnjak,
i escort i focus su razvijani kao globalni modeli, pa je samim tim ocekivano da su u njihovim razvojima ucestvovali inzenjeri i dizajneri iz celog sveta. jer nema bas smisla da nekom britancu povere posao razvoja auta za americko trziste. tu gresku je jedino uradio daimler kada su dali turcinu da vodi chrysler, ali to je neka druga prica.
zanimljivo, jeep je sada fiat? a ford eu i opel su samostalne evropske firme koje nemaju veze sa americkim vlasnicima? zanimljivo ...
a na odgovor na 19:09, odgovorio sam ti - da, golf je smece i da, cak i smesni caliber je bio kvalitetniji auto na duzi period. posebno smece je bio golf 5, koga vise vw saloni uopste nisu hteli da primaju koliko je smece bio. ja zaista neznam sta je "golf klasa" jer to kod nas u americi ne postoji. mozda si mislio da aute koji se lose prodaju i koji su jako nekvalitetni kao golf?
takodje sam ti odgovorio koji su to americki auti trazeni u evropi - ford.
a na to poredjenje koji americki auti mogu da se nose sa evropskim, moje i tvoje vidjenje koji je "evropski", a koji "americki" auto nije isto. ako je fiesta evropski auto, jel to znaci da je bmw x5 americki posto je uradjen specificno za americko trziste (i onda se prodavao u ostatku sveta) i proizvodi se u south carolina?
jedinu prednost koji evropa ima nad amerikom su nemacki premijum auti, sve ostalo je na strani amerike. a i ti nemacki premijum auti su odlicni dok su pod garancijom - u americi se niko ne usudjuje da ih kupi ako nemaju garanciju. zato su saloni prepuni 3 godine starih mercedesa, bmw-a i audija koji su vraceni sa lease (oko 60% svih "prodatih" mercedesa i bmw-a su lease)
"Folksvagen" generalno u Americi važi za precenjen, nepouzdan auto. Decenijama se nalazio na samom dnu spiska "JD Power", jeste da se danas razlika između najboljeg i najgoreg bitno smanjila, ali "Golf" svakako u Americi nije ni približno cenjen kao što je u Evropi.
Jedno vreme je VW krivio američke vozače i američki stil vožnje. Govorilo se i da modeli koji stižu iz Meksika nisu uporedljivi sa Evropskim. VW danas ponovo pravi automobile u Americi, za Ameriku, u nadi da će bolje zadovoljavati specifične potrebe tog tržišta. Setim se inženjera "Renoa" koji je jednom rekao, začuđeno, "All they want from their car is that it starts in the morning. That's it. What a scarily conservative market".
Svakako ne treba čuditi što mile antena nije ljubitelj "Golfa". Čuvena "Dvojka", na kojoj je "Golf" u Evropi bitno dobio na imidžu, je u Americi bio posebno problematičan automobil, toliko da je VW ranim devedesetim godinama, sa svega 40.000 prodatih vozila, ozbiljno razmatrao povlačenje zajedno sa "Pežoom".
@mile antena
da li se ti bavis politikom?
Ako ne, pocni sto pre, bio bi odlican! :)
"a ford eu i opel su samostalne evropske firme koje nemaju veze sa americkim vlasnicima?"
Odakle si sad ovo iskopao???
Ti ne znas sta je Golf klasa, ajde da ti poverujem. Ok, nadji mi americke modele koji su konkurenti Hondi Civic, Mazdi 3 HB, Fokusu, Corolli itd. ?
Ford Fiesta i Focus nisu americki modeli nego kako uporno ponavljas globalni, pa ne mesaj babe i zabe!
Mustang je americki ford, na primer, ili Fusion. E takve mi uporedi sa evropskim modleima pa ces da vidis belaja.
O kakvoj garanciji ti pricas?
Uporedi performanse, potrosnju, vozne osobine, dizajn, enterijer, kvalitet izrade, zavrsnu obradu - pa ako nadjes boljeg od evropskog a da su uporedivi, castim!
Uostalom, sve nabrojano su faktori koji su doveli do toga da americkih modela u Evropi jednostavno NEMA NI ZA LEK!
Osim ako ti bolje znas, onako posmatrajuci preko bare... :)))
Argument da su evropska vozila po definiciji "bolja" od američka i da evropljani zbog toga ne kupuju američka vozila, je u najmanju ruku naivan.
Ovo je kao da se neko pita zašto Rusi prave i prodaju "Nivu", kada "Tiguan" ima bolju završnu obradu i tako je "bolji" automobil.
Američko tržište je specifičan po finansijskim uslovima, uslovima vožnje i ukusima kupaca.
P.S. prva recenica u 11:36 nikako ne moze biti argument nego samo misljenje...
@carobnjak,
odakle sam iskopao? pa godine i godine iskustva ovde na blogu. znaci, po tvojim recima, jeep je sada fiat jer je fiat ipak njegov glavnik, jel tako? a sve ovo vreme kad me ljudi pitaju koliko su amerikanci zastupljeni u evropi i kad im kazem da su zastupljeni preko forda i opela (a ranije i aston martina, jaguara, land rovera, volva, saaba ...), odgovor bi bio kako su ford eu i opel samostalne evropske kompanije koje nisu u nikakvoj meri povezane sa americkim vlasnicima, pa se samim tim se moze zakljuciti da amerikanci nemaju nikakve veze sa tim. a slozices se sigurno da ford i gm posluju u evropi mnogo bolje nego vw u americi. jer su napravili i kupili evropske brendove i rade ih za ukus evropskih kupaca, dok vw uporno pokusava da amerikancima prodaje svoje evropske modele, sto nikako ne ide.
dalje, ta "golf klasa" koju opet spominjes ... posto postoje 3 americke firme, svaka od njih ima kompakt - focus, dart i cruze. e sad, primetices sigurno da nijedan od njih nije specificno americki vec se proizvode i prodaju u celom svetu (na jedan ili drugi nacin). ono sta mene interesuje - sta cini recimo focus globalnim, a civic samo japanskim modelom? civic za americko trziste nema nikakve veze sa civicom za ostatak sveta i proizvodi se u indiani. ista stvar za corollu - specificno americki model koji se proizvodi u mississippi. posle kazes da su fusion "americki auto". zbog cega? dizajnerski je identican kao mondeo, dele vecinu mehanike ... sta to njega cini americkim autom?
za sva karakteristike koje si spomenuo ... opet, usporedi potrosnju gde se moze porediti, ne fiestu dizel protiv f-150 v8 kako to obicno biva. uostalom, gorivo je nekoliko puta jeftinije u americi nego u evropi - zasto bi amerikanci onda jednako brinuli o potrosnji? performance? daj nemoj da si smesan, vama u evropi volkswagen gti je nekakva ikona u toliko hvaljenoj "hot hatch" klasi, u americi jedan obican porodicni minivan je brzi na pravcu. dizajn? pitanje ukusa. ja licno ne podnosim copy/paste dizajn evropskih auta gde svi auti kompanije izgledaju isto. posebno se odnosi kod svaba, mislim da nema lakseg posla na svetu nego biti dizajner porschea, vw ili audija, jer se bas nista ne radi - dizajniraju jedan auto i onda copy/paste na sve ostale. kvalitet enterijera i zavrsna obrada - da, evropa je tu u prednosti. sa druge strane, meni je smesno sto ti ubace takav enterijer, ubace ti najmoderniju tehnologiju mehanike, a onda ocekuju da doplatis ekstra za klimu i da dobijes branike u istoj boji kao ostatak auta. i na kraju - cena, da bi dobio bolji evropski auto od americkog moras da radis "top gear" poredjenje, gde uzimaju mercedes e63 amg od $90,000 i porede ga sa chevrolet camaro ss od $33,000 da bi pokazali kako evropa ima bolje "muscle cars" (iako e63 amg nema ni "m" od muscle). tako bi bilo i sad. ja da ti kazem da evropa nema bolji full-size crossover nego recimo ford explorer ili jeep grand cherokee, ti bi za primer uzeo nekog 3 puta skupljeg land rovera da mi dokazes da nisam u pravu, jelda?
americkih auta nema u evropi? ako ces da pricas o specificno americkim autima, u pravu si, nema ih. zato sto je americko trziste drugacije. u evropi da prodjes moras da imas auto dugacak manje od 3.5 metra (u protivnom ga nigde neces moci parkirati), koji pri tom ima motor manji od 2.0 (u protivnom ce da te ubiju sa registracijom) i pri tom nesme da trosi vise od 4 litre (u protivnom ce vlasnik bankrotirati zbog cena goriva). zbog cega bi neka americka firma proizvodila takav auto u americi? ko bi ga kupio? amerikanci su mnogo otvoreniji povodom automobila - pre svega to je zemlja imigranata, koji rado kupuju aute sa kontinenta sa kojeg su dosli, ali u americi sve prolazi - od smart fordtwo do ford f-450. a kod vas u evropi, kao sto gore rekoh, ako je duzi od 3.5 metra, ako ima motor veci od 2.0 i ako trosi vise od 4 litre - nemoj ni pokusavati da ga prodas, niko ga nece kupiti. kia optima je najbolji primer.
ajd uzdravlje, moram na posao.
mile antena
kao sto rekoh, rodjen za politicara! :)
Nisi morao toliko opsirno, ali evo za utehu - uglavnom se slazem!
Pozdrav, al sa posla! :)))
P.S.
sad se setih, pa sto onda ti ne vozis americki auto nego malog japanca???
Ko kome sad ne odgovara na pitanja? :) a sto se tice toga zasto vozim hondu... Pa objasnio sam ranije-volim sta volim, ali vozim sta mogu da priustim. Svoju Hondu sam kupio za oko $3000 ispod realne cene i takav dil nisam mogao da propustim.
mile antena
pa rekao sam da se uglavnom slazem ali kad vec insistiras:
Opel je nemacka marka u sastavu GM-a, kao sto je Jeep americka ali sada u vlasnistvu Fiata.
Ford americka marka ali sa nezavisnom evropskom filijalom, koja polako bledi pojavom globalnih modela.
Cruze je bivsi Daewoo, stvoren u J.Koreji, naravno na GM platformi.
Fusion i aktuelni Mondeo nisu isti modeli, dok ce novi to biti - opet zahvaljujuci promenama u politici Forda...
Sto se performansi tice, smesan si ti koliko i performanse vasih modela uz galonsku potrosnju!
Ajde izaberi neki model pa cemo da uporedimo sa evropskim konkurentom, da bude ista snaga?
Da, evropska su copy/paste posebno premijumi, po velicini unutar kuce, dok su vasi copy/paste izmedju svih marki! :)))
Sva evropska vozila u startu nude klimu , elektropaket, full bezbednosnu opremu, osim kod "low cost" vozila tipa skoda, Dacia ali samo na istocnim trzistima...
Da, izvornih americkih modela nema u Evropi, tj. skoro da se i ne prodaju, osim Jeep!
U Evropi je najtrazenuiji C segment, posebno karavani, tako da si blago receno zdravo omasio jer je njihova duzina oko 4.5 m...
Kad bi ti vozio ono sto ovde zastupas, ne bih ti nista rekao.
Ovako ispadas smesan, jer imas dvostruke arsine.
Znaci prodaj tu Hondicu od 3.5 m, i uzmi nesto americko: 6 metara duzine, 2 tone tesko, 5000 ccm, 150 ks na 3000 obrtaja, potrosnja 10 litara na sat, i eto ti srece! :)))
Dobro evo uzecu ford taurus za primer. Da cujem koji evropski konkurent je bolji i zasto.
@mile antena
Navedi tacno koja verzija, dimenzije, tezina, ccm, ks, performanse, potrosnja...
Mislim da Mile zaslužuje sve pohvale za današnja "izlaganja".
Danas je svakako 1:0
@carobnjak, hoces mi reci da vec neznas sve te podatke o taurusu? Pa kako to kad si me vec ranije ubedjivao da su evropski auti bolji u svakom pogledu od americkih? Da bi doneo takav strucan zakljucak ja sam ocekivao da poznajes te americke aute, a sad trazis od mene da ti crtam karakteristike taurusa???
Jao, Mile, Mile! Evo samo jedno pitanje, sto se tice industrije: koji su evropski proizvodjaci ugradjivali motore americkih proizvodjaca, a koji americki evropskih? Taj Caliber koga hvalis, izmedju ostalog, imao je VW TDI motor. Ford Galaxy (Evopski) u prve dve serije, koristi samo jedan Fordov motor (2,3 benz.), a ostalo su VW (saradnja VW i Forda na projektu Sharan-Galaxy). Kad smo vec kod mini-venova, pre 10 godina sam malo provozao Voyager 2,5, '94. godiste. Golf 2 1,6 mi je delovao kao ss auto u poredjenju sa Voyagerovim performansama. Povremeno sam gledao emisije o americkim hot-rod i muscle automobilima. Koliko je samo pameti potrebno da se to napravi, Boze moj! Uzmem sasiju od prikolice, stavim motor od kamiona i tockove od bagera, na kraju, nabudzim hidraulicno ogibljenje da auto skace kao u retardiranim USA-made spotovima! Zaista, tehnologija bez premca!
@Optimus Prime,
pa sto onda vw ili fiat ne naprave takvu prostu i zaostalu tehnologiju za svoja vozila na americkom trzistu? imali bi sigurno vise uspeha nego sto imaju sada.
mile antena
A8, S klasa i Sedmica, svi imaju bolje performanse od Taurusa sa priblizno jakim motorima, a i slicnih su dimenzija...
@carobnjak,
ja gore rekoh da ces sigurno naci evropski auto koji je 3 puta skuplji nego americki da bi dokazao kao bolji, ali si ti bas uspeo da nadmasis taj broj.
pocinjes da zvucis kao dusevni naslednik legendarnog dejana l. samo on (i ti sada) ste bili u stanju da poredite aute od $90,000 sa autima od $25,000 da bi dokazali da jedna drzava ima bolje aute od druge. ali dobro, napredujes - manja je razlika nego izmedju lamborghinija i dodge chargera hellcat koje si jutros spominjao.
Pored toga, americki cuveni V8 motori, do pre neku godinu, imali su jednu bregastu osovinu u bloku, resenjekoje su evropski proizvodjaci davno prevazisli. A, da, jos nesto. Cujem da su Ameri saznali da postoje i savremeni dizel motori za putnicke automobile, pa obradovani njihovom niskom potrosnjom, poceli da ih kupuju! :))))
Verovatno je i ta tehnologija americkih ruku delo, nego oni nisu hteli da se eksponiraju! :)))))
@ Milence 14 Avg 2014, 00:03
Oni su odavno prevazisli taj nivo, pa im verovatno predstavlja problem spustanje na nizi nivo inteligencije. Ali jednastvar mi je zanimljiva. Cesto vidim da malo imucniji Ameri uglavnom voze evropske automobile. Zasto, pored tako dobrih americkih?! Mora da im je dosadna cuvena pouzdanost tih americkih automobila, pa onda voze evropske krseve koji se stalno kvare! :)))))
mile antena
ja sam ti lepo rekao da ti nadjes konkurente, tebi nista ne odgovara!
Po cemu bi ih ti poredio?
Nema evropskih kola koji prelaze 5 metara i skoro 2 tone osim onih koje sam nabrojao!
I kakve veze ima cena sa performansama, i snagom motora, sto je za porediti???
@Optimus Prime,
od 14+ miliona prodatih vozila u americi svake godine, dizeli cine cak oko 150,000. ako to nije dokaz da su amerikanci u potpunosti spremni da predju na dizele, ja onda neznam sta jeste. jos sad kad se cruze dizel pojavio, pa ima prodaja da eksplodira. ima da bude dugacka lista cekanja na cruze koji kosta cak $26,000 (o obicni cruze benzinac je inace $17,000), ide na gorivo koje kosta oko dolar vise za galon, a opet vise trosi nego toyota prius i ford fusion hybrid.
mile antena
evo da te utesim, i A6, serija 5 i E klasa imaju bolje performanse od Taurusa, i samo su malo skuplji...
@ carobnjak,
i cadillac cts ima bolje performance nego vw passat ... a samo je malo skuplji.
@Optimus Prime,
znas kako kazu, "ako budes u rimu, zivi na rimski nacin". pa umesto sto pokusavaju da amere nateraju da voze evropske aute, mozda bi trebali da malo istaze sta amerikanci ustvari zele? i garantujem ti da ne zele evropske aute. a gde si ti to inace video da imucni amerikanci voze evropske aute?
@carobnjak
Nemoj tako o USA automobilima u Evropi! Pa pogledaj koliko se Kadilak trudi! :))
Da budemo ozbiljniji, USA trziste je drukcije, sve je tamo drukcije. Evo npr, ogromne ulice, velika parking mesta i u sustini sve je veliko. U USA nije registracija skupa, gorivo nije skupo i to nikada nije bilo skupo zato i ljudi mogu da uzivaju u vecim automobilima sa jacim motorima. Ajde, kako bi jedan npr Dodge Ram prosao u Evropi? Nikako. Nece to ni da ponude, bilo bi kupaca i dosta bi ga kupilo ko je bas po lovom, ali mnogo njih i koji imaju lovu se ne bi upustali, eto npr Italijani koji imaju male ulicice gde se okrenes. Gde ces ti ono cudo tu da proteras :)) Stavio sam kao primer RAM-a posto se to tamo doooosta prodaje kao i Ford pickup-ovi koji imaju veeeeeliki udeo na trzistu.
@mile antena
Reci mi koliko izadje registracija i osiguranje na godisnjem nivou za recimo bas tvoju Hondu? A, takodje i ako znas koliko izadje npr za Audi A6 3.0...
P.S Dolazim u USA vec mozda sada septembra, zanima me mnogo toga ali ne mogu ovde na blogu da pisem sve te stvari :))
Eto setio sam se Danske.
Tamo su npr automobili bas skuplji u odnosu na ostale drzave u Evropi. Imam komsiju koji zivi tamo i vozi Audi A3 1.4T 2011 godisnje, kaze da ga izasao oko 45.000e! A, u Nemackoj npr on nije preko 23-24.000e i pitam ga sta bi bilo da je hteo da uveze, kaze opet bi bio odran porezima i ostalim drangulijama pa nije hteo da se cima. Za cenu auta mozda i da ne poverujes, ali kada vidis koliko samo bicikala ima i koliko ih koriste po Danskoj onda i poverujes u ogromne cene automobila. I sta npr u takvoj zemlji da trazi jedan americki proizvodjac, kad tebe jedan A3 1.4 kosta toliko koliko te kosta? :))
@ dusan,
bas tako. ford recimo je odavno shvatio da nemoze da uspesno prodaje isti auto dzonu iz dalasa i hansu iz minhena. ima tu naravno nekih auta koji su isti, uglavnom oni manji, ali ako se pogledaju najuspesniji auto na oba trzista - obicno se ne mesaju jedan drugom u posao. e fiat to nezna, a volkswagen tek sad uci (po prvi put imaju passata koji je u americi drugaciji citaj veci nego u evropi). oni (fiat) su dosli u ameriku i mislili da kupci hoce "veliko u malom paketu". glavna reklama za 500l u svim medijima je "daleko je veci nego sto izgleda". nesumnjam da jeste, ali za svoju cenu je i dalje manji nego vecina konkurenata. sto je jednom motor trend rekao, "prodavati 500l u americi ima smisla koliko prodavati i dodge ram u evropi".
godisnja registracija za hondu je $75, osiguranje meni licno je $35 mesecno. registracija je ista bez obzira da velicinu motora, obicno do $100 godisnje (zavisi od drzave do drzave). osiguranje zavisi od mnogo toga ... godine iskustva, vozacki rekord i naravno od samog auta. za audi a6, sa odlicnom voznom istorijom i ako je vozac preko 25 godina (to je neka magicna granica posle koje je osiguranje jeftinije) --- mozda oko $120-$150 mesecno.
@mile 14 Avg 2014, 00:59
Druze, pa i mi ovde imamo tv i internet, gledamo razne emisije i filmove, prilicno lako se moze uociti. Upravo dok ti ovo pisem, pored mene sedi kolega koji je 14 godina ziveo u USA, tamo studirao i doktorirao. Prvo je bio u Sinsinatiju, a zatim u Mineapolisu. Iako je on vozio Fordove (iskljucivo iz finansijskih razloga),po njegovim recima, oni sa koji su finansijski jaci voze automobile japanskih i evropskih proizvodjaca, kome je to skupo vozi americki. Istu pricu mi je potvrdio i kum iz Cikaga (20 god. u USA, radi kao kamiondzija), i drugar iz San Diega(2 godine je tamo), kao i jedan poznanik (mislim da je tamo od sredine '80-ih). Ovaj poslednji se kune u Hondu Akord i samo Honde vozi. Ode prica predaleko i presiroko. Ajde sad da rezimiramo. Kako god bilo, treba da priznas da su evropski automobili tehnoloski napredniji od americkih, ali naravno sve ima svoju cenu. Pre 15-ak godina, dok sam radio kao pomocnik kod jednog automehanicara, provozao sam Caprice Classic '87-'88. Grand Cheroke '91. Wrangler YJ, i mozda jos koji americki auto. Wrangler me je namucio sa akumulatorom (motor 4,0 l, a akumulator od 60Ah, sa levim plusom, nigde nije bilo na lageru).Ono sto sam zakljucio je da Ameri vole da auto treba da ima dosta prostora, klima uredjaj, servo volan, automatski menjac i motor-SVTB (sto veci-to bolje). Kako to izgleda i kako je uklopljeno-nije toliko bitno.
Duka
I sve je daleko.
Zato i ne može da se porede auta za evropsko i Američko tržište.
mile antena
To je onda nešto slično kao u Engleskoj. Tamo plaćaš u zavisnosti od toga koliko imaš godina.
Tako recimo za neki jači benzinac ( a ne mora da bude skup, stariji recimo 1500 funti ), čovek od 50-60 godina plaća oko 600 funti, a dečko mladji ( oko 20 ) plaća 1800. Što je stariji vozač, to mu je jeftinije osiguranje, jer verovatno računaju staloženiji, a mladi obrnuto.
Tako da, tamo, ako momak hoće da vozi neki dobar auto, baš ga oderu za osiguranje, zato osim ako nije u surovoj lovi, pre će da vozi neku Fiesticu. :)
Kod nas ti je osiguranje 150-200e godišnje, ne može da bude skuplje od 200e, ni za Veyrona. Standardno osiguranje.
Kasko je druga priča.
Ali zato muke sa isplatom. Kod vas je skuplje, ali i daleko jači standard, a i isplaćuju, a ne kao kod nas, izbegavaju, traži ti sve moguće ne bi li izbegli da plate.
Pa onda ti nude da ne plate pun iznos itd.
Mada kad pogledaš koja je cena osiguranja, nije ni logično da ti plati štetu od par hiljada e sa cenom od 150e.
Problem ovde kod nas je što država uzima harač na sve preko 2000ccm.
tako imaš porez na "luksuz" odnosno kubikažu : 2000-2500ccm 500e , 2500-3000ccm 1000e, preko 3000ccm 2000e, godišnje.
Tako imaš ovde dosta kola sa jačom kubikažom, vrednosti manje od jedne registracije godišnje.
Gorivo je duplo skuplje nego kod vas i to niko neće da kupi ovde.
Ovde se gleda samo do 2000ccm, većinom.
Sve preko toga je "luksuz".
I poneko uzme 3,0 dizel, to je top, za vrhunska kola.
Recimo svi Nemci novi, jake klase su uglavnom 3,0 dizeli.
A preko toga, to ti je ekskluziva ovde, retkost prava.
Da vidiš top benzinca.
@mile antena
"bas tako. ford recimo je odavno shvatio da nemoze da uspesno prodaje isti auto dzonu iz dalasa i hansu iz minhena"
Pa nece biti! Upravo od nedavno izbacuje globalne modele, prvo Fiestu, pa Focus 3, sad i Mondeo/Fusion,pa razni SUV, i bas su ti modeli najprodavaniji (ako se uzme svetska prodaja), a razlog tome je samo smanjivanje troskova da ne bi prosli kao Chrysler... :)
@Optimus Prime,
znaci, ako sam te dobro razumeo, ko je bolje stojeci vozice nekog japanca tipa yaris (ili mozda neki evropski auto tipa jetta), a ko zivi od plate do plate vozi neki americki auto, tipa cadillac ili lincoln? naravno da nije tako. ko je finansijski dobro stojeci, taj vozi premijum auto, bez obzira da li se on zvao mercedes, cadillac ili lexus. ko zivi od plate do plate, taj vozi ford, toyotu ili volkswagen. to sto vi obavezno za primer evrope uvek uzimate mercedes ili bmw (ili u nekim slucajevima cak i ferrari i lamborghini da bi ga usporedili sa dodgeom), a za primer amerike ford ili chevrolet je vec druga prica. naravno, ko ima dubok dzep vozice mercedes, a ko nema ford. isto kao sto ko ima dubok dzep vozice cadillac, a ko nema volkswagen.
drugo, pitaj tog kolegu sta se kune u accord koji je menjaca promenio na njoj. honde i acure su imale toliko lose menjace u periodu od 1998-2006, da i dan danas, kad neko kaze da je kupio novu hondu automatic, krece pitanje "jesu li ti dali jos jedan menjac" ...
sto se tice samih evropskih auta, evo bas nedavno je ovde bila prica o novom mecedesu vito. i gledam slike - unutra napucan opremom, a izvana i dalje obicni crni branici za koje moras ekstra da doplatis da budu u istoj boji kao ostatak auta. pre nego sto krenes da pricas kako je to komercijalno vozilo i kako ljudima to nije bitno - pricao sam o putnickoj verziji. i nemoj molim te da donosis zakljucak o danasnjim americkim autima na osnovu onih koje si vozio pre 15 godina. jer ako ja krenem da donosim zakljucak o evropskim autima na osnovu golfa 2 i skole felicije koje sam vozao - nece evropa dobro proci.
naravno, amerikanci vole da im auto bude velik, udoban i dobro opremljen, jer provode dosta vremena u njemu. dok u evropi izgleda bitnije je da ima neku modernu suspenziju, ali zato ces morati da ekstra doplatis za klimu, cd plejer i da ima branike u istoj koji kao ostatak auta.
@carobnjak,
ford izbacuje globalne modele, ali ne obraca jednaku paznju na njih na svakom kontinentu. u americi fordov najbitniji model je f-series, koji se ne prodaje u evropi. u evropi fordov najbitniji model je fiesta, koji nije jako zastupljen u americi.
Mile, tebi ne vredi pricati, jer, ocigledno izvrces stvari. Ni na jednom filmu ili emisiji nisam video da se neki americki punisa posebno hvali samo svojim Cadilacom ili Linkolnom, a da pri tom prvo ne pokaze svoj Mercedes S klase, SL ili SLR. Vrtele su se neke emisije americke produkcije o tome sta voze bogati Ameri i bar 80% njih su se prvo pohvalili Ferarijem, Porseom, Mercedesom, Bugatijem, Lambom pa ostalima. Pa, vasa ljubljena Bijonse je pre tri godine svom muzu kupila Bugati Grand Sport. Zasto mu za te pare nije kupila nekoliko Vajpera, Korveti, itd? Posto nisam Amer, meni je bitnije ogibljenje na kolima, jer mi delom od toga zavisi zivot, a ne od boje branika, klima uredjaja i cd plejera. Uvek bih radije izabrao bezbednosnu opremu nego Hi-Fi, Wi-Fi, CD/DVD, A/C, electric roof and windows XP, Vista, 7, 8...ups, zabrojao sam se! :)))) Nasao si za sta ces da se hvatas-za Golfa 2, auto iz svojevremeno nize srednje klase. I kao takav, G2 je pouzdan, stedljiv i zahvalan auto, za onoga kome treba auto tih gabarita. Uzmi, npr Golf 1 kabriolet, odnesi ga na bilo koji kraj planete i svuda ces naci nekoga ko ce prepoznati koji auto je u pitanju. Tako i npr. Mercedes. Dovoljno je da pokazes znacku i sve je jasno k'o dan. Koji americki auto moze time da se pohvali?
@optimus, dobro ako ti kazes tako, ipak si ti gledao americke filmove i emisije, pa automatski znas vise od mene sta se vozi u americi i sta ljudi hvale. Sta ja mogu znati o tome, ipak zivim u americi svega 16 godina. Moj cale u tom periodu je vozio uglavnom Fordove, imao je taurusa, focusa, f150, sad ima fusion - idem odmah da mu kazem da ih proda jer mu je zivot ugrozen u nesigurnom americkom autu.
Optimus Prime,
Koji EU, JAP, KO auto može da se pohvali ovakvim izgledom?
I to pre više od 40god?
http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1960/1960/60eldoconv.jpg
http://www.cascadiaclassic.com/60-deville.jpg
http://www.motorstown.com/images/cadillac-eldorado-70-03.jpg
Nekada je Cadillac bio egal sa Rollse Royce...
Pozz
@dusan
Za tvoju informaciju Cadillac nije imao u Evropi nikada organizovanu dilersku mrezu niti je planirano da se prodaje sa ove strane bare... to sto postoji nekolicina dilera u Evropi to je njihova samostalna organizacija, nista vise, prvensveno jer je Saab bio premijum marka pa nije bilo mesta za dve. ;)
@mile antena
kao sto rekoh, osim nize cene, vasa vozila nicim ne mogu protiv evropljana, tako da me nisi ubedio u svoju pricu!
Moraces vise da se potrudis,pocevsi sa uporednim performansama, recimo, a dacu ti fore za potrosnju... :)
@carobnjak, nemoj da zezas da je auto od $90000 bolji od onog od $25000? Podatak da je s-class bolji od taurusa naibolje potvrdjuje ko pravi bolje aute. Ako ne, onda uvek mozemo usporediti ferrari sa dodge chargerom
@mile antena
ti si stvarno naporan!
Sta si se vise uhvatio za cenu?
Ajde lepo napisi koji su konkurenti Taurusu, PO TEBI, pa cu ja da ti dokazem da je on najgori.
Mozes i japance, korejance, ne moras samo evropske... :)
Carobnjak,
Šta misliš o USA autima iz '60 npr., ne samo o onima iz mojih linkova?
Koji proizvođači su mogli da im pariraju dizajnom tada? Znam da je prošlo vreme i da je sada 2014 ali čisto me zanima.
Po meni su oni neprevaziđeni, i sguran sam da karakternija auta nikada više nećemo videti.
Pit,
Možda danas, ali pre 40, 50g je bila zanimljiva trka... :-)
Pozz
@carobnjak, sto sam se uvatio za cenu? Kad bi ja tebi rekao da ameri prave bolje aute od evropljana zato sto je cadillac cts bolji nego skoda superb, koji bi tvoj odgovor bio? Konkurencija taurusa u americi su vw passat, toyota avalon, kia cadenza, chevrolet impala, dodge charger i slicni.
@mile antena
koliko ja znam Passat je konkurent Fordu Fusion a ne Taurusu koji je klasa iznad!
@Raziel
sta god da ti odgovorim,
Antena nece biti zadovoljan... :)
Ovde se pominje Caprice '87-'88, inače jedan od najizdržljivijih automobila ikada napravljen. Ta generacija lansirana je 1977.god., imaala je tzv. "perimitar" šasiju ("full frame", još tada kreirana na računaru) i legendarni Ševrolet "small block" V8.
Kuvajćani su 1990.god. upravo ovaj automobil koristili kako bi bežali ispred Iračana. Po novinama se pisalo kako su davali svoja premijum nemačka vozila i Jaguare kako bi dobili polovan Caprice. Veliki broj njih je stiglo i do Emirata a iako je tržište bilo njima preplavljeno zbog izbeglica, cena im je samo rasla.
Caprice je bio izuzetno cenjen na bliskom istoku, toliko da se (potpuno drugačiji) auto dan danas tamo uvozi iz Australije pod tim imenom. Dan danas je američki Caprice u tom regionu ostao u najboljem sećanju kao auto koji je neprevaziđen u teškim uslovima.
Potpuno je suludo upoređivati automobila bez obzira na cenu, vidim da je razgovor krenuo i u tom pravcu?! Šta će čovek sve izmisliti samo da ne prizna grešku ... Svakako što se tiče V8 motora i automatskih transmisija, teško da je Evropski proizvođač ikada izveo nešto što može da parira tadašnjim Američkim vršnjacima - pa i jeftinijim vršnjacima - po fleksibilnosti, uglađenosti i opštoj izdržljivosti. Sem "small block" Chevy V8 od legendarnih Američkih motora treba dodati još i "Krajslerov" slant-6, "Jeep" 4-liter redni 6, "Buick" 3800 ...
Još bih dodao da Dženeral motorsov budžet za razvoj i opšti moć razvoja, pariraju bilo kojoj fabrici na svetu. Prioriteti u razvoju su im često "drugačiji", ponekad i glupi (što je i sam legendarni Bob Lutz neretko priznao), ali to je već druga, duga priča.
@CaMIRO
znaci ti bi ih uporedjivao samo na osnovu cene???
E ljudi pa gde vi zivite? Cemu onda podela po segmentima?
Ajde onda da uporedimo neki SUV i dvosed, oba su recimo 100 000 USD, moze?
@carobnjak,
iako je passat poprilicno velik za svoju klasu, ajd nek ti bude, usporedi fusion i passatom, pa mi nacrtaj po cemu je sve passat bolji. i nisi mi odgovorio na pitanje: kad ti bi ja rekao da je americka auto industrija bolja od evropske jer je cadillac cts bolji nego skoda superb, sta bi rekao na to?
@mile antena
naravno da je bolji posto mu Skoda nije konkurent nego Audi, a naspram njega je vec Cadillac smesan! :)
P.S. i nemoj sad da menjas temu,ostavi Fusion neka spava, pa mi nadji dostojne konkurente Taurusu ali da poticu iz Evrope.
Passat to svakako nije, ajmo dalje...
Iako mi je presmesno da jedan "Amer" ne zna ko je u kom segmentu, pravicu se da to nisam video! :)))
"Cesto vidim da malo imucniji Ameri uglavnom voze evropske automobile. Zasto, pored tako dobrih americkih?!"
Zašto je Nicola Bulgari - koji stanuje u Italiji - najveći kolekcionar Buick automobila na svetu?
Zašto bogati Japanci preferiraju Mercedes i BMW pored Leksusa, koji je toliki niz godina bio #1 u Americi?
Zašto evropljani ne kupuju taj isti Leksus?
Zašto je u Kini uvozni automobil simbol statusa, bez obzira na cenu?
Zašto južno korejci i francuzi uporno kupuju domaća vozila i pored odlične ponude iz inostranstva?
Jedan poznati umetnik, trenutno mu se ne sećam imena, rekao je (parafraziram) - "When it comes to mass culture, we Americans believe that no one holds a candle to us. But when it comes to luxury, if it's made in the Black Forest by elves, it must be better" ...
Američka auto industrija napravila je ogromne greške sedamdesetih godina, kada ih je kriza naterala na brzoplete poteze (Cadillac Cimarron et al). Ali razlozi za popularnost uvoznih premijum marki u Americi leže i u psihologiji.
Po čemu je Cadillac CTS "smešan" u poređenju sa Audijem?
Pa i pored tolike demagogije i istrošenih predrasuda u ovoj temi, da neko ovo ozbiljno misli je skoro pa nemoguće.
Cadillac ima svoje probleme, ali ni CTS ni ATS (ovaj drugi se savršeno nosi sa BMW trojkom) nisu deo tog problema.
@carobnjak, zar pravi neku razliku sto skoda nije konkurent cadillacu? Jeli mercedes mozda konkurent fordu kad si ih ti poredio da utvrdis da su evropski auti bolji? Ili dodge i ferrari? Ko su konkurenti taurusa sam ti naveo. Ti rece da ces mi dokazati da je taurus najgori, pa dokazi sad.
@Camiro
A otkud ti to znas?
I sta tebe veze za americke modele?
Da nije Yugo America? :)))
Čovek koji je izneo tezu da je Cadillac CTS "smešan" u poređenju sa Audijem, dužan je da objasni po čemu.
Teza zaista sugeriše da tvorac nije kompetentan da komentariše o automobilima.
@mile antena
ako nisi ukapirao, to u vezi Dodge/Ferrari je bila sala, a komentar je bio za Pita, ne za tebe...
Ne mogu da uporedim jer nisi naveo nijednog evropskog konkurenta...
Pa zar Ford nije premijum? Ja sam iz tvojih izlaganja zakljucio da jeste...
@Camiro
druze ti si ostao duzan za mnoge svoje teorije pa nikom nista!
Drzi se ti Yuga i Zastave, u tome si ubedljiviji...
I da te malo ukorim - nepristojno je mesati se u tudju diskusiju pogotovo ako nisi pozvan! :)
@mile antena
pa ne veze me nista posebno, ali milsim da su daleko ispred vase industrije, japanska takodje...
@carobnjak, ajde mi sad kazi ozbiljno onda koji evropski auto u klasi moze da parira onom chargeru. Samo nemoj molim te da mi sad spomenes mercedes s65 amg od $220000 ili neki slican auto. A kad sam ja ista rekao o fordu kao premijum kompaniji. Spomenuo sam dovoljno japanskih rivala taurusa (posto si rekao i da su japanci bolji), a od evropskih ajde da izdvojim bas superb koju sam spominjao. Iskreno, ja po tvojim komentarima vidim da ti nisi ni znao sta je taurus do sada
@Raziel
I tada su u Evropi bili lepsi automobili.
Evo npr Jaguar E Type. Nije on mozda bio ogroman kao neki Kadilak, ali je bio vrhunac dizajna, remek delo i dan danas. Cisto sam ti jednog naveo, a ima ih jos. Takodje mogu da pohvalim prvu Korvetu koja mi se jako svidja.
@mile
Reci mi ako znas, kako se placaju vozaci velikih kamiona? Po predjenoj milji ili? Znam par ljudi koji su otisli pre 4, 5 godina i bas voze te kamione i dosli prvi put posle tih 4 ,5 godina sa finom parom. Cuo sam da je dosta dobro placeno... Msm ja dolazim na nekih 5-6 meseci samo, tako da me to ne zanima da radim, nego me cisto interesuje...
@mile antena
a otkad se to Skoda prodaje u SAD???
A i da se Superb prodaje, opet bi mu konkurent bio Fusion a ne Taurus!
P.S. ja znam za Taurus jos od kraja osamdesetih!
@dusan,
e-type jeste lep, ali iz tog perioda meni su daleko lepsi 1963 chevrolet corvette i 1961 lincoln continental.
sto se tice posla kamiondzija, to je gadan posao. moj cale ga je radio do svoje 52. godine i onda se morao penzionisati zbog zdrastvenih problema. lepa je zarada, ali za nju moras bas da radis. papirologiju uvek mozes da namestis, tako da mozes voziti i 20 sati bez prestanka. ako vozis za drugog, obicno se placa od 25-40 centi po milji. ako imas svoj kamion, onda sam odredjujes cene, ali obicno se trazi oko 2 dolara po milji. tu naravno imas troskove (kamion, gorivo, osiguranje). moj cale je imao svoj kamion, tako da je imao odlicnu zaradu. secam se jedne sedmice 2003 godine, dok je ekonomija jos uvek bila odlicna, tad je za sedmicu dana zaradio $14,000 (minus troskovi). posle obicno oko $3,000 sedmicno, ali odmah oduzmi pola za gorivo, pa rata za kamion i prikolicu, pa osiguranje, porez, pa ako zelis da se hranis po restoranima i da spavas u hotelima ... u sustini, to rade oni koji nemaju fakultet, a pri tom hoce da zaradjuju kao da imaju fakultet. to nije posao za duza vremena. par godina, zaradi se sta se zaradi, a posle toga bezi od toga jer ce te sahraniti.
@carobnjak,
ajde dobro da zaboravimo taurus onda ako vec hoces da se oba prodaju u americi. eto uzecemo fusion i usporediti ga sa glavnim rivalima iz evrope i azije - passat, camry, accord, optima, sonata i slicni. ili ako hoces, evo recimo ford escape protiv rav 4, cr-v, tiguan, sportage i slicnih.
uzmi koji primer hoces. ja cu se po nekim stvarima sloziti sa tobom. evropa ima kvalitetniji enterijer i uglavnom su ispred po inovacijama. sto tebi verovatno predstavlja plus, a meni veliki minus. nemacki auti su na losem glasu u americi bas zbog toga, sto su toliko napredni da je tehnologija jos neproverena i kvari se. lexus je recimo kopirao svabe, ispravio sve njegove greske i na kraju napravio daleko kvalitetniji auto. i dan danas na putevima mozes videti lexuse stare po 20+ godina sa 300,000+ milja na satu i svako dugme rade, a ja ne pamtim kad sam zadnji put video neki nemacki premijum auto stariji od 10-ak godina. kao sto sam pre objasnio, u americi niko nece nemacke premijum aute ako nemaju garanciju. zato ko god "kupi" nemacki premijum auto ustvari radi lease - placa ga 3 godine dok ne istekne garancija i onda vraca u salon i uzima novi.
sa druge strane, performance su uvek bile na strani amerike, osim ako hoces opet da poredis ferrari i dodge. kao sto sam spomenuo pre, toliko hvaljeni volkswagen gti je sporiji od chrysler town & country minivana, a do nedavno rekord na nurburgringu je drzao viper sa tehnologijom iz 1989 godine protiv najmodernijih nemackih, italijanskih i japanskih auta. gledam samo situaciju ovako - uzmi fiat 500l za primer. vama u evropi uvaljuju neke smesne motore od 2 cilindra i 80 hp, a u americi standardan motor je 1.4 turbo sa 160 hp.
americki auti su daleko bolje opremljeni, mocniji su, na duze relacije su bolji za voznju. vise trose naravno, sto je i za ocekivati kada je gorivo u americi dosta jeftinije.
nemci imaju odlicne premijum aute, bolji su naravno od cadillaca i lincolna (mada je cadillac opasno smanjio tu razliku) po osecaju voznje, mada se mnogo vise kvare. amerikanci imaju dosta bolje aute za "srednju klasu". moj golf 4 dizel u srbiji (koji je pri tom uvezen iz nemacke) je imao toliko problema na 200,000 km da nemam reci, a cak i najgori americki auto koji sam imao (1991 ford taurus) je presao 155,000 milja (oko 250,000 km) pre nego sto mi je zadao prvi veci problem.
Duka 01:52
Ja koliko znam oko 5 000 dolara, a ako se vozi non-stop, od 7-8.
@mile antena 14 Avg 2014, 18:32
Opet izvrces stvari. Nisam rekao da JA znam bolje od tebe, vec sta zakljucujem na osnovu informacija koje sam dobio od razlicitih izvora. Ajde da ne verujem TV emisijama i filmovima (verovatno su ti bogati Ameri, koje sam video skromni, pa vise vole da se hvale losim i skupim evropskim automobilima nego dobrim americkim), ali ljudima od kojih sam licno cuo, stvarno nemam razloga da ne verujem. Onaj kolega sto je doktorirao u Americi, sam je rekao da je vozio Fordove, jer nije bio u situaciji da kupuje skuplje evropske automobile iz tih kategorija. Sam je priznao da bi vrlo rado vozio Mercedes ili Toyotu, ali trebale su mu pare za bitnije stvari od automobila.
@dusan
Moj kum (staro kumstvo, nije moj vencani kum) u Cikagu vozi kamion i mislim da ima jos jedan ili dva kamiona. Zaboravio sam koliko otprilike zaradjuje, jer kad dodje ovde samo misli na Dunav i pecanje. Cim se budem cuo sa njim, javicu ti.
@Pit
Pa pazi, poznajem jednog lika koji je otisao u USA pre 6-7 godina, a 4 ili 5 godina vec vozi kamion. Kaze mi njegov stric da 2 puta menja ulje mesecno koliko vozi! Za te 4 ili 5 godine vec je kupio 2 njegova kamiona, jedan vozi on, a za drugi ima vozaca.
@Optimus Prime
Kada se budes cuo, javi mi. Bas me zanima tacna informacija...
@mile
To svi kazu. Teraj kamion neki niz godina dok ne zaradis, posle bezi od toga. Poznajem dosta vozaca kamiona ovde kod nas i svi kazu 'Bezi od volana' .
Uglavnom, znam dosta nasih koji su otisli u USA i voze kamione u zadnjih 6, 7 godina i mogu ti reci da su odlicno zaradili! Kazu 'vozis i jedes, vozis i pijes, non stop volan', ali cim i dalje to rade odlicno zaradjuju. Kazem pitu bas, jedan lik iz kraja za 5 godina vec 2 svoja kamiona kupio, jedan vozi on, a jedan mu vozi radnik. Jednog lika znam, otisao pre 4, 5 godina, ovde nije seo ni za volan automobila, otisao tamo i slucajno upoznao nekog naseg u Chicago koji drzi spediciju i eto ga sve vreme tera kamion. Ne znam samo kako se tako brzo tamo polozi za kamion i bez ikakvog iskustva sedas i vozis one muke? Kazu da u nekim drzavama kad polozis za kamion dobijes 5 godina dozvolu u nekim manje. Uglavnom ovi momci otisli sa vizom na manje od godinu dana, a ostali ovoliko koliko ostali zbog vozacke koju dobili na dosta duzi period pa im ona sluzi kao i licna karta...
@Optimus Prime,
ako neko ovde izvrce svari - to si ti. za tvog kolegu sto je vozio forda jer nije mogao da priusti mercedesa, ja ti mogu pronaci x broj ljudi koji su vozili volkswagena jer nisu mogli da priuste cadillaca. kao sto sam gore rekao, ko nema novca mozda vozi forda i sanja o mercedesu. a mozda vozi i volkswagena i sanja o cadillacu. poredite malo apples to apples. nemci imaju odlicne premijum aute, nema sta, ali (i ovo sam gore spomenuo) vecina "vlasnika" tih nemackih premijum auta su lease. znaci uzmu, voze 3 godine na lease i onda vracaju jer vise nema garanciju. saloni su puni nemackih premijum auta starih po 3 godine za 1/3 originalne cene koji su vraceni sa lease. 60% svih "prodatih" mercedesa u americi su lease - znaci mercedes ih prakticno nije ni prodao, samo ih je iznajmio jer ce ih dobiti nazad za 3 godine i onda ce opet morati da ih preproda.
a inace, za tvog prijatelja mi je cudno da je vozio forda, a sanjao (izmedju ostalog) o toyoti. toyote u americi uopste nisu znacajno skuplje od forda, pricamo mozda o $1,000 razlike, tako da nevidim razlog zasto bi sanjao o toyoti kad je verovatno mogao priustiti. i takodje, taj tvoj prijatelj nije bas najbolji primer - tip je sa balkana, a zna se kakvo je verovanje o nemackim autima tu. to sto je njegov san bio da vozi mercedesa - ne znaci da svako u americi ima taj san. i moj san je da imam svt raptora - hoces li sada pricati svima kako ljudi u americi voze honde, a sanjaju o fordovim pickupima jer si to cuo od nekoga ko zivi u americi (mene)?
@ dusan,
sve zavisi od coveka do coveka. od mog caleta bivsi gazda je za nekih 7-8 godina napravio veliku imperiju - imao je 13 svojih kamiona, isto toliko prikolica i obrcao milione dolara svake godine. on nije vozio vec je ugovarao poslove. ali je covek nekada znao danima da ne izadje iz kancelarije jer su ga zvali za svaku sitnicu. ovaj se izgubio, ovome kasni istovar pa proveri kad moze drugi put da istovari, ovoga je kaznila policija jer je mutio sa papirima, ovome se pokvario kamion tu i tu pa treba poslati drugi ... covek ima vilu, vozi vipera i forda f-450, ima nekoliko brodova, ali po onome sta sam video - uopste ne uziva u svemu tome jer kad ima slobodnog vremena - on spava. i to ima jos 2 osobe u kancelariji koje mu pomazu plus jos mehanicara, ali opet radi kao konj. tako da sve zavisi sta covek hoce u zivotu. u kamionima imaju lepe pare, ali prodas djavolu dusu, pa ko je spreman na to - taj ce sigurno lepo zaraditi.
sto se tice samog posla i kako se polaze, auto skola kosta $3,000. e sad, ti nemoras da ides u nju, ali za kamion nije toliko tesko poloziti. putevi su ogromni, kamioni imaju automatske menjace i test je poprilicno lagan. sa druge strane, mnogi voze u timu bez dozvole. ja recimo imam poznanika koji vec godinama i godinama vozi kamion iako vozacku nema. vozi u timu sa jos jednim vozacem (koji ima vozacku) i taj drugi vozac je za volanom ako ih policija zaustavi, kad prolaze naplatnu rampu, vagu, kad utovaraju i istovaraju ..., ali dobar deo vremena taj moj poznanik vozi iako nema vozacke.
Duka
Ja znam isto jednog momka tamo, tera kamion. Isto tako kao i taj ima vozaca jos pored i svoj kamion. Kaze moze da se zaradi 7-8 soma ako se voze te dalje ture i non stop si na putu, kuća te ne vidi. Ali eto moze dobro da se zaradi za razliku od Srbije. Moze kola da priusti sebi koja hoce, GL-a je uzeo na lizing.
Mile
To jeste, druga strana medalje, imas zaradu ali nemas kad da uzivas u njoj.
@pit, to je mozda 7-8 pre troskova. Plati kamion, prikolicu, gorivo, vozaca, osiguranje... Jel taj tvoj prijatelj ima svoju firmu? Jer ako ima onda moze na taksi da otpise lease za auto do $800 mesecno jer se vodi kao business expense.
@mile antena
ok druze, tako je, samo sto ja nista nisam rekao za Fusion! :)
@mile
Cek, cek. Ako imas gazdu i vozis kamion, ostaje sigurno 5-6.000$ mesecno ako predjes finu kilometrazu, tj kod vas su milje. Msm valjda ostaje, cim ovi nasi koji odu kupe po kamion, dva za 3, 4 godine. To svakako treba da se plati...
Pazi, stvarno uopsteno poznajem mnogoooo ljudi i imam mnoooogo prijatelja, tako i poznajem mnooogo nasih po inostranstvu. Sa svima njima mogu da pricam o svemu, ali nikada ne pitam o zaradama nikoga, pa tako i ove koje poznajem a voze kamione u Americi, pa zato pitam tebe posto sam znao da si upucen posle toliko godina tamo. Inace ovaj komsija koji je tamo 6-7 godina i vozi vec sigurno 5 godina, vec sada ima 2 svoja kamiona, ali on zna i da odmori. Prosle godine preko leta bio mesec ipo dana ovde, ovog leta isto. Cesto izbacuje slike iz Miami gde stanuje sa jos 2 prijatelja koji takodje voze...Izgleda da ne juri bas za lovom kao taj gazda za kog si rekao da ne postize da uziva u celoj zaradi i sve to.
@Pit
Mozda i ima kada, mozda kada bi resio da ne obrce milion, nego pola miliona mogao bi i da uziva. Ali gladno du*e sto se kaze :)) Evo bas iznad napisao za ovog lika da zna da uziva, dok poznajem jednog koji vec 5 godina ne dolazi, ko sta radi on samo vozi i vozi. Ovaj sto zna da uziva takodje vozi Mercedesa ali ML 2006-to, a ovaj sto non stop vozi ima Bmw 5 sa biranim tablicama, a na tablicama njegov kraj gde je ovde ziveo. Inace je on otisao sam tamo, sa jednim rancem na ledjima i to je to. Sada ima par kamiona i sam dosta vozi i extra zaradjuje.
@ dusan,
nema sanse da zaradi toliko ako vozi za drugog, zaradi mozda pola toga u najboljem slucaju.
sve zavisi sta covek hoce u zivotu. majami jeste skup grad, ali ako 3 osobe dele stan, verovatno svakom od njih izadje sitnica. i taj tvoj prijatelj, po tvom opisu, nije ozenjen i nema decu. moj cale je mogao da vozi gallarda da je sva zarada njemu ostajala, ali samo meni i branu godina fakulteta je po $30,000, zatim izdrzavanje roditelja u srbiji, i svi ostali porodicni troskovi. tako da samcu to nije problem placati. ja kad sam tek zavrsio fakultet i kad sam tek pocinjao sa prvim poslom sam zaradjivao mozda $1,800 mesecno pa i sa tim sam uspeo da ustedim dovoljno novca da budem u srbiji 6 meseci, kupim auto, provedem 10-ak dana na rodosu, da idem u hrvatsku na more nekoliko puta i da zivim u svom stanu u beogradu. a danas, kad sam ozenjen i kada imam daleko vecu platu, opet se ne mogu opustiti kao tad kad sam zaradjivao dosta manje
kako ste dosli sa trocilindricnog motora na kamione i zaradu vozaca?
@BiH_USA Svakako je elegantno rešenje kako bi se izvukli oni kojima u originalnoj diskusiji nije mesto.
@mile Svaka čast na strpljenju, ma da kada neko bez obrazloženja tvrdi da je nebo zeleno, ne verujem da mu vredi dokazivati drugačije.
@mile antena 15 Avg 2014, 14:18
Opet ti obrni-okreni. Covek je rekao kako bi rado vozio Mercedes ili Toyotu (tacnije, rekao je Lexus,a ja sam mu odgovorio da znam da je to u stvari lux Toyota), da je hteo da trosi pare na to. Znaci nije naglasio da je "sanjao" o tim kolima, niti da ih je silno zeleo. A i ljudi sa Balkana, nisu svi isti, pa da sanjaju nesto od nemacke premijum trojke u garazi. Elem, drago mi je da si priznao ono sto smo ti carobnjak i ja svo vreme napominjali - evropski proizvodjaci prednjace u novim tehnologijama, tj. inovacijama u odnosu na americke. Secam se jednog uporednog testa dva Volvo kamiona, od pre 3-4 godine. Zakljucak je bio da je kamion za evropsko trziste dijametralno drugaciji od onog za americko. Kod evropskog sve mora da bude precizno, pedantno i ugladjeno, dok onaj za americko trziste deluje kao da je radjen uz pomoc stapa i kanapa, ali zato ima kuhinju sa sudoperom, radni sto, tus kabinu...malte ne apartman. Da li motor trosi tri litre vise ili manje, da li se cuje krckanje i skripanje enterijera kabine, americkom Volvu to nije bitno. Razliciti kupci-razlicita tehnologija. Ali, tvoja tvrdjnja da su performanse na strani americkih nije bas tacna. Pominjao si Viper ACR. Ok, ja pominjem Radical SR8 ili Ariel Atom, necu Zondu, 599XX i 918, zalices se na cenu i tehnologiju. Uostalom, da bi se masina za trke napravila, ne mora da bude osnova najmoderniji automobil. Sto se tice pouzdanosti, ja mogu da ti navedem mnogo primera za evropske automobile koji su presli preko 300.000km bez vecih kvarova. Tipican primer je Mercedes W123 i W124, narocito dizeli. Ceo svet zna koliko njihovi motori prelaze. Ja imam, tebi omrazeni, VW Passat Variant (u Americi Quantum) '84. godiste, 1.8 benzinjara, koji je presao sigurno preko 350.000km bez otvaranja motora i rasturanja menjaca (menjao sam mu set kvacila, ali nisam rasturao mehanizam menjaca). Slazem se da moderniji automobili imaju sve vise stvari voljnih da se kvare, ali nadam se da ce se tebi do tada ostvariti san i da ces imati svog Raptora koji ti se nikad nece pokvariti. Iskljucujem se iz ove diskusije, zena mi vec preti sexualnim sankcijama zbog previse cukanja po tastaturi (misli da imam neku svalerku, pa da se sa njom ovako kasno dopisujem):)))))
@mile
Pa ako ne moze toliko koliko sam rekao, kako onda ovi nasi za 4, 5 godina kupe po 2, 3 kamiona? Znam takodje vise ljudi koji je zadnjih par godina otislo sa vizom manjom od godinu dana i ostali, a pomogli im nasi ljudi koje uopste nisu ni poznavali! Jedan je sasvim slucajno upoznao nekog naseg koji je tamo odaaaavno otisao, vec sam rekao, covek ima spediciju i da mu kamion da vozi, sredi mu papire, sve. A, nisu se ni znali. A, takodje i kazu svi da ce nasi u USA uvek da pomognu ko dodje tamo nov iz Srbije. To napominju posto ovde po Evropi i nije bas cest slucaj. Ima primera nije da nema, ali mnogi nasi po Evropi gledaju da se sklone od pomoci bilo kome. Msm imam toliko pitanja i pitanja u vezi USA posto mi je skroz gotiva zemlja, ali da ne smaram. Takodje, hvala na svakom odgovoru do sada ;)
@CaMIRO
Mozda nekog ovde nesto zanima na sta Mile moze da odgovori, a drugo mesto nemamo gde bi mogli da pitamo coveka, tako da pitam i pitamo ovde. Hvala i autoblog.rs sto ne brise komentare, mozda nekome znaci ovo sto je mile odgovarao.
@Optimus Prime
918 je trenutno najsavrseniji automobil na svetu, tako da njega ne pominji :D Jes da ce mile sada da kaze 'ali koliko kosta', epa koliko para toliko muzike :D
@dusan Razumeo. Pre desetak godina, u "truck-stopu" dvadedesetak milja van Detroita, u ranim jutarnjim satima na laptopu uz kafu pišem program. Sasvim slučajno mi se pridruži vozač kamiona sa naših prostora.
Pita me šta radim, diskutujemo o problemu, pomogne mi sa logistikom i poveruje mi da je radio kao programer dok nije zaključio da će kao vozač (sopstvenog) kamiona biti slobodniji ali i bogatiji ...
@ dusan,
pa mesecna rata za kamion od $30,000 je nekih $550 na 5 godina. to nije velika cifra kad svaki kamion zaradjuje oko mozda $6,000 mesecno. od tog broja platis ratu, osiguranje, gorivo i vozaca, i vlasniku opet ostaje solidna cifra. moj cale je sa svojim kamionom mesecno pravio oko $4,000 i to je vozio po 20 sati non-stop. da je mogao takvu sumu zaraditi sa tudjim kamionom (gde ne mora da brine o kvarovima i troskovima) sigurno nebi imao svoj kamion.
@Optimus Prime,
drago mi je to da si spomenuo za kamione, jer mi je cale dugo godina bio kamiondzija i kod nas i u americi i prosao sam kroz vecinu kamiona sa obe strane okeana. i u pravu si - evropskom volvu je bitnije da ima kvalitetniju plastiku, a americkom volvu da ima vise prostora i opreme. pa ti stavi sebe u poziciju vozaca koji provodi nekad po mesec dana na putu: jeli bitnije da ima kvalitetnu plastiku, a da se pri tom guzva u nekom malom krevetu gde se komotno ne moze ni ispruziti ili je bitnije da mu je udobno kad spava, da moze tv da pogleda dok odmara, da moze sebi da spremi jelo? znam, znam, odgovor ce sigurno biti "za takve stvari su hoteli". neznam kako je u evropi, ali u americi neki solidan motel je oko $80 za noc. pomnozi taj broj sa 5-6 radnih dana u sedmici i vidi koliko se na motel potrosi. plus koliko se samo vremena izgubi da se nadje motel i parkiras i sve to - pa covek se moze naspavati za to vreme. zadnji put kad sam bio u srbiji isao sam sa tecom na put par dana, on imaju neku scaniju. pa ono je katastrofa koliko je prostor iza vozaca mal. ajde sto je krevet toliko mal kao da je pravljen za patuljke (morali smo da spavamo na smenu, ja preko dana, a on preko noci), vec svaki put kad hoce da spava mora da izbaci torbu sa stvarima i frizider, jer nema gde drugo da stavi. katastrofa. oh da, da spomenem i ovo - caletov freightliner je presao oko 1.5 milion milja (2.4 miliona km) bez ijednog kvara. i cale ga je onda prodao i kamion je i dan danas na putu (prodao ga svom bivsem gazdi).
ariel atom nije street legal u americi (mora da prolazi razne inspekcije i da se doradjuje da bude), a radical sr8 je proizvedeno ukupno 10 i to tako sto su uzeli trkacki auto i uspeli da njega naprave street legal. ali ok, ako je to potrebno da se nadmasi viper sa tehnologijom i motorom iz 1980tih, svaka cast evropi (da spomenem da je viperov motor originalno planiran za dodge ram 2500/3500 pickup). ali sto uvek moramo neke skupocene aute da poredimo? sto ne uzmemo najbrzi auto do recimo 30,000 dolara/evra?
sto se tice samog kvaliteta auta, da, oni su nekada bili daleko kvalitetniji nego danas. onaj chevrolet caprice kome si se ranije smejao je neunistiv auto, panduri i taksisti ih koriste i dan danas iako se ne proizvodi vec 30+ godina. ford crown victoria takodje, a o pickupima i kombijima necu da trosim reci. ja sam presao celu ameriku uzduz i popreko sa starim fordovim vanom, punim stvarima, sa zakacenom prikolicom (i autom na njoj) i sa 750,000 milja (1.2 miliona km) na satu.
@ CaMIRO,
prva sedmica na novom poslu, pa po ceo dan mi daju da gledao video o istoriji i pravilima kompanije. sreca pa sam jedina osoba u prostoriji, pa mogu na telefonu bez problema na internet, inace bi se ubio od dosade. :)
e sledece sedmice vec krece posao.
@mile antena
ja sm mislio da ces ti ko iz topa da izbacis performanse za Fusion&Co, da ne moram da trazim po netu...:)
Mada znas ti, ni americka ni evropska ni japanska kola nisu nesto, najveci car je onaj ko vozi Yugo America! :))
Milence, da li se slazes da je onda zakljucak oe cele diskusije to da gore navedeni 1.0 ecoboost i njemu slicni komplikovani motori, najverovatnije nece biti ni priblizno pouzdan kao oni motori koji su koristili stare i proverene tehnoloije, bez obzira na to ko ih proizvodi? Sto se tice poredjenja Evropa vs. Amerika, to se moze odraditi -gledamo performanse, cena nas ne interesuje ili gledamo cenu, ne interesuju nas preformanse. U prvom slucaju dobija Evropa, zahvaljujuci naprednim tehnologijama a u drugom Amerika, zahvaljujuci politici cena. Verovatno bi sva ta poredjenja bila znatno drugacija da je cena goriva i odnos politike prema automobilima u Americi ista kao u Evropi. Ovde je auto sa motorom preko 2,0l luksuz! Koji bezobrazluk! Da li se slazes sa iznesenim?
Vezano za kamione: koliko znam, rute u Americi su znatno duze nego evropske, drugaciji su uslovi voznje, pa su zato i kamioni drugaciji. Sta je u Evropi, ides malo, malo, pa granica! :))) Pumpa sa odmoristem na manje od 100km! Prosle godine sam sa drugarom malo vozio Daf XF, ngde 2008-9. godiste. Ima mesta u kabini, dva kreveta, frizider ispod donjeg, sve je to ok, ali je daleko manje od onoga sto nudi npr. Volvo VN770 (bio je izlozen na sajmu automobila u Bg, 1998. cak sam nosio VHS kameru da bih ga snimio). Tada sam jedini put ulazio u kabinu kamiona za americko trziste, stvarno je kao soba, ali zavrsna obrada ni blizu FH16, koji je bio parkiran pored.
@carobnjak,
passat ima jednu prednost nad fusionom, a to je prostor enterijer. zaista je ogroman. u americi se, inace, klase auta ne odredjuju na osnovu duzine auta vec na osnovu dimenzija enterijera, pa su tako recimo camry i prius ista klasa iako je camry poprilicno duza. zato sam i stavio passat i taurus u istu klasu. u svim drugim kategorijama - fusion lagano pobedjuje. dizajn, mehanika, kvalitet enterijera, preprodajna vrednost ... passat istina ima v6 motor koji fusion nema (i koji cini mozda 10% ukupne prodaje passata) i ima dizel, ali fusion ima hibrid i ima daleko bolje ecoboost motore, koji cine vecinu prodaje.
@Optimus Prime,
da, slazem se da danasnji manji turbo motori nece biti kvalitetni kao nekadasnji lenji atmosferski motori. sto je problem u tim siromasnijim drzavama gde se uglavnom voze stariji auti. to sigurno nece brinuti amerikanca ili svabu koji menja auto cim ga otplati.
nebi se slozio sa tim drugim cena-performance. sta ako si neko ko nema dubok dzep, a zeli brz automobil? nemaju svi ljubitelji brzine pare za 911. cak i obican vw gti i focus st su skoro 30,000 evra. eto uzmi za primer nekoga u srednjim 20-tim godinama, fakultetski obrazovan, zeli mocan auto, budzet mu je 30,000 dolara/evra. sta on u evropi ima za te pare? spomenuti gti, st i slicni - opet, prednja vuca (koliko sportski mogu da budu?) i zasovani na ekonomicnim porodicnim hatchbacks. performance nista posebno, kao sto rekoh - jedan americki minivan je brzi na pravcu.
u americi izbor je ogroman i to od svih proizvodjaca. mustang, camaro, challenger, genesis coupe, cak i ako hoce neki veci auto sa mocnim motorom (taurus 3.5 i slicni).
sto se tice kamiona, neznam sto bi kamiondziju interesovalo kvalitet plastike u interijeru. pa nije kamiondzija neki gospodin covek pa da ocekuje mercedesov enterijer. opet, stavi sebe u poziciju kamiondzije - jel ti bitnije da imas kvalitetan enterijer ili ti je bitnije da ti bude prostrano da ne moras da se guzvas i da imas sve sta je potrebno na dohvat ruke? postoje i ovde rest areas svakih 50-ak milja, ali posao kamiondzije (barem u americi) je takav da ako hoces zaradu nemozes da stajes za svaku sitnicu. zato su americki kamioni kao kuca na tockovima i imas u njima sve sto je potrebno i ako si recimo gladan i u sred neke vukojebine, nemoras da trazis motel ili restoran - lepo stanes pored puta i sam sve spremis.
Slažem se sa Miletom za poređenje oko cena. Ja npr. nisam fan malih auta i smatram da američki auti imaju najbolji odnos cena kvalitet. Za cenu jednog Golfa možeš kupiti US limuzinu da se voziš k'o čovek... Ili ako nećeš limuzinu nekog rasnog sportistu... Pa taurus, charger, imapala počinju od $26000! Hey, auta veća od S klase za 26! Sa druge strane "uvozna" ili import cars Jaguar XJ, Lexus LS, BMW 7 itd kreću od $74000
Sigurno da imaju više tehnologije i bolji enterijer, ali većina ljudi zapravo želi više auta za manje novca...
2014 Ford Mustang - $22,510
Pa mala Mazda Miata i Mini su skuplji!
Za te pare neka je od kante iznutra dobar je!
Inače u ruhu teme, evo jedna pesma:
https://www.google.rs/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=soferska%20je%20tuga%20pregolema
:-)
Pozz
@mile antena
Mislim da primer Fusion/Passat nije dobar za nase poredjenje, a evo zasto:
americki Passat je razvijen za vase trziste i nema mnogo veze sa evropskim.
Sa druge strane, aktuelni Fusion uskoro stize u Evropu kao Mondeo sto znaci da je radjen i po evropskom ukusu, tj. nije tipicno americko vozilo...