
Autor/izvor: SEEbiz / Beta
Kineske vlasti su saopštile da je kompanija Mercedes-Benz prekršila antimonopolske propise naplaćivanjem previsokih cena za auto delove. Kineska regulatorna agencija u istočnoj provinciji Jiangsu je naime saopštila da je Mercedes na neodgovarajući način koristio kontrolu nad uvozom rezervnih delova kako bi naplaćivao više.
Ta agencija je navela da su Mercedesovi rezervni delovi toliki skupi da bi se za kupovinu svih delova potrebnih za jedan auto moglo kupiti 12 novih vozila.
"Mercedes-Benz je tipičan slučaj vertikalnog nameštanja cena - korišćenja dominantnog položaja na sekundarnom tržištu da održi kontrolu cena", rekao je Ju Gao, šef odeljenja za cene pri antimonolnoj agenciji.
U izveštaju te agencije se ne navodi kakvu bi kaznu mogao dobiti Mercedes.
Kina je počela istragu više stranih auto proizvođača na osnovu zakona protv monopola. Ranije je već saopšteno da su Chrysler, Audi i 12 japanskih uvoznika auto delova krivi za kršenje zakona, a pod istragom je i Toyotin Lexus.
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
Pa naravno da je auto mnogo skuplji kad bi se sastavljao kupovinom rezervnih delova. E sad koliko tacno, to nisam racunao, ali svakako mnogo vise. Citam da Rusi spremaju sankcije na uvoz stranih automobila. Pametno, ja bi im svima udario zabranu, svim drzavama koje se prave pametne.
18:26 Sta te cudi ? Firma moze da odredi cenu svojih proizvoda koliko hoce, niko te ne tera da kupis. Inace Audi je takodje platio kaznu, a i bmw mislim.
Pa odavno je poznato da je svaki auto nekoliko puta skuplji ako ga sastavljas iz delova. Jel hoces da vozis Merdzana? Pa ako imas pare za Merdzana, onda treba da imas i za odrzavanje! Moj drugar pre par godina kupio BMW o o kom je kao tinejdzer mastao, a pre BME je imao Kadet GSI i Omegu. Kad je doslo na red servisiranje BMW i jos neki delovi (lezaj i glavcina zadnjeg tocka, diskovi i jos po nesto), poceo da kuka kako mu je skupo odrzavanje. Samo sam mu odgovorio: -Za premijum auto, treba ti premijum novcanik! Il' si q..c, il' si palac!
@ Pit, 16:38
Bravo, Pitinjo, za poslednju recenicu u komentaru. Da sam na Putkovom mestu, i ja bih postupio prema tvom predlogu.
O.P.
Ma to samo kod Mercedesa tako, misli bs8. : )))
A sto se tice sankcija, prvo zabrana, a posle kuknjave, odredio bi im harac po automobilu, ako hoce da se vrate na trziste. Da se nauce pameti i sta znaci prava drzava.
Optimus Prime,
Za mercedesa npr. nije toliko skupo održavanje, dosta ljudi vozi starije E klase i 124 iako nisu neki buržuji... Iznenadih se za nov S500 koliko je redovan servis, oko 150€ čini mi se.
Pozz
Raziel
W124 je dosta star model, tako da za danasnje standarde njegovo odrzavanje nije skupo. 150 evra za mali servis (ulje, filteri), nije bas svejedno. Ali gadna je situacija kad dodju na red diskovi, kvacilo, zamajac, dizne, pumpe, senzori, pi..e materine, pocinje glavobolja... Kod W124 samo da nije truo, ostalo je ladovina. Vecinu stvari mozes sam da odradis.